Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cupping arrangement hos TCC

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cupping arrangement hos TCC

Hej folkens,

Så er det vidst bevist, jeg må have verdens bedste kæreste ... I fødselsdagsgave her i morges fik jeg en tilmelding til cupping arrangementet hos tcc i gave! Så bliver det da ikke bedre?

Ville bare lige høre om der er nogen andre herinde fra der skal med?

For at være helt præcis, er det arrangementet på onsdag i næste uge, d. 26/11

Bo
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Re:Cupping arrangement hos TCC

bss wrote:
    Hej folkens,

Så er det vidst bevist, jeg må have verdens bedste kæreste ... I fødselsdagsgave her i morges fik jeg en tilmelding til cupping arrangementet hos tcc i gave! Så bliver det da ikke bedre?

Ville bare lige høre om der er nogen andre herinde fra der skal med?

For at være helt præcis, er det arrangementet på onsdag i næste uge, d. 26/11

Bo
    Hvor er hun sød

Jeg skal desværre ikke med, da jeg ikke lige har mulighed for at være i København en onsdag aften.

Og tillykke med fødselsdagen
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg tilmeldte mig engang i tidernes morgen, men nu kan jeg ikke finde noget som helst om arrangementet og jeg ville jo mægtig gerne vide nogle praktiske detaljer som hvornår det starter og hvor længe det forventes at varer?

Comment

Jacob wrote:
        Jeg tilmeldte mig engang i tidernes morgen, men nu kan jeg ikke finde noget som helst om arrangementet og jeg ville jo mægtig gerne vide nogle praktiske detaljer som hvornår det starter og hvor længe det forventes at varer?
        Jeg stod med samme problem, men hvad skulle man dog gøre uden google:
        http://www.coffeecollectiveshop.dk/s...eren-199p.html

Det foregår altså fra kl. 19 til 21
        Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
        Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Takker

Comment

Jeg vil så bare sige tak for et godt kursus B)

Stakkels Casper, jeg efterlod ham alene med opvasken ved 23 tiden :blush:

Nu var det ikke helt uden grund at det lige var dette (og ikke et riste, brygge eller pynte) kursus som blev det første betalingskursus jeg har deltaget på.

Jeg var på bar bund da jeg mødte op, så det var ret perfekt at kurset kredsede om de mest basale ting; sødme, syrlighed og bitterhed. Selvfølgelig blev der også snakket om aroma, mundfylde, kompleksitet, balance og hvad har vi, men vi brugte altså ikke hele aftenen på at prøve at blive enige om at kalde noget enten jordbær eller blåbær.

Efter kurset snakkede jeg ganske kort med Casper om det og jeg sagde i den forbindelse at jeg, for min part, godt kunne havde nøjes med en reduceret udgave af kurset (uden en stor samling smagsprøver), men her må jeg trække lidt i land. Uden denne samling af smagsprøver havde jeg måske nok lært det jeg har lært, men jeg havde så selv skulle lave en samling smagsprøver for at få en fornemmelse af niveauet og betydningen af de forskellige parametre når de optræder i et udvalg mere eller mindre typiske kaffer.

Tak for et godt kursus som for mig har været alle pengene værd - Det her er næppe noget som TCC kan blive tykke og fede af at afholde.

Comment

Working...
            X