Som der har været lidt tale om kunne det være rigtig spændende at komme på et ristekursus og baristakursus hos Klaus, så ville lige starte denne tråd for at høre hvor mange der var interesserede?
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Riste- og Barista-kursus
Collapse
X
-
Riste- og Barista-kursus
\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-SavarinEmneord: Ingen
-
-
Re:Riste- og Barista-kursus
Klaus skriver i boxen at det nok først kan blive til april, desværre, men så må vi jo væbne os med tålmodighed\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Comment
-
-
Jeg har et baristakursus tilgode hos kontra, men ristning?Hmmm! Interessant!
Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Comment
-
-
Hvis Klaus laver et kursus for brugerne på espressobar.dk, ville det helt klart være genialt. Jeg er MEGET interesseret.
Jeg har set at der er kurser hos Kontra - er der nogen der kan sige noget om disse kurser... er de pengene værd?Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
Østerbro
La Marzocco GS3
Mahlkönig K30 Vario
Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Comment
-
-
Jeg er på :-)Administator på espressobar
Izzo Alex Duetto
Toper Cafemino
Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)
Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...
Comment
-
-
Jeg er også med :woohoo:
/PeterRancilio Silvia - PID
Macap MC4 Stepless
Behmor 1600
Xpressivo Presso Barista
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery
Comment
-
-
Det ender jo med at blive enhelt go\' forretning for TCC.
Vi har her med fået bevist at man godt kan pleje komercielle interesser og stadig hjælpe andreMichael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Comment
-
-
Hobzon wrote:
Hvis Klaus laver et kursus for brugerne på espressobar.dk, ville det helt klart være genialt. Jeg er MEGET interesseret.
Jeg har set at der er kurser hos Kontra - er der nogen der kan sige noget om disse kurser... er de pengene værd?
Det var da meget godt, men jeg er lidt i tvivl om det er de 500 kr. værd som det vist koster i \"fri handel\". Hvis man ellers har rodet lidt med det og læst lidt på espressobar.dk og andre gode steder, hvilket jeg har indtryk af at du har, så er det lidt begrænset hvor meget nyt de bidrager med. Meget af tiden går med at få \"basics\" på plads for den majoritet af deltagerne der ikke rigtigt har nogen forkundskaber.
Jeg tror meget mere på at få \"skræddersyet\" et riste/barista-kursus af Klaus & Co til os herinde der må formodes at have et lidt andet udgangspunkt end gennemsnits-danskeren...
APKLa Marzocco GS/3
Casadio Istantaneo
Gene Café
Aeropress
Hario V60
Comment
-
Comment