Opslag
Collapse
No announcement yet.
WBC\'s nye sponsorer!!!
Collapse
X
-
Re:WBC\'s nye sponsorer!!!
Ja, det er vist ret længe siden de kom ud med at NS skulle levere maskinerne. Det bliver lidt sjovt at se hvad deltagerne synes om det sammenlignet med La Marzocco maskinerne de har brugt før.Mvh. Anders
Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.
-
Tror det er godt for NS på flere fronter. Dels giver det self. en del reklame, omend i specialmiljøet, og dels er der rigtig mange cafér og specialekaffesteder, der vil føle sig nødsaget til at købe en Aurelia for at kunne øve sig på maskinen. - vil jeg da tro.
Men det bliver da spændende at se hvad folk kan få ud af den, og hvordan de performer mod LM maskinerne.Mvh Morten
--------------------
Lelit Bianca
Mazzer Major Electronic
Mahlkönig Vario
Hario V60
Hario 3 kops Siphon
Hario Skerton
Comment
-
Gunde wrote:
Tror det er godt for NS på flere fronter. Dels giver det self. en del reklame, omend i specialmiljøet, og dels er der rigtig mange cafér og specialekaffesteder, der vil føle sig nødsaget til at købe en Aurelia for at kunne øve sig på maskinen. - vil jeg da tro.
Men det bliver da spændende at se hvad folk kan få ud af den, og hvordan de performer mod LM maskinerne.Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
Comment
-
MoBak wrote:
Gunde wrote:
Men det bliver da spændende at se hvad folk kan få ud af den, og hvordan de performer mod LM maskinerne.\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Comment
-
BaristaDK wrote:
true that, men gs\'3eren har også bare et lækkert design...IMHOStifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Comment
-
MoBak wrote:
Ja, men NS kan også lave lækre design. De kunne fx basere sådan en maskine på designet fra deres Adonis fra deres brand Victoria Arduino. Kunne sagtens blive en najs maskine IMHO!
Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Comment
-
faktisk snakkede jeg med Casper fra TCC i sidste uge og han havde ved et af deres kurser lavet espresso på en oscar, men med deres k30twin og han sagde at den lavede formidabel espresso... så måske behøver man slet ikke alt det fancy pancy glitter glam af nogle espresso maskiner, men hellere smide ca 10000 efter en kværn der er superB... Men det er vist også en generel holdning at kværnen er vigtigere en maskinen, men CAspers udsagn understreger det i høj grad!!!\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Comment
-
Nu kunne det bare være sjovt hvis NS valgte at følge op på deres sponsorat ved at lancere en KICK-ASS WBC hjemmemaskine i GS/3 kaliber. Især fordi maskinen som skal bruges til WBC faktisk ikke koster mere end i omegnen af 30K, så det vil være begrænset, hvor meget de ville kunne tage for en 1-grp hjemmemaskine, selvom de var super fed. Men de mangler noget mellem Oscar og deres professionelle serie.
Jeg snakkede med Klaus nede i TCC, det bør man jo, og han sagde GS/3eren efter hans mening lavede bedre shots end TCCs GB5.
Det virker som om at LM har brugt GS/3 som \"udviklingsmaskine\", og har puttet teknologi i den, som man endnu ikke har i de større maskiner. NS kunne gøre det samme.
Har I iøvrigt set denne her? http://www.slayerespresso.com/ (Som gammel metalhead, varmer det mit hjerte at den hedder Slayer (selvom jeg faktisk aldrig har været den store slayer fan))Mvh Morten
--------------------
Lelit Bianca
Mazzer Major Electronic
Mahlkönig Vario
Hario V60
Hario 3 kops Siphon
Hario Skerton
Comment
-
BaristaDK wrote:
faktisk snakkede jeg med Casper fra TCC i sidste uge og han havde ved et af deres kurser lavet espresso på en oscar, men med deres k30twin og han sagde at den lavede formidabel espresso... så måske behøver man slet ikke alt det fancy pancy glitter glam af nogle espresso maskiner, men hellere smide ca 10000 efter en kværn der er superB... Men det er vist også en generel holdning at kværnen er vigtigere en maskinen, men CAspers udsagn understreger det i høj grad!!!
Comment
-
Jeg tror ikke man skal værre så bekymret for Nuova Simonelli bliver maskin leverandør til WBC.
Sidste forår afhold WBC arangørene et maskin seminar med en række teknik nørden hvor de testede hvilke maskiner der kunne leve op til WBC standarten (jeg kan desværre ikke huske de præsis krav men de var rimeli skrappe) i den test klarede Aurelia\'en sig stor set lige så godt som LM maskinerne.
Jeg er derimod lidt mere \"bekymret\" for den nye kværn leverandør, ikke at Mahlkönig K30 er nogen dårlig kværn, men som det har værret nævnt for i dette forum, så er den altså ikke på niveau med Compak K10 WBC\'en. Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)Michael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Comment
-
Indtil da ser det sådan her udinch:
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=yOgAV15laSE]
Comment
-
EPO wrote:
Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Comment
-
MoBak wrote:
EPO wrote:
Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)
Det største problem er at den simpelthed er i er laver ordenligt. Det er derfor at jeg kunne tænke mig at Mahlkönig gad og lave enMichael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Comment
Comment