Opslag

Collapse
No announcement yet.

WBC\'s nye sponsorer!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WBC\'s nye sponsorer!!!

http://www.worldbaristachampionship.com/announce.html
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Re:WBC\'s nye sponsorer!!!

Ja, det er vist ret længe siden de kom ud med at NS skulle levere maskinerne. Det bliver lidt sjovt at se hvad deltagerne synes om det sammenlignet med La Marzocco maskinerne de har brugt før.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Tror det er godt for NS på flere fronter. Dels giver det self. en del reklame, omend i specialmiljøet, og dels er der rigtig mange cafér og specialekaffesteder, der vil føle sig nødsaget til at købe en Aurelia for at kunne øve sig på maskinen. - vil jeg da tro.

Men det bliver da spændende at se hvad folk kan få ud af den, og hvordan de performer mod LM maskinerne.
      Mvh Morten

--------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
        Tror det er godt for NS på flere fronter. Dels giver det self. en del reklame, omend i specialmiljøet, og dels er der rigtig mange cafér og specialekaffesteder, der vil føle sig nødsaget til at købe en Aurelia for at kunne øve sig på maskinen. - vil jeg da tro.

Men det bliver da spændende at se hvad folk kan få ud af den, og hvordan de performer mod LM maskinerne.
        Nu kunne det bare være sjovt hvis NS valgte at følge op på deres sponsorat ved at lancere en KICK-ASS WBC hjemmemaskine i GS/3 kaliber. Især fordi maskinen som skal bruges til WBC faktisk ikke koster mere end i omegnen af 30K, så det vil være begrænset, hvor meget de ville kunne tage for en 1-grp hjemmemaskine, selvom de var super fed. Men de mangler noget mellem Oscar og deres professionelle serie.
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
          Gunde wrote:

Nu kunne det bare være sjovt hvis NS valgte at følge op på deres sponsorat ved at lancere en KICK-ASS WBC hjemmemaskine i GS/3 kaliber. Især fordi maskinen som skal bruges til WBC faktisk ikke koster mere end i omegnen af 30K, så det vil være begrænset, hvor meget de ville kunne tage for en 1-grp hjemmemaskine, selvom de var super fed. Men de mangler noget mellem Oscar og deres professionelle serie.
          true that, men gs\'3eren har også bare et lækkert design...IMHO
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
            true that, men gs\'3eren har også bare et lækkert design...IMHO
            Ja, men NS kan også lave lækre design. De kunne fx basere sådan en maskine på designet fra deres Adonis fra deres brand Victoria Arduino. Kunne sagtens blive en najs maskine IMHO!

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
              Ja, men NS kan også lave lækre design. De kunne fx basere sådan en maskine på designet fra deres Adonis fra deres brand Victoria Arduino. Kunne sagtens blive en najs maskine IMHO!
              Kunne da for nemheds skyld lige sætte et billede ind:

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

faktisk snakkede jeg med Casper fra TCC i sidste uge og han havde ved et af deres kurser lavet espresso på en oscar, men med deres k30twin og han sagde at den lavede formidabel espresso... så måske behøver man slet ikke alt det fancy pancy glitter glam af nogle espresso maskiner, men hellere smide ca 10000 efter en kværn der er superB... Men det er vist også en generel holdning at kværnen er vigtigere en maskinen, men CAspers udsagn understreger det i høj grad!!!

Comment

Helt sikkert. Det havde jeg ikke tænkt på. Selvom Oscaren er en fed maskine, så ville det være piiinligt for NS at spise vinderne af med sådan en, når de senere års vindere, vandt en GS/3.

Jeg snakkede med Klaus nede i TCC, det bør man jo, og han sagde GS/3eren efter hans mening lavede bedre shots end TCCs GB5.
                  Det virker som om at LM har brugt GS/3 som \"udviklingsmaskine\", og har puttet teknologi i den, som man endnu ikke har i de større maskiner. NS kunne gøre det samme.

Har I iøvrigt set denne her? http://www.slayerespresso.com/ (Som gammel metalhead, varmer det mit hjerte at den hedder Slayer (selvom jeg faktisk aldrig har været den store slayer fan))
                  Mvh Morten

--------------------
                  Lelit Bianca
                  Mazzer Major Electronic
                  Mahlkönig Vario
                  Hario V60
                  Hario 3 kops Siphon
                  Hario Skerton

Comment

BaristaDK wrote:
                    faktisk snakkede jeg med Casper fra TCC i sidste uge og han havde ved et af deres kurser lavet espresso på en oscar, men med deres k30twin og han sagde at den lavede formidabel espresso... så måske behøver man slet ikke alt det fancy pancy glitter glam af nogle espresso maskiner, men hellere smide ca 10000 efter en kværn der er superB... Men det er vist også en generel holdning at kværnen er vigtigere en maskinen, men CAspers udsagn understreger det i høj grad!!!
                    Jeg var derinde til barista kursus for en 14 dages tid side hvor Klaus havde taget sin oscar med. Jeg må ærligt indrømme at resultatet i forhold deres normale maskine var ikke helt i skoven. Der var et trick eller to mere man skulle kunne. Men det var også det.

Comment

Jeg tror ikke man skal værre så bekymret for Nuova Simonelli bliver maskin leverandør til WBC.
                      Sidste forår afhold WBC arangørene et maskin seminar med en række teknik nørden hvor de testede hvilke maskiner der kunne leve op til WBC standarten (jeg kan desværre ikke huske de præsis krav men de var rimeli skrappe) i den test klarede Aurelia\'en sig stor set lige så godt som LM maskinerne.
                      Jeg er derimod lidt mere \"bekymret\" for den nye kværn leverandør, ikke at Mahlkönig K30 er nogen dårlig kværn, men som det har værret nævnt for i dette forum, så er den altså ikke på niveau med Compak K10 WBC\'en. Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)
                      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Indtil da ser det sådan her ud inch:

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=yOgAV15laSE]

Comment

tak fordi du understreger min pointe Jacob
                          Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                            Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)
                            Det lyder jo fuldstændig som den prototype Compak vistei København (altså bortset fra mærket). Du købte da én. ik\'?

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                              EPO wrote:
                              Men hvem ved det kan værre Mahlkönig lige pludselig tager sig sammen og smider en lagsomt roterende, konisk, grind on demant kværn på marked :woohoo: (man har lov og håbe)
                              Det lyder jo fuldstændig som den prototype Compak vistei København (altså bortset fra mærket). Du købte da én. ik\'?
                              jo da B) og står skam stadig hjemme i mit køkken, men, men, men der er masser af problemer med den
                              Det største problem er at den simpelthed er i er laver ordenligt. Det er derfor at jeg kunne tænke mig at Mahlkönig gad og lave en
                              Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
                              X