Opslag

Collapse
No announcement yet.

Bønner fra Sweet Maria\'s

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bønner fra Sweet Maria\'s

Hej,

Jeg havde en chat med én af brugerne herinde, om køb af bønner fra Sweet Maria's. Vedkommende havde bestilt bønner omkring d. 10. dec. og fik dem leveret lige inden jul. Hvem var det det var?

Jeg har stadig ikke fået mine bønner, som jeg bestilte den 8. dec., så jeg er ved at blive lidt nervøs for dem. Jeg derfor gerne lige spørge dig, der også havde bestilt ca samme tid om følgende:

1. Bestillingsdato? (Mig: 8. dec.)
    2. Dato for bekræftelse på afsendelse fra SM? (Mig: 12. dec.)
    3. Dato for modtagelse? (Mig: stadig ikke modtaget)
    4. Told-/momsbehandlet? (Mig: Ved ikke. Men det kunne måske være årsag til så lang tidsforskel på to bestillinger)
    5. Modtagelse af et Track'n'Trace nr? (Mig: Nej, har spurgt SM efter det pr. mail i går, men ikke fået svar)

Hvad siger I andre? Ville I eskalere sagen, eller tillægge "forsinkelsen" jul/nytår og dermed afvente lidt længere?

Post edited by: MoBak, at: 2008/01/04 11:06
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Bønner fra Sweet Maria\'s

MoBak wrote:
    Hej,

Jeg havde en chat med én af brugerne herinde, om køb af bønner fra Sweet Maria's. Vedkommende havde bestilt bønner omkring d. 10. dec. og fik dem leveret lige inden jul. Hvem var det det var?

Jeg har stadig ikke fået mine bønner, som jeg bestilte den 8. dec., så jeg er ved at blive lidt nervøs for dem. Jeg derfor gerne lige spørge dig, der også havde bestilt ca samme tid om følgende:

1. Bestillingsdato? (Mig: 8. dec.)
    2. Dato for bekræftelse på afsendelse fra SM? (Mig: 12. dec.)
    3. Dato for modtagelse? (Mig: stadig ikke modtaget)
    4. Told-/momsbehandlet? (Mig: Ved ikke. Men det kunne måske være årsag til så lang tidsforskel på to bestillinger)
    5. Modtagelse af et Track'n'Trace nr? (Mig: Nej, har spurgt SM efter det pr. mail i går, men ikke fået svar)

Hvad siger I andre? Ville I eskalere sagen, eller tillægge "forsinkelsen" jul/nytår og dermed afvente lidt længere?<br><br>Post edited by: MoBak, at: 2008/01/04 11:06
    Det var mig!!
    som du skriver bestilte jeg d. 10/12
    Jeg kan ikke huske den præsis leverings dato men det var inden jul.
    Jeg fik min bekræftigelse fra SM samme dag, og T'n'T nummeret fik jeg dagen efter
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Tak for svaret. Bestilte du med standardlevering (ca. $40?). Jeg har slet ikke fået noget T'n'T nr, så det er da ligesom om, det ikke er helt rigtigt. Måske også derfor de ikke svarede på min mail i går :huh:

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

Comment

ja jeg bestilte helt alm. standart levering.
        Men jeg bad dem også om T'N'T nummeret allerede da jeg bestilte, da jeg tidligere har haft uheldige oplevelser i forbindelse med forsendelser fra USA (hvilket jeg også nævnte for dem ) det kan være at det er derfor de har værret extra omhyggelige med min forsendelse :unsure:
        Michael EPO Rasmussen

Comment

I ordre bekræftelsen skriver de:

For USPS shipments, the USPS delivery confirmation # will be sent to you by email (the email address used on the order).
          Jeg modtog så 4 dage efter en bekræftelse å at den var sendt, men der er ikke det der ligner et nummer i den. GRRRRR! :evil:

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
            I ordre bekræftelsen skriver de:

For USPS shipments, the USPS delivery confirmation # will be sent to you by email (the email address used on the order).
            Jeg modtog så 4 dage efter en bekræftelse å at den var sendt, men der er ikke det der ligner et nummer i den. GRRRRR! :evil:
            Et godt trick jeg har brugt i ligende situationer er at kontakte afsenderen (og evt USPS) og sige at du er bage for at det danske postvæsen har lavet en fejl, under forstået at det ikke er dem som har lavet en fejl :whistle: , og at du derfor vil høre om de kan hjælpe dig med at finde din pakke. Det plejer at virke, hvis det rent faktisk er post DK der har laver ged i den, så får du et TNT nummer og så er det bare og ta' fat i post dk. Hvis det er dem (afsenderen eller usps) som har lavet ged i den (det er det som regl) så skynder dde sig at sende skidtet så det (tror de selv) ser ud som om det er post dk der har lavet fejl.

