Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor kun Odense???

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor kun Odense???

Jeg tænker at det ikke kun er i Odense der er interesse for at mødes engang imellem og nørde lidt, så jeg opfordrer til et arrangement på sjælland. I må meget gerne skrive hvis det er noget i har lyst til og evt. om der er en der kan lægge køkken til.

Mvh
    Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Re:Hvorfor kun Odense???

Hørt! (altså til det der med at det hele ikke kun skal foregå i Odense eller det der Århus...).

Jeg er bestemt klar på et kaffe-nørde-arrangement af en eller anden slags her på Sjælland. Jeg ved ikke hvor velegnet mit køkken er til alt for store mængder kaffeudstyr, men der er sikkert andre der har bedre faciliteter.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg ligger gerne lokaler til dog kræver der folk gider slæbe ting op til 4sal men der er plads nok.

Comment

Jeg ligger gerne lokaler til dog kræver der folk gider slæbe ting op til 4sal men der er plads nok.
        Selvfølgelig gider vi det!!!

Man skal vi så ikke bare finde en dato? Så hvis folk skriver hvornår de kan og hvis Flemming skriver hvornår han kan?

Mvh
        Daniel
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

...og selvølgelig er alle vel velkomne? også selv om de kommer fra fyn eller jylland? eller bornholm...

Comment

Er vi på weekend eller hverdag ?

Lørdag d16

Mandag d18..Fredagd22

Smid et par forslag så vælger vi derfra.

Vi kan vel være en 10 stykker dog har jeg kun 2 grupper så begrænsninger går nok på altallet at kørende maskiner.

Comment

FlemmingRiis wrote:
              Er vi på weekend eller hverdag ?

Lørdag d16

Mandag d18..Fredagd22

Smid et par forslag så vælger vi derfra.

Vi kan vel være en 10 stykker dog har jeg kun 2 grupper så begrænsninger går nok på altallet at kørende maskiner.
              Glemte lige at skrive det er i Hellerup.

Comment

Jeg havde egentlig tænkt mig at nedtone det med kaffen, men det kunne nu være hyggeligt lige at hilse på de lokale folk i hjemmelige omgivelser.

Comment

Af de nævnte datoer kan jeg mandag. d. 18 eller fredag d. 22, begge dage fra først på aftenen (omkring 18.30-19.00 og så til vi ikke orker mere).
                  Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jacob wrote:
                    Jeg havde egentlig tænkt mig at nedtone det med kaffen, men det kunne nu være hyggeligt lige at hilse på de lokale folk i hjemmelige omgivelser.
                    God Pointe.

Vi kunne evt kombinere det med en bid brød

Comment

Når jeg siger nedtone det med kaffen så mener jeg ikke på selve dagen, mere sådan i al almindelighed. Nu har det været en hobby i tre år og jeg har brugt alt for meget tid på det (taget i betragtning at jeg ikke er kommet i lære hos en prof rister af de bedre). Salget af min rister har reduceret det fremtidige \'pensum\' (ganske gevaldigt) og samtidig sat mig i stand til at genoptage et strandet projekt som oprindeligt måtte vige for kaffen.

Men derfor kunne det nu alligevel være hyggeligt at mødes de lokale nørder!
                      Og en bid brød er aldrig af vejen - hvis det ikke bliver alt for omstændigt.

Comment

Jeg kommer gerne.

Hvad skal konceptet være? Nørde udstyr, kværne, maskiner, stampere, ristere eller skal det handle om kaffe. forskellige blandinger, ristninger, formalingsgrad.... hva ved jeg.

Jeg er på det hele men mon ikke vi skulle snævre det ind til et par emner?? Bare et forslag.

Mener godt jeg kan alle de datoer der er lagt på bordet.

Kasper
                        Hjemme:
                        ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
                        La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
                        Mazzer Robur E

Arbejde:
                        ECM Michelangelo 2grp
                        Mazzer Major

Comment

Falckmanden wrote:
                          Jeg kommer gerne.

Hvad skal konceptet være? Nørde udstyr, kværne, maskiner, stampere, ristere eller skal det handle om kaffe. forskellige blandinger, ristninger, formalingsgrad.... hva ved jeg.

Jeg er på det hele men mon ikke vi skulle snævre det ind til et par emner?? Bare et forslag.

Mener godt jeg kan alle de datoer der er lagt på bordet.

Kasper
                          Fisk , umiddelbart er ristere ikke popuære på lokationen og min står i skammekrogen pt.

Hvis vi har en maskine eller to og noget kaffe så tror jeg vi kan klare det meste.

Comment

Fint jeg rister noget kaffe og tager med. Min maskine er ikke toppen af poppen, har jeg fundet ud af.. 15 bar fra fabrikken og ingen justerbar trykventil. hmy:

Jeg har en espressoblanding fra TCC (grønne bønner) Den skal hvile 13 - 18 dage før den topper forklarede de. Jeg var nede forbi butikken og få lidt gyldne dråber og haleluja hvor de smagte. Så må vi håbe jeg kan ramme en ristning lign.

Er det konen der ikke vil ha risteren kørnede?
                            Hjemme:
                            ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
                            La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
                            Mazzer Robur E

Arbejde:
                            ECM Michelangelo 2grp
                            Mazzer Major

Comment

Falckmanden wrote:
                              Fint jeg rister noget kaffe og tager med. Min maskine er ikke toppen af poppen, har jeg fundet ud af.. 15 bar fra fabrikken og ingen justerbar trykventil. hmy:

Jeg har en espressoblanding fra TCC (grønne bønner) Den skal hvile 13 - 18 dage før den topper forklarede de. Jeg var nede forbi butikken og få lidt gyldne dråber og haleluja hvor de smagte. Så må vi håbe jeg kan ramme en ristning lign.

Er det konen der ikke vil ha risteren kørnede?
                              Det er mest mig selv efter jeg lavede 2 gange kul..

Comment

Working...
                              X