Opslag

Collapse
No announcement yet.

Gene Cafe 220v vs 230v

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gene Cafe 220v vs 230v

Jeg har købt mig en Gene Cafe og glæder mig til at komme igang med denne så roste rister. Jeg ser dog nu på pakken at min model er en 220 volt model og synes at kunne huske at andre her på forum har 230v versioner.
    Mit spørgsmål er så om der er nogen der har erfaring med eller kender til fordele og ulemper ved den ene model frem for den anden.
    Hvis det var en 230v model jeg skulle have haft, vil jeg nemlig levere den tilbage inden jeg begynder at bruge den.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Re:Gene Cafe 220v vs 230v

Sonne wrote:
    Jeg har købt mig en Gene Cafe og glæder mig til at komme igang med denne så roste rister. Jeg ser dog nu på pakken at min model er en 220 volt model og synes at kunne huske at andre her på forum har 230v versioner.
    Mit spørgsmål er så om der er nogen der har erfaring med eller kender til fordele og ulemper ved den ene model frem for den anden.
    Hvis det var en 230v model jeg skulle have haft, vil jeg nemlig levere den tilbage inden jeg begynder at bruge den.
    Hej Sonne , tillykke med Genen den skal du nok blive glad for jeg vil sige at i hverdagen vil du ikke opleve nogle fordele/ulemper ved den ene frem for den anden , altså du får en lige så god en rist på 220v som på 230v.
    Hvis man havde 220v og 230v stående ved siden af hinanden ville man MÅSKE kunne se en LILLE forskel i tid og temp , men absolut uden betydning i hverdagen.
    Jeg oplevede selv den lille forskel der kan være i tid og temp ved mine forrige 2 Hottop som var 230v (hvor den ene var en eksplosion nær uha , havde dog ikke noget med voltene at gøre) og så til min nuværende Hottop på 220v , men altså uden fordele/ulemper ved den ene frem for den anden , så vil mene du roligt kan gå i gang med og riste på din Gene 220v , god fornøjelse.
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Hej Sonne,

Jeg har 230V modellen, men jeg tror ikke du skal være ked af din 220V. Jeg har aldrig hørt diskussionen med Gene, men med Hottop er der nogle som har oplevet problemer med 230V og 240V modellerne. Problemet med disse er, at hvis man kun har 220V i stikkontakten, bliver risteren ikke varm nok. Så med 220V skulle du være sikker på, at der er effekt nok - også på tidspunkter, hvor belastningen er høj
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Det var bare det jeg gerne ville høre:laugh:
        Mange tak for svarene. Nå men jeg må løbe - jeg har en kasse nede i kælderen der skal pakkes ud :woohoo:
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Sonne wrote:
          Det var bare det jeg gerne ville høre:laugh:
          Mange tak for svarene. Nå men jeg må løbe - jeg har en kasse nede i kælderen der skal pakkes ud :woohoo:
          FEDT så blev det Jul i August
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Hottop KN8828-P

Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
            Jeg oplevede selv den lille forskel der kan være i tid og temp ved mine forrige 2 Hottop som var 230v (hvor den ene var en eksplosion nær uha , havde dog ikke noget med voltene at gøre) og så til min nuværende Hottop på 220v , men altså uden fordele/ulemper ved den ene frem for den anden , så vil mene du roligt kan gå i gang med og riste på din Gene 220v , god fornøjelse.
            Det lyder da lidt for vildt at din Hottop var ved at sprænge i luften. Fortæl fortæl fortæl.... Lidt Off topic, men håber det går an......
            - La Spaziale S1 Dream
            - Bestmax S
            - Ceado E37S
            - Rancilio Rocky SD
            - Hottop B

Comment

KimH wrote:
              Wolff wrote:
              Det lyder da lidt for vildt at din Hottop var ved at sprænge i luften. Fortæl fortæl fortæl.... Lidt Off topic, men håber det går an......
              Orh Kim Hottopen strøg såmænd bare fra 0-240grader på et split sekund , hårrejsende for at sige det mildt , og så var det gameover.Men det er en laaang historie , det sluttede dog lykkeligt , Hottop guffede den lille produktionsfejl i sig , og skrev bla. at de ikke ville have den tilbage da den var farlig for dem og for mig øjøj. Nå men på min nuværende Hottop er det blevet til ca. 70 rist uden strit hår , så nu er risteverdenen intakt igen
              Fortid
              La Marzocco GS3
              Hottop KN8828-P

Bumper TS
              Motta Knockbox
              Nutid
              French Press-Bodum 4 cup

Comment

Shit det lyder vildt :woohoo: Men det var da godt at du ikke fik futtet huset af. Og så er det vel heller ikke helt tosset med lidt Hottop reservedele :cheer:
                - La Spaziale S1 Dream
                - Bestmax S
                - Ceado E37S
                - Rancilio Rocky SD
                - Hottop B

Comment

KimH wrote:
                  Shit det lyder vildt :woohoo: Men det var da godt at du ikke fik futtet huset af. Og så er det vel heller ikke helt tosset med lidt Hottop reservedele :cheer:
                  Nej det havde måske ikke været dårligt med lidt reservedele , men dem fik mellemmanden , og jeg en pose mønterB)
                  Fortid
                  La Marzocco GS3
                  Hottop KN8828-P

Bumper TS
                  Motta Knockbox
                  Nutid
                  French Press-Bodum 4 cup