Opslag

Collapse
No announcement yet.

Espresso af S.O. bønner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Espresso af S.O. bønner

Hej,

Er der nogle af jer der nogensinde laver espresso af single origin bønner i stedet for blends. Sidst jeg ristede bønner til en blend, ristede jeg hver type bønner for sig og sørgede for, at der var nok både til min espressoblanding og til at jeg kunne smage hver bønne både som stempel og espresso. I da smagte jeg så den første S.O. som espresso. Det var en India Monsooned Malabar AA (købt i KaffeMekka) og det var en overraskende positiv oplevelse. Meget anderledes end min espressoblanding og nok ikke noget jeg ville gøre som en vane, men det var interessant at smage karakteristikaen i dén ene bønne for sig. Jeg beklager, at jeg stadig ikke kan finde ud af at beskrive smag, så jeg kan ikke komme nærmere ind på, hvordan den smagte, men det var som sagt en positiv oplevelse.

Drikker I andre nogensinde S.O. espresso og hvis I gør, er der nogle bestemte, der specielt er værd at prøve?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Espresso af S.O. bønner

Jeg skal ærligt indrømme at jeg er rimelig ny mht selv at riste, men jeg drikker stort set kun single origin espresso. Bla syntes jeg at Nepal Mount Everest Supreme har en ret interessant smag, men der er vi også ovre i den dyre ende.

Hvilke blends plejer du at lave?

/martin

Comment

martin wrote:
      Hvilke blends plejer du at lave?

/martin
      Jeg er oppe på 7 forskellige blends indtil videre. Den bedste er den jeg har beskrevet i denne tråd: Link

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

Comment

Spændende, det må jeg prøve...

Lidt sjovt at se at de forskellige webshops ligger meget ens mht priser hvis man tager med at KA har fri fragt og at det derfor er regnet med i prisen.

/martin

Comment

martin wrote:
          Spændende, det må jeg prøve...

Lidt sjovt at se at de forskellige webshops ligger meget ens mht priser hvis man tager med at KA har fri fragt og at det derfor er regnet med i prisen.

/martin
          Ja, og det er også mange af de samme bønner de har. Det er jo egentlig utroligt, for man skulle jo mene at der finde uendeligt mange bønner derude :blink: Men det kan jo være det er de samme importører de køber hos? :unsure:

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

Working...
          X