Opslag

Collapse
No announcement yet.

Baristalandsholdet i Århus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Baristalandsholdet i Århus

Sigfreds Kaffebar i Ryesgade 3, Århus huser lørdag d. 5. september Danmarks Barista-Landshold. De fire dygtige baristaer vil stå bag baren og servere Sigfreds kaffe på passioneret vis.

Nu på lørdag, d. 5. september, er det muligt for Århus-borgere, festuge-gængere og andre at opleve det danske Barista-landshold i aktion, når de passer biksen hos Sigfreds Kaffebar i Ryesgade 3.

Baristaerne vil være at finde i kaffebaren fra 10-16, og de heldige kunder vil have mulighed for at spørge ind til hvad det indebærer at være landshold.

Udover at servere kaffe for gæsterne vil de 4 baristaer også stå for 3 gange cupping i løbet af dagen.

Cupping er navnet på den metode som professionelle bruger når de smager kaffe. Som ved en vinsmagning vil gæster her ha mulighed for at få et indblik i denne del af kaffeverdenen, og dette er en go måde at lære at sætte ord på det man smager.

På det danske Barista-Landshold er nemlig danmarksmesteren i Cupping; Samuli Marila og mon ikke han vil kunne hjælpe de fleste til at klare en cupping?

Udover Samuli Marila består Barista-Landsholdet af Morten Vestenaa som er Barista danmarksmester( Billedet). Morten er til dagligt at finde på Sigfreds kaffebar.

Ea Pedersen blev i år nummer 1 i den danske Latte-art konkurrence og arbejder til dagligt hos Baresso i København.

Det sidste medlem på landsholdet er Karen Elisabeth Dysted som er holdets anfører. Karen arbejder til dagligt på The Coffee Collective i København

Ovenstående er på opfordring fra Karen klippet fra Mortens blog http://kaffemortentilamerika.dk/

EspressoBar håber, at vi kan få nogle entusiastiske brugere lokket ind og hilse på de dygtige landsholdsfolk.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Baristalandsholdet i Århus

Jeg har lige snakket lidt med Morten om dette arrangement. Jeg kan forstå, at der kører 3 cuppinger i løbet af dagen. Der er 6 pladser på hver cupping og billetter kan købes i baren (den nede i boghandlen).

Der skulle være nogle Cup of Excellence kaffer (måske er det kun CoE?), så det er sikkert en spændende oplevelse.

Jeg kender ikke så meget til detaljerne, men måske Morten selv lige kommer forbi og fortæller mere.

Udover cuppingerne er der selvfølgelig mulighed for bare at møde op i baren og få en snak med de kære landsholdsdeltagere (god optakt til Danmar-Portugal (altså fodbold) lørdag aften )

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

Comment

De er da velkomne til at kigge ned på Storetorv, hvis de vil se hvordan sådan noget kaffe virkelig skal laves :silly: :silly: :silly:

/Hans-Henrik
      ---
      Nuova Simonelli Musica
      Mazzer Mini kværn
      En utrættelig kaffetørst

Comment

HansHenrik wrote:
        De er da velkomne til at kigge ned på Storetorv, hvis de vil se hvordan sådan noget kaffe virkelig skal laves :silly: :silly: :silly:

/Hans-Henrik
        Jah, nogle kunder bruger jo Sigfreds som reference til kaffen dernede. Jeg var lidt presset, da en kunde spurgte, om jeg kunne lave mælken lige så cremet og blød, som de gør på Sigfreds og som han ikke kunne finde andre steder. Jeg svarede kækt: \"Selvfølgelig\" og overvejdede først bagefter, hvad jeg lige havde lovet :blink: Kunden var heldigvis fuldt tilfreds med sin cappa.

Men mon ikke man også kan lære en trick eller to af de kære folk deroppe på lørdag?

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

hmm... vi skal da nok lære dem noget... bare send dem ned til os B)

huha da.
          Nuova Simonelli Appia
          Compak K10
          Gene roaster

Comment

Hej

Cuppings imorgen er gratis at deltage i, men vi valgte at begrænse holdene. Derfor er alle hold udsolgt. (Måske fordi de var gratis:laugh Vi holder dem i den bagerste del af Kaffebaren, og der er kun folk med biletter der smager. Alle andre må heller end gerne kigge med og høre visdomsordeneB)

Kafferne er ganske rigtigt 16 COE kaffer fra Costa Rica konkurrencen. Samuli har ristet dem, sammen med nogle få Jokere.

Hvis i er nogle af de heldige der har fået billet, så glæd dig. Ellers kom ned forbi og få en kop kaffe af Samuli, Karen eller mig, og få en snak om Nordic Barista Cup, Köln messen eller whatever.

/Morten

Comment

Working...
            X