Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ristning af 125g Kowi Lupak

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ristning af 125g Kowi Lupak

Min gode kammerat har begavet mig med 125g Kowi Lupak fra Risteriet. De sælges kun grønne, og ekspedienten (der vist var afløser) kunne ikke rigtigt svare på, om der følger en ristning med i prisen...

Hvad gør jeg? Har ingen rister/aldrig prøvet at riste, og synes måske at kaffe til en krone grammet er lidt dyrt at træde sine børnesko på.

Selv hvis man kunne bestikke TCC til at riste dem, antager jeg, at de slet ikke kan riste så små mængder i deres kæmpe rister...?

Re:Ristning af 125g Kowi Lupak

Gør det i din ovn?

Forvarm den til 200 grader ( IKKE varmluft) og så bred dem ud på pladen i et enkelt lag.
    Derefter sætter du dem ind og dig selv, sidder du på gulvet foran ovnen og kigger på dem igennem hele processen. det er mægtigt hyggeligt.
    Så kan du høre når de rammer første knæk og når de rammer andet knæk ( du kan se de hopper lidt, idet de knækker)
    Hvad du skal vide på dette tidspunkt ( og får du sikkert at vide af en anden)
    Er hvor LANG tid de skal have.
    Tiden bliver bestemt af de knæk der kommer.
    Tommelfinger-reglen, er 1 knæk for stempel og alm kaffe og 2 knæk til espresso.
    Tiden varrierer, men knækkene bestemmer det for dig. Bare hold øje med dem.
    Dalla Corte Mini Special...
    Mahlkönig K30 Vario'er
    Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Comment

Hey, hvis det er Kopi Luwak så vil jeg vente med at riste til at en rister blev anskaffet.. Så er du godt på vej...

Men er det den omtalte Kowi Lupak, så er det en billig Kinesisk produceret bønne som du sagtens kan riste i en ovn :silly:

/wedoo
      LM GS/3 MP
      BestProtect Filter
      Compak K-10 Fresh
      Tools: espro/RB/Pullman
      Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Se det er god humor wedoo :silly:
        Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Potato-Tomato...

Er der noget minimum for, hvor meget man kan riste i sin ovn? Kan man godt prøve med 25g først?

Skal man sørge for at brænde ovnen godt igennem, så ens bønner ikke kommer til at smage af forårsruller og flæskesteg?

Comment

bolind wrote:
            Er der noget minimum for, hvor meget man kan riste i sin ovn? Kan man godt prøve med 25g først?
            Det burde ikke være et problem..

Skal man sørge for at brænde ovnen godt igennem, så ens bønner ikke kommer til at smage af forårsruller og flæskesteg?
            Hehe ... nok ikke en dårlig ide.
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
            X