ja bestemt, og lade os andre smage lidt hvad med genen skal der trylles lidt med den så?
Nah, jeg har vist ikke rigtigt nogen chance for at vinde :blush: Men jeg arbejder lidt på en ny blend. Jeg ristede et batch i går og hvis den er god, smider jeg den da på Kaffebørsen og ser om der er nogle der vil bytte et batch
Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
eller også skal der bare gang i de store ovn eksperimenter
Det lyder iøvrig spændende med din nye blend MoBak, jeg er helt sikkert klar på at bytte et rist, jeg er selv i gang med en økologisk blens som jeg håber på at få til at spille i løbet af den her uge
Michael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
eller også skal der bare gang i de store ovn eksperimenter
Det lyder iøvrig spændende med din nye blend MoBak, jeg er helt sikkert klar på at bytte et rist, jeg er selv i gang med en økologisk blens som jeg håber på at få til at spille i løbet af den her uge
Fedt nok, Michael.
Den første der bliver færdig, opretter jo bare en tråd i KaffeBørsen så, ik\'?
Inden vi ryger helt OT: Er det en blend du vil sende ind til DM?
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Øv det vil sige jeg skal ud og investere i en rister så
Tsk tsk tsk....
Det hedder da: \"Yes, det vil sige, jeg skal ud og investere i en rister så!\"
:laugh: Ja hvis jeg kan få konen til at sige YES en Hottop , så var det nok ikke helt dårligt men har egentlig rigelig og se til med min Silvia og rocky på nuværende tidspunkt , har jo ikke haft mit udstyr så længe, men på sigt kunne det være spænende og riste selv.
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cup
Hej EPO
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om den måde du rister på i ovn ?
Virker det ok ? jeg kan også forstå du bruger en dampovn - er det bedre en en alm. varmluftsovn ?
Konen snakker så meget om en dampovn - og hvis det er muligt med godt resultat - se jeg måske lyset forude.... kh Kim :cheer:
Hej EPO
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om den måde du rister på i ovn ?
Virker det ok ? jeg kan også forstå du bruger en dampovn - er det bedre en en alm. varmluftsovn ?
Konen snakker så meget om en dampovn - og hvis det er muligt med godt resultat - se jeg måske lyset forude.... kh Kim :cheer:
Husk nu at lade som om, at ovnen bliver indkøbt for hendes skyld. Så er det meget nemmere selv at få lov at købe nyt legetøj senere
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Jeg mener at have læst et sted at man ikke kan bruge en ren varmluftsovn, da avner (chaff) fra ristningsprocessen vil sætte sig fast i blæseren. En kombineret traditionel ovn og varmluftsovn kan dog godt bruges, hvis man vel og mærke undlader at bruger varmluftsfunktionen (blæseren må ikke køre).
Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon) Østerbro
La Marzocco GS3
Mahlkönig K30 Vario
Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Comment