Re:Seedning til WBC
rsbrix wrote:
Som jeg har hørt det, kan man aldrig sammenligne pointene mellem to runder. Det er mere eller mindre den første baristas score der afgør hvor niveauet kommer til at ligge. Hvis den første barista i de indledende runder har scoret 600 point, men kun været den 10. bedste barista, så vil de bedste jo komme til at score højt. Hvis den første barista i finalen scorer 600 point og er den bedste eller næstbedste, så vil niveauet selvfølgelig komme til at ligge lavere over hele linien. Så altså skulle en sammenligning fra indledende runde til finalen ikke (nødvendigvis) give den store mening.
rsbrix wrote:
2009 WBC Ranking Order
Det er ganske bemærkelsesværdigt, at alle finalister, med undtagelse af Gwilym (som i øvrigt lyder meget som Gollum, når jeg siger det hurtigt
), gik ned i point til finalen. Faktisk så meget, at mange udenfor top6 ville have klaret sig fint i finalen, og Morten kun er 5,5 point fra den ungarnske barista leverede i finalen. Er det bare nerver?
Det er ganske bemærkelsesværdigt, at alle finalister, med undtagelse af Gwilym (som i øvrigt lyder meget som Gollum, når jeg siger det hurtigt

Comment