Post edited by: EPO, at: 2008/01/04 12:54
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Da jeg bestilte hos SM tog det ca. en uge fra bestilling til modtagelse med forsendelsestypen: "International Flat Rate Shipping"

Måske dine bønner er havnet i hænderne på toldmyndighederne. Jeg har tidligere oplevet at pakker fra udlandet har ligget hos told/skat i længere tid..... Pisse irriterende når man venter på kaffehardware eller andet legetøj :S

Håber dine bønner dukker op uden skrammer
              - La Spaziale S1 Dream
              - Bestmax S
              - Ceado E37S
              - Rancilio Rocky SD
              - Hottop B

Comment

KimH wrote:
                Måske dine bønner er havnet i hænderne på toldmyndighederne. Jeg har tidligere oplevet at pakker fra udlandet har ligget hos told/skat i længere tid..... Pisse irriterende når man venter på kaffehardware eller andet legetøj :S
                jeg har på fornemmelsen at de dansek toldmyndigheder har en ambition om at ha' den længste ekspiditions tid i verdene, og de gør det godt.
                Men igen hvis man har et TNT nummer og der med kan dokumenter at det er toldmyndighederne som er gået i selvsving :angry: . Så plejer det at virke at kontakte ovenstående myndighed og gøre dem opmærksom på at man kan dokumentere at de er nogle sløve pader

KimH wrote:
                Håber dine bønner dukker op uden skrammer
                Det samme gør jeg
                Michael EPO Rasmussen

Comment

Hej,

Jeg har også bestilt men ikke modtaget (endnu)

1. Bestillingsdato? (18. dec.)
                  2. Dato for bekræftelse på afsendelse fra SM? ( 20. dec.)
                  3. Dato for modtagelse? ( stadig ikke modtaget)
                  4. Told-/momsbehandlet? ( Ved ikke. )
                  5. Modtagelse af et Track'n'Trace nr? :
                  Fra SM: If you placed an order on our Shopping Cart System, your order was assigned a 6 digit number. To track the package all you need is that order number, and the postal zip code it is being sent to! Just fill in the form below:
                  Please note- UPS picks up Monday through Friday - so if you placed an order over the weekend - it will not appear in package tracking until Monday. This system does not work for orders shipped USPS - there are delivery confirmation #s (for all but international shipments) which you will be emailed when the order has been shipped. They don't track the package in terms of locating it - just confirms delivery or non-delivery.

Så EPO må have fået specialbehandling eller valgt en anden forsendelsesform end os...

I øvrigt fra http://sweetmarias.com/international.html:

USPS Priority Mail International has a projected 6 to 10 day transit time, no time in transit guarantee. This service essentially replaces Airmail Parcel Post and is priced accordingly. ( It can often take longer than 10 days - especially if the post office mis-sorts the parcel or the box gets held up in customs.) It is delivered to the local postal service in the country of destination for final delivery, so it is only as reliable as the local postal system. There is no method to recover lost shipments, unless insured. The post office says that there is now online tracking for Priority Mail International - but likely this is consists of an origin and destination scan - like domestic Priority Mail. There is no tracking that locates the package between our door and yours.

Så jeg tror vi må have lidt tålmodighed endnu :unsure:

/Peter
                  Rancilio Silvia - PID
                  Macap MC4 Stepless
                  Behmor 1600
                  Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

Shotmaker wrote:
                    Så EPO må have fået specialbehandling eller valgt en anden forsendelsesform end os...
                    Hmmm jeg har lige prøvet og tjecke efter hvad jeg skulle ha' gjort anderledes end jeg andre. Jeg kan altså ikke se at jeg har gjort andet end at jeg umiddelbar efter jeg havde bestilt, sende dem en mail hvor jeg som sagt bad om et TNT nummer med det samme. Men det kan værre det var det der gjore forskellen :unsure:
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

Nu har jeg endelig - efter 4-5 dages svartid på min mail - fået et T'n'T nummer fra SM. Min pakke blev sendt fra SM d. 12, ud af USA d. 15. og ankommet til DK. d. 4. Timelig lang ekspeditionstid :huh:

Men nu er den i Århus, så det må være lige før den ankommer

Nu er det spændende så, om den store stygge tolder har haft fat i den, de 3 dage den har ligget i Taulov pakkecenter

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

Comment

Tillykke med at du endelig har fået sporet din pakke
                        Jeg tror dog ikke du skal værre så urolig for din pakke, de fleste toldere ved godt at de er erstatnings pligtige hvis de ødelægger en pakke
                        Glæder mig til at høre hvad du syntes om madamen's bønner
                        Michael EPO Rasmussen

Comment

Jeg tror nu mere at det er "efterregningen" MOBAK er bekymret for

Så kan det heller ikke vare længe før min dukker op :unsure:

/Peter
                          Rancilio Silvia - PID
                          Macap MC4 Stepless
                          Behmor 1600
                          Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

Efterregning!! jeg er da sikker på at den kære MoBak har kalkuleret med at skulle betale fuld told :blink: :whistle: inch:
                            Jeg var så heldig at min gik så hurtigt igennem systemet at jeg slap :woohoo:
                            Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                              Efterregning!! jeg er da sikker på at den kære MoBak har kalkuleret med at skulle betale fuld told :blink: :whistle: inch:
                              Pengene er sat til side, men kunne da bruges på noget sjovere end det der.. øhhh... hedder det moms?! :huh:

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

Comment

Working...
                              X