Opslag

Collapse
No announcement yet.

Scorecard DM Hjemmebarista 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Scorecard DM Hjemmebarista 2009

Hej Folkens,

dem der tør kan poste deres scorecards her :-)

EDIT: hvordan poster man så liiige sådan en 2MB pdf fil?
    Good, fast, cheap... Pick two!

Re:Scorecard DM Hjemmebarista 2009

lave en live folder jeg poster min når den er her

Comment

Mit scorecard kan ses under Resultater-folderen i venstremenuen

Comment

Det er dælme motivation til at stille op næste år, utroligt fede/brugbare kommentarer deltagerene der får med på vejen...wow
        Miss Silvia m. Manometer & PID
        Rocky SD
        Xpressivo Barista stamper
        Behmor 1600

Comment

Ja, og det er fedt at dommerne også var enige med mig om at mine cappaer var noget værre sprøjt... Det er helt sikkert en syg ko der havde lagt mælken den dag :silly:
          Administator på espressobar
          Izzo Alex Duetto
          Toper Cafemino
          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Ja er superglade for de kommentare.

Medbring flere skeer
            Medbring flere viskestykker

Smag på signatur !!

og en håndfuld fejl mere

Comment

Jeg har endnu ikke fået kigget på dem, men jeg vil lige sige tak for at I deler dem med os andre - jeg tror vi alle kan lære meget af den feedback som de enkelte får - havde man dog bare været tilstede så man kunne have gjort sig nogen iagttagelser udover dem som er dokumenteret i tekst, billeder og video.

Og som jeg sagde i chatboksen; uanset hvad så er der ingen af jer der har noget somhelst at skamme sig over.

Comment

Nemlig Rune

RuneL : Forøvrigt, bør vi flytte diskussionen her ind i tråden?
                RuneL : Jeg har 300g tilbage af det biloya jeg købte, det ku altså være nice hvis man var god til at riste den
                FlemmingRii : Rune , nej bare normal elendighed med ristning.
                RuneL : Flemming: Haha - ristede du selv til DM?
                RuneL : Jacob: Ja, og jeg var selv bange for at gøre det samme, så jeg lånte nogen pissesmå cappa-kopper af journey
                Roed : Det er nok fordi det er enkeltskud og ikke dobbeltskud som vi vanligt gør.
                FlemmingRii : RuneL , jeg har lavet 3*kul de sidste par gange jeg har prøvet overveje at smide risteren ud af vinduet.
                Roed : Du kommer bare forbi, så skal vi nok varme den fint op...
                Jacob : Jeg tror mange har brugt lige lovlig store kopper!
                RuneL : jeg har faktisk en spand idido i grønne bønner, men jeg er elendi til at riste
                RuneL : Flemming: takker, den må jeg da teste!
                FlemmingRii : Rune: TCC Mørk Idido
                Roed : Mener det var Mekka´s Super Crema.
                Gunde : Det tænkte jeg også på.
                RuneL : den får god score
                RuneL : Nogen der ved hvad det var for en kaffe flemmin riis brugte?
                RuneL : Jeg tror man kan takke dallaen steam-power for det gode skum, fordi det er ikke fordi JEg aner hvad jeg laver med den der kande
                Roed : LOL
                Roed : Prøv at tænk hvor langt vi kunne nå hvis min mælk var lige som din, og dine espresso som mine WBC here we come...
                Roed : @rune: Ja sådan kan man blive snydt.
                Gunde : @RuneL. Nu var jeg der ikke, men din sejr kombineret med min Dalla Corte Mini fetish, fik mig også til at tro at din kaffe måtte være sublim (den er sikkert også fremragende)
                FlemmingRii : Jacob , jeg drikker stort set kun espresso. dog får den bedre halvdel latte/capp
                Gunde : Kunne ikke forestille mig, at der er mogen, der drikker latter i det daglige.
                Roed : Jeg er en både og type. Om morgenen får jeg en dobbelt espresso, lige for at mærke at maven stadig er der, og så laver jeg 2 cappa til morgenmaden.
                RuneL : jeg syns selv kaffen var det bedste!
                RuneL : umiddelbart ser det sgu ud til jeg har scoret godt på min mælk og min signatur, det fatter jeg ikke helt
                RuneL : Jacob: Nej, ingen, jeg drikker stort set aldrig cappa selv (men laver det gerne til gæster)
                Jacob : Er der sammenhæng mellem dem der drikker cap/lat i det daglige og dem som klarede sig godt på dagen?
                Roed : det er fint nok derhjemme, men det er noget pis til et DM
                Gunde : Det har jeg også ofte.
                Roed : Jeg havde en bad milk day
                Roed : Jeg er super tilfreds med min placering, jeg lavede nogle dumme fejl, og det bliver man naturligvis straffet for. De 10straf for tiden er hvad det er, de dårlige point foe mælk er helt min egen skyld.
                Jacob : Til vanilieis drikker man Risteriets Bacca
                blade69 : Hejsa Wolder - du må også gerne lægge mit scorecard derind
                Roed : @Rune: Jeps, vi må jamme!!
                Roed : @Gunde: mange tak, jeg er ret fortrolig med mine risteprofiler, og rigtig godt tilfreds med min ristning til dagen. Så det er super.
                RuneL : Og nu: vanilieis!
                RuneL : Roed: jeg ka se vi to er nødt til at træffes og lære hinanden nogen tricks
                BaristaDK : Det er super spændende ja... og det fede er at lige meget hvad man har fået \"dårlig\" score i, så kan det forbedres til næste år!
                Gunde : @Roed. Det tyder også på at du har styr på din ristning.
                Roed : Var godt tilfreds med mine espresso, og kan se at de har fået gode karakterer.
                Søren Wold : :d det er spændende læsning j
                Roed : Det er bare så tydeligt at se at det er min cappa der ødelægger dagen, burde have lavet en ny portion mælk. Det gør jeg næste år
                RuneL : Damn, det er jo til at blive helt elektrisk af at sammenligne scores
                Søren Wold : dommerne vil give en uddybning - vi skal nok lige komme tilbage herom

