Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kursus: TCC/E-Bar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kursus: TCC/E-Bar

Der har i EspressoBars forum jævnligt været diskuteret muligheder for forskellige former for kurser. TCC og EspressoBar har længe pønset på nogle ideer til, hvorledes vi kan imødekomme disse ønsker. Dette er derfor den første og helt uformelle meddelelse om, at TCC og EspressoBar har besluttet i samarbejde at lave et eller flere kurser udført af gutterne bag TCC og målrettet til EspressoBars brugere.

Indtil videre har vi kun snakket løst - men dog seriøst - om konceptet. Vi ved på nuværende tidspunkt ikke ret meget om tid (et bud er i løbet af efteråret), sted (enten ved TCC eller i et lokale et sted landet, hvor vi selv tager maskiner med og træner på dem) eller pris. Vi ved heller ikke om der bliver tale om ét, to eller flere forskellige kurser.

Mht. indhold har vi indtil videre talt om emner som baristateknik, cupping, ristning samt lære om bønner. Dette er dog ikke en lovning om, at dette bliver det endelig indhold.

Det eneste vi helt sikkert kan sige er, at det bliver ganske unikt/unikke kurser, hvor niveauet bliver sat efter, at deltagerne kommer fra et entusiast forum - det vil naturligvis sige: Ganske højt.

Vi glæder os til at kunne fortælle meget mere - men foreløbigt er både TCC og EspressoBar travlt optaget af det forestående Wonderful Coffee arrangement.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Kursus: TCC/E-Bar

Præcis hvad \'vi\' har brug for - jeg er på B)

Comment

Fantastisk ide!
      Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Jeg er også klar!
        La Marzocco GS/3
        Casadio Istantaneo
        Gene Café
        Aeropress
        Hario V60

Comment

Det lyder godt MoBak. Super initiativ!

Glæder mig til at høre mere:woohoo:
          Dalla Corte Mini
          Mahlkönig Vario
          Reg Barber 54mm stamper

Comment

Super ide! jeg er klar =)
            8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
            og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

MoBak wrote:
              Vi glæder os til at kunne fortælle meget mere - men foreløbigt er både TCC og EspressoBar travlt optaget af det forestående Wonderful Coffee arrangement.
              det lyder rigtig godt glæder mig rigtig meget til at høre nærmere!! men lad nu vær med at få stress
              Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hey,

Jeg er også klar B)

// Lars
                Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
                - Mito istantaneo 75
                - BestMax filter

Comment

Super! Jeg er klar når det bliver - KBH lokation kan gøre det svært at presse ind, men vil gøre forsøget....
                  / nuova simonelli musica / mazzer kony / mazzer jolly DR / aeropress, hario V60 m.m. /

Comment

Dejligt at høre der er så stor interesse for kurserne! MoBak har taget et godt initiativ og vi glæder os til at lave noget på et højt niveau. Som sagt bliver det ikke liiige med det samme, men der er jo også et godt udbud af kaffe-relaterede begivenheder omkring WBC / SCAE messen. Der er i øvrigt stadig ledige pladser til vores Meet The Farmers arrangementer til de der ikke kan vente :cheer:
                    Klaus Thomsen
                    World Barista Champion 2006
                    Kig ind på vores Blog her
                    The Coffee Collective

Comment

Nu er alle kurserne jo kommet op på TCC-bloggen. Og før man glemmer alt omkring sig og melder sig til med en voldsom iver, vil jeg lige høre, om der er noget nyt på fronten i denne tråd?

Comment

ABW wrote:
                        Nu er alle kurserne jo kommet op på TCC-bloggen. Og før man glemmer alt omkring sig og melder sig til med en voldsom iver, vil jeg lige høre, om der er noget nyt på fronten i denne tråd?
                        For at være ærlig, ved jeg det faktisk ikke helt :unsure: Det eneste jeg ved, er at de ikke har lagt et ristekursus på, fordi de vil lave det i EspressoBar regi. Om der også stadig vil blive nogle barista mv. kurser i samarbejde med EspressoBar hvor indholdet/niveauet er et andet end dem de udbyder \"offentligt\" er jeg ikke helt klar over. Jeg skal snakke med Klaus om det, og han er vist ude at rejse for tiden...

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

Comment

Fair nok. Jeg vil nemlig gerne på Baristakursus. Men jeg vil naturligvis meget gerne derhen med jer andre!

Comment

ABW wrote:
                            Fair nok. Jeg vil nemlig gerne på Baristakursus. Men jeg vil naturligvis meget gerne derhen med jer andre!
                            Jeg ville også rigtig gerne på det. Men et kursus i København onsdag aften er ikke videre jydevenligt :S

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

Comment

Nej, det er det godt nok ikke. Det er også derfor et arrangement med E-bar ville være fantastisk. Især hvis man kunne medbringe egne maskiner! Uuuuh, DET kunne være fedt!

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