Opslag

Collapse
No announcement yet.

Søren Stillers multimedie show

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Søren Stillers multimedie show

Som det kan ses på de to videoer vi har lagt op af Søren Stillers præsentationer, havde han valgt at bruge storskærmen til at vise en film på. Det var en interessant måde at bruge skærmen på, og udfyldte noget af den tid, hvor baristaen ellers står meget koncentreret ved kværn og maskine uden at tale til dommere/publikum. Filmen er ca. 2½ minut lang og blev startet efter Sørens tale, hvorefter den kørte på repeat.

Nu sad jeg med hovedet i computeren det meste af tiden for at uploade billeder og så derfor ikke videoen i sin helhed. Men Søren nævnte, at den kunne ses på Youtube, og jeg er rimelig sikker på, at det er denne her:

{youtube}cwFYbrxkjkU{/youtube}

Det eneste der var lidt ærgelig med videoen, var at man som tilskuer gik glip af nærbillederne af Sørens håndværk på scenen. Fx hans latte art - og det er jo lidt ærgeligt, når man ved at han er blandt verdens bedste \"latte artister\".
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Søren Stillers multimedie show

Det er en rigtig flot video!

Jeg nåede faktisk heller ikke at se den under hans præsentationer - der stod jeg med hovedet nede i hans latteart med kameraet

Hvad er det for en lækker lille La Marzocco der er med i filmen?
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Søren Wolder wrote:
      Hvad er det for en lækker lille La Marzocco der er med i filmen?
      Jeg tror, det er en Linea 1-gruppes...

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

Comment

Kunne det være ja.... den ser da meget lækker ud :woohoo:

Black coffee rules...

Comment

I bedste fald en unødvendig distraktion. Skulle den (imod min forventning) have haft indflydelse på resultatet af konkurrencen, så er det i mine øjne en katastrofe.
          Som nævnt er det er synd for tilskuerne og for det andet, så duer det ikke hvis man skal ofre en formue på præsentationsmateriale for at have en chance for at gøre sig til en BARISTA-konkurrence.

Extramaterialet tiltrods, så synes jeg sgu det mesterskab er fuld fortjent - stort tillykke herfra B)

Comment

Jacob wrote:
            Skulle den (imod min forventning) have haft indflydelse på resultatet af konkurrencen, så er det i mine øjne en katastrofe.
            Det kan jeg så fortælle den ikke har. Jeg spurgte Head Judge, John Sherwood til, hvad han syntes om det. Han syntes, det var interessant at bruge mediet på den måde, men mente, at det var for tilskuerne og ikke for dommerne og sagde, at det ingenting havde gjort for pointene. Faktisk havde han ikke haft tid til at kigge på skærmen, men han var også teknisk dommer på dagen, så hans øjne var selvfølgelig skarpt rettet på baristaen. Smagsdommerne har måske haft tid til at se den...

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

Som jeg oplevede dommerene, så de ikke meget på skærmen, men brugte tiden til at smage de forskellige serveringer samt betragte forberedelserne af de næste drikke.

Så jeg tror heller ikke det har haft nogen indflydelse på bedømmelsen.

Black coffee rules...

Comment

Som jeg så det så kikkede dommerne kort op på skærmen da Stiller præsenterede videoen, men rettede ret hurtigt blikket mod hans præsentation igen.

Jeg er 100% overbevist om at videoen ikke har haft nogen indflydelse overhovedet på hans titel. Man skal huske på at smagsdommerne skal notere point på deres skemaer undervejs, og hvad jeg kunne se stod der ikke \"video på storskærm\" som et af punkterne.
                Administator på espressobar
                Izzo Alex Duetto
                Toper Cafemino
                Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Jeg tror, som de fleste andre, heller ikke at det har haft nogen betyning for pointene at Søren S havde lavet et lille mutimedie show.
                  Men jeg syntes da det er en fed idé! Der er trods alt kun 15 min til rådighed og på de 15 min skal man lige nå at lave lidt kaffe så hvis man har en masse på hjertet så kunne man jo bla bruge en show ala Sørens.
                  Jeg syntes han i videoen får vist en masse forskellige spændende ting, så måske kunne værre med til pirre til folks nysgerighed (ex Q-\"hvorfor står han og slupre kaffe i sig med en ske\" A-\"cupping!\"), hvilket jeg godt kan se det spændende i.
                  Jeg er dog enig i at det måske er lidt synd at tilskueren ikke for set Søren\'s latte art lir, men så må man jo bare sørge for at se espressobar\'s video bagefter
                  Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hej....Ja, så fik jeg endelig tid til at logge på...var lidt træt efter disse dage...men det var et spændende hit...og så fedt at være der...

