Opslag

Collapse
No announcement yet.

Dommere ved JM og DM

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dommere ved JM og DM

Hej allesammen,

Jeg overvejer at stille op til JM, men har i den forbindelse også undret mig lidt over dommerne; hvem er de? Hvordan og af hvem er de valgt? Og sidst men ikke mindst - hvilke kvalifikationer har de som gør at de kan vurdere kaffen bedre end andre?

På forhånd tak,
    - Math D.

Reommere ved JM og DM

Hej,

Velkommen til EspressoBar

Jeg ved ikke supermeget om dit spoergsmaal, men jeg er rimelig sikker paa, at man skal have bestaet en eksamen for at blive dommer. De er altsaa certificerede i at bedoemme deltagerne. Hvorledes certificeringen foregaar ved jeg ikke mere praecist
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Reommere ved JM og DM

Hej
      Dommerne er for så vidt muligt WBC certificerede. Det er dog nogen gange svært at finde til semi-finalerne, men Danmark har en utrolig god historik med certificerede dommere til DM. SCAE Danmark har ofte fløjet folk ind fra andre lande, så de er upartiske og i overensstemmelse med de internationale regler. Det giver også et langte mere bredt feedback til baristaerne efter konkurrencen, hvilket jeg altid har synes er et vigtigt element.
      Selvom det skulle være et par dommere, der ikke har så meget erfaring under vingerne endnu, skal du ikke bekymre dig. Der er nemlig en over-dommer, hvis rolle er, at bedømme [i]dommerne[/], således at der ikke er uretmæssige udsving.
      Se en af de andre tråde her i forummet med direkte links til dommerskemaer og læs mere på www.worldbaristachampionship.com hvor du kan få svar på dine spørgsmål.
      Håber at du stiller op. Det er rigtig sjovt og jeg kan garantere at du vil lære meget, hvis du har et åbent sind.
      Vh Klaus
      Klaus Thomsen
      World Barista Champion 2006
      Kig ind på vores Blog her
      The Coffee Collective

Comment

Reommere ved JM og DM

Math Dylan wrote:
        Hej allesammen,

Jeg overvejer at stille op til JM, men har i den forbindelse også undret mig lidt over dommerne; hvem er de? Hvordan og af hvem er de valgt? Og sidst men ikke mindst - hvilke kvalifikationer har de som gør at de kan vurdere kaffen bedre end andre?

På forhånd tak,
        - Math D.
        Hej Math,

Besluttede du dig egentlig for at stille på til JM?

Eller er der andre brugere herinde, der stiller op til SM/JM?

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

Reommere ved JM og DM

Jeg tror ikke jeg stiller op alligevel, da det kommer til at ligge oven i studentereksamen.. Men måske næste år

Comment

Reommere ved JM og DM

Math Dylan wrote:
            Jeg tror ikke jeg stiller op alligevel, da det kommer til at ligge oven i studentereksamen.. Men måske næste år
            Ok, ærgeligt. Det kunne være fedt hvis der var mange flere deltagere - ikek at jeg selv stiller op :blush:

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

Reommere ved JM og DM

Hvis jeg stillede op var det også mest for at lære af de andre, men det ligger, som sagt, for dårligt..

Har du/I nogen idé om hvor mange der egentligt stiller op? Vi \'sender\' to fra Sigfreds Kaffebar, men det er desværre også alt jeg ved

Comment

Reommere ved JM og DM

Math Dylan wrote:
                Hvis jeg stillede op var det også mest for at lære af de andre, men det ligger, som sagt, for dårligt..

Har du/I nogen idé om hvor mange der egentligt stiller op? Vi \'sender\' to fra Sigfreds Kaffebar, men det er desværre også alt jeg ved
                Jeg ved ikke hvor mange, men jeg ved at SCAE gerne ville have mange flere.

Jeg tænkte nok, at der ville være flere fra Sigfreds. Hans baristaer plejer jo at være godt respæsenteret og klare sig godt Opfordrer han jer til at stille op?

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Reommere ved JM og DM

MoBak wrote:
                  Jeg ved ikke hvor mange, men jeg ved at SCAE gerne ville have mange flere.

Jeg tænkte nok, at der ville være flere fra Sigfreds. Hans baristaer plejer jo at være godt respæsenteret og klare sig godt Opfordrer han jer til at stille op?
                  Opfordrer og opfordrer, det ved jeg nu ikke - han vil selvfølgelig gerne repræsenteres, men det er op til os selv om vi stiller op. Og det er jo efterhånden en tradition at stille op, og så længe medarbejderne brænder for deres håndværk skal der nok være nogle der slår til

Comment

Working...
                  X