Opslag

Collapse
No announcement yet.

Billeder fra kaffemeet i Hellerup

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Billeder fra kaffemeet i Hellerup

Først en STOR tak til Flemming for at invitere til Kaffe-meet i Hellerup. Vi havde en herlig aften, og der blev vist drukket RIGELIGT med kaffe. Undertegnede var desværre midt i et forløb med en særlig diæt, der ikke tillader at jeg drikker kaffe med coffein (jeg kalder den helvedes-diæten), så derfor måtte jeg nøjes med at høre de andres højlydte slupren, og begejstrede udbrud over god kaffe.

Hvilke bønner der blev lavet vil jeg lade andre om at fortælle, men her følger i det mindste nogle få billeder fra arrangementet.

Klik på billederne for at se dem i en lidt højere opløsning.

En hyggelig aften - tak for det!
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Billeder fra kaffemeet i Hellerup

Hobzon wrote:
    Først en STOR tak til Flemming for at invitere til Kaffe-meet i Hellerup.
    Jeps, hatten af for Flemming og familie

Som det også fremgår af billederne må mindst halvdelen af os være rygere :dry:

Comment

Jacob wrote:
      Som det også fremgår af billederne må mindst halvdelen af os være rygere :dry:
      Hehe, nu du siger det. Man kan se cigaretter eller lightere på alle billeder undtaget ét. Trappen blev nok brugt flittigt den aften, så?
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

ps hvis nogle vil have noget kul aka starbucks espresso har jeg et halvt kilo i overskud

Comment

MoBak wrote:
          Hehe, nu du siger det. Man kan se cigaretter eller lightere på alle billeder undtaget ét. Trappen blev nok brugt flittigt den aften, så?
          Du må så have overset askebægeret
          Godt det samme da det ikke lige var i stueetagen!

Comment

Jacob wrote:
            MoBak wrote:
            Du må så have overset askebægeret
            Godt det samme da det ikke lige var i stueetagen!
            Nej Flemming kan ikke prale af at have få trapper... og slet ikke hvis man slæber hele sin maskin-park op og ned! Så det er vist på sin plads også at sige tak for hjælpen med at slæbe!
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Det værste efter i går, må da næsten være at jeg ikke har kunne steame mælk her til morgen. Jeg skulle jo lige prøve Hobzons teknik, men det går sq lidt ad helvede til her på min oscar.. argh!

Jeg må hellere tilbage til den gamle teknik måske ...

BaristaDK, har i sat tandstikker i steamhovedet igen, eller er det blevet en success?
              Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
              Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Klasse billede af Hr og Fru Baristas Giotto, med den gigantiske rotatiosnpumpe.

Må nok sige at jeg var temmelig imponeret over hvor lydsvag den pumpe var... må ud og skille min maskine ad og se om man dog ikke på en eller anden måde kan få plads...
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

bss wrote:
                  ...BaristaDK, har i sat tandstikker i steamhovedet igen, eller er det blevet en success?
                  Må ærligt indrømme at grillspyddet er på plads i dyssen igen. Det er måske ikke optimalt, men lige nu virker det for mig...
                  \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Nu kender jeg ikke ret meget til HX-maskiner generelt... Men det virkede på mig som om der bare ikke var tryk nok på steameren. Måske en anden steamtip med 3 mindre huller ville give dig bedre resultater? De koster jo ikke mange penge, så måske var det værd at prøve?
                    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Skurken wrote:
                      Klasse billede af Hr og Fru Baristas Giotto, med den gigantiske rotatiosnpumpe.

Må nok sige at jeg var temmelig imponeret over hvor lydsvag den pumpe var... må ud og skille min maskine ad og se om man dog ikke på en eller anden måde kan få plads...
                      Ja den er rimelig stor... man kan få både motor og pumpe mindre og som sagt kan de stå på højkant, så det burde nu kunne lade sig gøre. Prisen for min pumpe og motor hvis man skal købe det fra nyt, ligger så vidt jeg ved på 3000-4000kr. Og som en klog mand engang sagde til mig: man får jo ikke en ferrari af at tune en fiat! Det kan jeg jo kun give ham ret i!
                      Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan smage den store forskel fra før med min vibrationspumpe, men støjen er væk. Jeg synes heller ikke jeg kan se den store forskel på ehstrationen, men dte kan da godt være at det er lidt anderledes....

Comment

Hobzon wrote:
                        Nu kender jeg ikke ret meget til HX-maskiner generelt... Men det virkede på mig som om der bare ikke var tryk nok på steameren. Måske en anden steamtip med 3 mindre huller ville give dig bedre resultater? De koster jo ikke mange penge, så måske var det værd at prøve?
                        Alt er værd at prøve... eller næsten alt... Har faktisk en tip fra den store 2 gruppers maskine jeg fik, måske jeg skulle prøve med den, der er vist nok 3 huller elller 4...
                        På den anden side burde jeg måske bare vente til min kæreste forstår at det ikke holder i længden at drikke minimælk, for jeg synes nu også jeg skal ændre min teknik en smule når jeg en gang i mellem får sneget noget almindeligt mælk med hjem. Eller også kunne jeg pure nægte at steame noget med en fedtprocent under 3

Comment

Working...
                        X