Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvem var dommerne?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvem var dommerne?

Ja, jeg må indrømme at min manglende journalistiske rutine har resulteret i, at jeg ikke rigtigt har fået noteret, hvem dommerne var. Den eneste dommer jeg ved lidt om, er overdommeren, John Sherwood.

John er Coffee Broker og konsulent fra England. Han har været barista dommer rundt i hele verden og var også ansvarlig for planlægningen af det netop overståede engelske baristamesterskab.

Er der evt. nogle fra SCAE (eller andre med kendskab til de øvrige dommere), der kunne lave en kort præsentation af disse?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Hvem var dommerne?

Ja, den kan jeg da hjælpe med.
    John Sherwood var overdommer og teknisk dommer. Normalt er overdommeren er 7. person, men det havde været svært at finde dommere nok.
    Pauline Sherwood er Johns kone og kassér i SCAE. De er begge bosat i England.
    Steffen Scwartz er fra Tyskland og også i SCAE\'s tyske chapter. Kan ikke huske hvad hans virksomhed hedder.
    Georg Lauridsen er herfra DK. Mahlkönig Nordic manden. Han sælger Mahlkönig kværne i de nordiske og baltiske lande. Og rusland også. Travl mand.
    Kristin Nielsen er fra Norge. Barista. Nu vist nok noget national scae koordinator deroppe.
    Sigga Dora Halldorsdottir, oprindeligt fra Island. Har arbejdet med legendariske Sonja Grant på Kaffitár. WBC certificeret dommer siden Trieste 2004 og har dømt alle WBC siden. I Tokyo sidste år også finalen. Og ja, så er hun min kæreste, derfor ved jeg så meget om hende.

Håber det besvarede det.
    Klaus Thomsen
    World Barista Champion 2006
    Kig ind på vores Blog her
    The Coffee Collective

Comment

klaus wrote:
      Håber det besvarede det.
      Tusinde tak. Så må jeg hellere lige ved lejlighed se om jeg kan finde et billede med alle de herrer og damer, så vi også kan få sat ansigt på

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

Comment

Og her er der så et billede med alle dommerne. Ikke det tydeligste, men jeg har ikke lige overblik over alle gallerierne om der skulle være et bedre...

.

Billedet viser fra venstre mod højre: Steffen Scwartz, John Sherwood, Pauline Sherwood, Kristin Nielsen, Sigga Dora Halldorsdottir, Georg Lauridsen og til sidst er det ham der \"galede i mikrofonen\" (efter eget citat forud for konkurrencerne )

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

Working...
        X