Opslag

Collapse
No announcement yet.

Dansk Kaffe Show 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dansk Kaffe Show 2010

Så er der nyheder, som jeg ved flere har ventet på

Jeg havde i aftes et super møde med Morten Vestenaa. Morten er som de fleste nok ved Danmarksmester i Barista, fast barista på Sigfreds Kaffebar og så er han ikke mindst udpeget til at arrangere SCAEs cupping DM i 2010. Det var i anledning af sidstnævnte Morten og jeg havde møde.

Vi har besluttet at slå pjalterne sammen og lave noget helt ekstraordinært til nste år. Vi afholder derfor Dansk Kaffe Show 2010, hvor der kommer til at køre to hovedevents: SCAEs Cupping DM og EspressoBars DM i Hjemmebarista.

Tid: 20-21. februar 2010
    Sted: Århus (sandsynligvis Pakhuset - de sidste aftaler skal lige helt på plads)

Cuppingen kommer til at foregå lørdag d. 20. og Hjemmebarista søndag d. 21.

Pakhuset er et fedt sted med god plads. Så vi håber, at vi udover disse to events også kan stable en lille messe på benene, så besøgende kan komme og kigge lidt på de sidste nye udstyr. En anden plan er at afholde en deltagerfest lørdag aften.

Nu håber vi så, at EspressoBars brugere synes at dette lyder som så god en idé, at de springer til og tilbyder en masse hjælp til at få det hele til at klappe. Vi afholdt et super arrangement omkring Hjemmebarista DM sidste år, men vi lærte også en masse om, hvad vi kan gøre bedre. Og det kræver en del folk. Indtil videre har Morten og jeg identificeret følgende opgaver, som vi allerede nu skal tage hul på. Hvis der er noge som har en særlig kontakt, viden eller bare interesse indenfor ét af disse områder, vil vi utrolig gerne have noget input. Spørg endelig, hvis I har uddybende spørgsmål til hvad punkterne indeholder

- Optagelse, storskærm og streaming af begge konkurrencer
    - Scene, stolerækker mv.
    - \"Mobil\" mad. Nogle der kan komme til lokationen og sælge noget mad til deltagere og tilskuere
    - 6-8 rulleborde til Hjemmebarista DM. Deltagerne skal kunne sætte hele deres setup på rullebordet, så de kan køre ind på scenen, plugge strøm til og stort set være klar til at starte præsentationen.

Denne liste bliver helt sikkert længere med tiden. Vi har også masser af opgaver på selve dagene, bl.a. live blogging, pointtælling, afrydning, koordinering af konkurrencetider mv, men dette vender vi lige tilbage til senere og fokuserer i første omgang på de ting, der skal forberedes på forhånd.

Morten og EspressoBar ser utrolig meget frem til dette arrangement. Vi håber, at I har det lige sådan.

Til sidst skal jeg lige sige, at vi ikke helt har besluttet, hvor mange deltagere der kan være med til Hjemmebarista DM. Der er derfor stadig ikke åbent for tilmelding til dette. Mere om dette senere. Men nu kender I da tid og sted!
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Reansk Kaffe Show 2010

Yeeeah! Bliver fedt! Glaeder mig allerede
    Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Yes sir ... så kører toget.
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Uhh :-)
        Administator på espressobar
        Izzo Alex Duetto
        Toper Cafemino
        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Orn\'li sygt!
          Dalla Corte Super Mini
          Mazzer Major E
          Mahlkönig Encore

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Det lyder jo for fedt! Jeg er helt sikkert klar igen!

Især hvis der kan arrangeres noget indkvartering - måske noget rabat hos et vandrehjem?
            Det er jo hårdt at være fattig studerende herovre på sjælland når i holder det så langt væk
            Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
            Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Top Nice!!!
              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Gode nyheder i hidtil uset grad!

Det kommer hel sikkert i mit kommende \'Museum of Awesome\'.
                Mvh Morten

--------------------
                Lelit Bianca
                Mazzer Major Electronic
                Mahlkönig Vario
                Hario V60
                Hario 3 kops Siphon
                Hario Skerton

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

bss wrote:

Især hvis der kan arrangeres noget indkvartering - måske noget rabat hos et vandrehjem?
                  Det var en god idé. Måske kunne man også arrangere noget privat indkvartering, efterhånden som vi nærmer os.
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

MoBak wrote:
                    bss wrote:

Det var en god idé. Måske kunne man også arrangere noget privat indkvartering, efterhånden som vi nærmer os.
                    Det ville heller ikke være dårligt!

BSS: Så må vi køwenhawnere bare arrangere noget fælles transport?
                    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Fedt, i år SKAL jeg bare over og se det...

Ja, vi laver da bare lidt fælles transport her fra Sjælland så vi i hvert fald kan holde den udgift nogenlunde nede. Jeg lægger gerne bil til når vi når så langt.
                      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Skurken wrote:
                        Fedt, i år SKAL jeg bare over og se det...

Ja, vi laver da bare lidt fælles transport her fra Sjælland så vi i hvert fald kan holde den udgift nogenlunde nede. Jeg lægger gerne bil til når vi når så langt.
                        Ej, nu så jeg lige datoen...

Lidt uheldigt valg da uge 7 er vinterferie uge på det meste af Sjælland og måske også andre steder i Danmark... jeg er på skiferie i den uge og mon ikke også en del andre har planer den uge?
                        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

Yes, fælles transport lyder som en god idé
                          Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
                          Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

er det internet forbindelse der ? , jeg kan nok godt sætte noget steaming op så vi kan være mange der kan kigge på.

Comment

Reansk Kaffe Show 2010

måske streaming ville være bedre B)

anyway... feeeeed idé... glæder mig til at være med - igen

FlemmingRiis wrote:
                              er det internet forbindelse der ? , jeg kan nok godt sætte noget steaming op så vi kan være mange der kan kigge på.
                              Nuova Simonelli Appia
                              Compak K10
                              Gene roaster

Comment

Working...
                              X