Temamøde i Kaffeklubben.net
”Danmark køber næsten ingenting i Afrika” Citat avisen Udvikling, juli 2008.
Temamødet sætter kaffe på dagsordenen som en vigtig afgrøde til at øge handel og udvikling i Afrika.
Formålet er, at informere om det afrikanske kaffemarked samt de udfordringer og muligheder, der eksisterer i forhold til at forbedre markedsadgang og indtægter for kaffeproducenter.
Dato: 23. september 2008
Tid: 14.30 – 17.00
Sted: IBIS, Nørrebrogade 68B, 2200 København N
Sprog: Engelsk/Dansk
Tilmelding er obligatorisk, og der er et begrænset antal pladser.
Send navn og eventuelt organisation til [email protected]
Program
• Velkomst v/Kaffeklubben.net
• Introduktion til det østafrikanske kaffemarked med fokus på Uganda; betydningen af kaffe for civilbefolkningen, markedspotentiale og udviklingsmuligheder i kaffesektoren.
v/Henry Ngabirano, Direktør, Uganda Coffee Develpment Authority. (Engelsk)
• Økologisk produktion gavner fattige producenter: Betydningen af økologisk og kontraktlandbrug for indtægtsgenerering og kvalitet blandt kaffeproducenter i Uganda.
v/Simon Bolwig, Forsker, Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS). (Engelsk)
• 15.30 Kaffepause – Smag på udvalgte afrikanske kaffer
• Kaffeimport fra Afrika set med en dansk/svensk virksomheds øjne; muligheder og udfordringer. Partnerskab med lokale producenter i form af kapacitetsopbygning og direkte import.
v/Lars Bendix, Brand Watchdog, OneCafé International AB.
• Hvilken rolle kan dansk udviklingsbistand og Global Compact principperne spille i forhold til at styrke partnerskaber mellem afrikanske og danske virksomheder?
v/Helle Johansen, Head of Business Outreach, UNDP og Janne Laigaard Schneider, Project administrator og Team Leader, Danida/Udenrigsministeriet.
”Danmark køber næsten ingenting i Afrika” Citat avisen Udvikling, juli 2008.
Temamødet sætter kaffe på dagsordenen som en vigtig afgrøde til at øge handel og udvikling i Afrika.
Formålet er, at informere om det afrikanske kaffemarked samt de udfordringer og muligheder, der eksisterer i forhold til at forbedre markedsadgang og indtægter for kaffeproducenter.
Dato: 23. september 2008
Tid: 14.30 – 17.00
Sted: IBIS, Nørrebrogade 68B, 2200 København N
Sprog: Engelsk/Dansk
Tilmelding er obligatorisk, og der er et begrænset antal pladser.
Send navn og eventuelt organisation til [email protected]
Program
• Velkomst v/Kaffeklubben.net
• Introduktion til det østafrikanske kaffemarked med fokus på Uganda; betydningen af kaffe for civilbefolkningen, markedspotentiale og udviklingsmuligheder i kaffesektoren.
v/Henry Ngabirano, Direktør, Uganda Coffee Develpment Authority. (Engelsk)
• Økologisk produktion gavner fattige producenter: Betydningen af økologisk og kontraktlandbrug for indtægtsgenerering og kvalitet blandt kaffeproducenter i Uganda.
v/Simon Bolwig, Forsker, Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS). (Engelsk)
• 15.30 Kaffepause – Smag på udvalgte afrikanske kaffer
• Kaffeimport fra Afrika set med en dansk/svensk virksomheds øjne; muligheder og udfordringer. Partnerskab med lokale producenter i form af kapacitetsopbygning og direkte import.
v/Lars Bendix, Brand Watchdog, OneCafé International AB.
• Hvilken rolle kan dansk udviklingsbistand og Global Compact principperne spille i forhold til at styrke partnerskaber mellem afrikanske og danske virksomheder?
v/Helle Johansen, Head of Business Outreach, UNDP og Janne Laigaard Schneider, Project administrator og Team Leader, Danida/Udenrigsministeriet.