Comment

Jeg funderer på om jeg har skudt mig selv lidt i foden mht, grupperne \"level dosering og tamping\"
                  Min DallaWalla er med 53mm filterkurv og når jeg doserer de 16g jeg kan ha i min kurv, så når kaffen altså ikke op til overkanten af filteret. Så er det pænt svært at få det fordelt jævnt. Derfor er jeg 100% afhængig af timeren på min mazzer til at dosere korrekt.
                  Desværre har det trukket lidt ned på pointene kan jeg se. Man bør nok ha et \"værktøj\" af en art til at sikre sig ensartet distribution.

Blot en strøtanke og tip til deltagerne til næste år :-)

Comment

FlemmingRiis wrote:
                    Ja er superglade for de kommentare.

Medbring flere skeer
                    Medbring flere viskestykker

Smag på signatur !!

og en håndfuld fejl mere

Ja, jeg har også fået tæsk for skeerne!

Comment

hjalle wrote:
                      Det er dælme motivation til at stille op næste år, utroligt fede/brugbare kommentarer deltagerene der får med på vejen...wow
                      Dommerne har lovet, at de hver især skriver en kort evaluering til hver deltager baseret på scorekortene. Når deltagerne modtager dem, kan de jo vælge om de ønsker at offentliggøre dem også
                      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Det kunne være fedt at lave et e-bar team, der kunne stille op til det officielle DM, altså med egen e-bar-team-blend, signatur drik osv... Måske ikke lige her til feb. meeen hvis man er hardcore så til næste år!
                        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Hej drenge og måske piger.

Tak for sidst det var en fed dag. jeg lærte det samme på en dag, som jeg har lært de sidste 2 md.
                          Jeg vil da meget gerne dele dit scorecard med jer, men hvordan gør man lige det :blink:
                          Den skaldede bønne :woohoo:

Comment

Den skaldede bønne wrote:

Tak for sidst det var en fed dag. jeg lærte det samme på en dag, som jeg har lært de sidste 2 md.
                            Jeg vil da meget gerne dele dit scorecard med jer, men hvordan gør man lige det :blink:
                            Hej Allan,

Selvtak for sidst. Flot indsats!

Søren tager sig af at lægge dit skema op, nu hvor du har godkendt det.
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
                              Den skaldede bønne wrote:

Hej Allan,

Selvtak for sidst. Flot indsats!

Søren tager sig af at lægge dit skema op, nu hvor du har godkendt det.
                              Det er hermed lagt op og kan ses under DM i Hjemmebarista/resultater.
                              Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Working...
                              X