Opslag

Collapse
No announcement yet.

Så er det tid til første ristning.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Så er det tid til første ristning.

har lige hentet min julegave bestående af en Gene.

Så om en times tid kommer der enten kaffe eller brandvæsenet når jeg har forsøgt mig med en ristning .

Re:Så er det tid til første ristning.

så er det ristet til stempel.

men kan se jeg skal ud og have en chaff collector der kan kobles på en slange så det kan komme ud af vinduet.

lidt for meget røg

Comment

Hej..

Tilykke med Julegaven.. Må man ikke først bruge sine gaver EFTER jul..

Nå nogle ting kan man bare ikke holde nallerne fra..

Men ja. Jeg har også lavet en slange som jeg hænger ud af vinduet når der ristes..
      Den tager stort set alt røgen.. Det er rigtig godt..
      Hilsen Johnny

Faema Legend S1
      Faema MD3000 Touch
      Mahlkoenig Vario
      Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
        Hej..

Tilykke med Julegaven.. Må man ikke først bruge sine gaver EFTER jul..

Nå nogle ting kan man bare ikke holde nallerne fra..

Men ja. Jeg har også lavet en slange som jeg hænger ud af vinduet når der ristes..
        Den tager stort set alt røgen.. Det er rigtig godt..
        Ja Risterist sælger ikke den store chaff ting , og havde ikke hørt om den rimeligt underligt når det står i manualen , men så kan man jo bare lade være med at være utålmodig

Comment

Hej..

For at være helt ærlig så gad jeg ikke smide en Plovmand efter den \"store chaff ting\".
          Så nærig som jeg var lavede jeg et mundstykke fra en stor industristøvsuger om til og passe ud over afgangen fra den originale \"Chaff ting\".
          Den bliver holdt på plads af et par tykke strips. Og på mundstykket har jeg et stykke defrosterslange, som er meget fleksibelt men dog jernarmeret.
          Slangen kan jeg så stikke ud af vinduet..
          Når så den ikke bruges kan slangen lige pilles af.. Og rulles sammen.. Og ligges ind i skabet ved siden af genen..

Perfekt løsning..

Og så havde vi det hele liggende på arbejdet.. Så det ryddede jeg lige op for dem.. Vi kan ikke have sådan noget liggende og flyde..
          Hilsen Johnny

Faema Legend S1
          Faema MD3000 Touch
          Mahlkoenig Vario
          Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
            Hej..

For at være helt ærlig så gad jeg ikke smide en Plovmand efter den \"store chaff ting\".
            Så nærig som jeg var lavede jeg et mundstykke fra en stor industristøvsuger om til og passe ud over afgangen fra den originale \"Chaff ting\".
            Den bliver holdt på plads af et par tykke strips. Og på mundstykket har jeg et stykke defrosterslange, som er meget fleksibelt men dog jernarmeret.
            Slangen kan jeg så stikke ud af vinduet..
            Når så den ikke bruges kan slangen lige pilles af.. Og rulles sammen.. Og ligges ind i skabet ved siden af genen..

Perfekt løsning..

Og så havde vi det hele liggende på arbejdet.. Så det ryddede jeg lige op for dem.. Vi kan ikke have sådan noget liggende og flyde..
            hvis jeg skal prøve det så har jeg stripset min arm fast til vinduet og banket mundstykket ned igemmen maskinen er ikke lige så ferm til sådanne ting så det bliver et køb

Comment

Der er en interessant tråd om chaff collectoren her:
              http://coffeetime.wikidot.com/large-...ctor-gene-cafe
              Jeg har set at BellaBarista har den under tilbehør, til vistnok en rimelig pris!

/Ole
              Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

OleMar. wrote:
                vistnok en rimelig pris!

/Ole
                Jeg har også kigget efter chaff collectoren på Belle Barista. Prisen er rimelig og pundet er i bund. Fragten er til gengæld alt andet end rimelig.

Måske skulle vi lave et lille impulsivt fælleskøb og dele fragten?

APK
                La Marzocco GS/3
                Casadio Istantaneo
                Gene Café
                Aeropress
                Hario V60

Comment

APK wrote:
                  OleMar. wrote:
                  vistnok en rimelig pris!

/Ole
                  Jeg har også kigget efter chaff collectoren på Belle Barista. Prisen er rimelig og pundet er i bund. Fragten er til gengæld alt andet end rimelig.

Måske skulle vi lave et lille impulsivt fælleskøb og dele fragten?

APK
                  Jeg bestiller en i morgen så hvis nogle skal have en med i helleup/omegn er de velkomne.

Comment

Nu kender jeg ikke lige den fysiske størrelse på den omtalte chaff collector. Men jeg ved at portoen fra Bella Barista til DK er billigere hvis indholdet kan være i en kuvert og sendes som brev. Dette kræver bare at du afgiver din bestillig pr. E-mail fremfor at bruge deres webshop.
                    - La Spaziale S1 Dream
                    - Bestmax S
                    - Ceado E37S
                    - Rancilio Rocky SD
                    - Hottop B

Comment

Working...
                    X