Spændende at læse jeres kommentarer, og det var faktisk også min hensigt, at filmen skulle give stof til eftertanke...både i forhold til signalværdien og så en appetizer til måske at se den igen...for der ligger så mange nuancer i den, så Sergei har været med til at tone frem, som man jo netop ikke har tid til, når man er på Scenen. Og det essiensielle er, at publikum får en dybere forståelse for, hvad vi som Baristaer egentlig går og laver....læg mærke til de detaljer...

- hvor vi starter, sparker på skiltet....slæbe frem og tilbage, for bare at lave en kop kaffe...og hvem ser det???? osv...
                    Da jeg mødte Sergei, i hans Galleri \"Senko Studio\" for at skulle lave filmen sammen med ham, skete der bare noget dynamisk....noget som jeg savner, vi nørder skal være bedre til,,,,ud over at have en La Marzocco hjemme.....som Ja, er en Linea....fantastisk maskine....har også haft en Della Corte, Mini også fantastisk god...

Jeg håber at filmen har været med til at skabe en atmosfære og give inblik vores daglige arbejde....

Med Kaffe venlige hilsner

Søren

Comment

Søren Stiller Markussen wrote:
                      Og det essiensielle er, at publikum får en dybere forståelse for, hvad vi som Baristaer egentlig går og laver....læg mærke til de detaljer...
                      Hej Søren,

Velkommen til EspressoBar. Ja, der er rigtig mange detaljer i filmen, måske også mange man skal have lidt insider viden for at fange. Men hvis man har nysgerrigheden for kaffe (hvilket man sikker thar hvis man sidder og ser på en baristakonkurrence), vækker videoen forhåbentlig en interesse hos publikum.

Måske kunne du overveje kun at lade den køre 1-2 gange mens du laver dine espressoer, og så lade publikum nyde dit latte art på storskærmen, når du laver cappuccinoer? Du må også selv gå lidt glip af det sus, der kommer fra publikums bifald, når storskærmen viser 4 perfekte latte arts. Og måske dommerne også i en meget lille grad påvirkes af disse jubelbrøl og langer et par ekstra points over disken...

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

Comment

Hei Søren
                        Lad mig starte med at ønske dig tillykke med titlen. Fed at høre hvad din egen ambition med videoen var/er, som sagt syntes jeg det er en top fed idé og nu hvor jeg har læst hvad det var der var din version af hvad videoen skulle, kan jeg kun sige at jeg syntes det lykkedes. Da jeg viste videoen til en af mine ikke kaffe interssetet venner resulterede det straks i mindst 10 spørgsmål som \"hvad er det han laver der?\", \"hvorfor gør han det?\" og \"hvad er det?\" så jeg syntes din mision er lykkedes, gødt gået!
                        Men endnu en gang tillykke med sejeren, glæder mig til at se dig sparke r.. til WBC. :woohoo:
                        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Velkomme til Søren, og endnu engang tillykke med mesterskabet! Det er så flot gået!

Det var en spændende konkurrence at overvære og fedt at være der. Den gode stemning der gennemsyrede hele arrangementet var slet ikke til at tage fejl af! Det hele var bare så positivt!

Black coffee rules...

Comment

God ide at lade den køre mens jeg laver espresso....det vil jeg tænke over.....

Comment

Først og fremmest... et stort tillykke med titlen.

Nu havde jeg ikke mulighed for at opleve konkurrencen, og kan således kun kommentere det jeg læser her på siden - og selv om jeg ikke kan forholde mig til, værdien af at have et multimedieshow eller, som jeg forstår det i Sørens tilfælde, en smagfuld film, kørende på storskærme når man \"optræder\" i konkurrencen - så kunne jeg nu alligevel godt tænke mig at høre Sørens såvel som andres holdning til dette spørgsmål:

På den ene side er jeg ovenud begejstret ved tanken om at Danmark bliver repræsenteret ved VM med en barista, der ikke alene kan sit \"håndværk\", men at vedkommende også har et \"es\" med i ærmet, i form af en præsentation, som andre måske ikke havde overvejet.

På den anden side, er der vel også den risiko, at fremtidige baristaer ikke \"tør\" eller \"orker\" stille op, fordi de ikke har pengene, sponsorerne, samarbejdspartnerne, trænerne, den ultimative blend, etc.

Sender et sådant tiltag muligvis et signal om, at man er nødt til at have mange penge, gode \"forbindelser\", eller i det mindste en solid opbakning, for at stille op i, for slet ikke at sige vinde, en barista-konkurrence?

Bør det ikke være \"håndværket\" (mano) der taler for sig selv?

Jeg ønsker - på INGEN måde - med disse spørgsmål - at tage noget fra Sørens sejr, for jeg er sikker på at den er fuldt fortjent. Jeg kan envidere garantere for, at der hverken ligger jantelov eller sure opstød bag - jeg er bare nysgerrig.
                              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                              Østerbro

La Marzocco GS3
                              Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Working...
                              X