Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hottop-B, andre intereserede?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hottop-B, andre intereserede?

Nå, nu nåede jeg \"desværre\" ikke at sikre mig en billig GENE ved risteriet, så må jeg nok kigge efter ovennævnte hottop fra hasbean, står pt til 528£ og med en pundpris forhåbenligt på den rigtige side af 8,4kr pr stk. var det en god mulighed. Dertil kommer der selvfølgelig lidt porto og evt grønne bønner....

Så ville jeg høre om der var andre der var interesseret, måske de ville give lidt rabat på risteren eller smide nogle bønner oveni, hvis det drejer sig om flere ristere og afhængig af antallet, er der da mulighed for at spare nogle penge på forsendelse, hvis ellers en \"tålelig\" distributionstid i DK kan opnås, fra samlet modtager til den enkelte \"kommende ristemester\"...

Nogen der kunne være interesseret, så det er noget jeg/vi skal gå videre med?

Risterne kunne evt også forsendes idenrigs med gls eller posten for under en hund.

Thomas

Re:Hottop-B, andre intereserede?

Hej Thomas...

Hvor er det dog pisse irriterende at du har oprettet denne tråd, jeg går og tænker på den skide Hottop konstant..:P , Specielt nu hvor prisen er kommet under 4300 kr pga den faldende kurs.....

Jeg har desværre ikke finanserne til det lige for tiden, men hvor er det dog et godt tilbud......

... Meeeen jeg holder øje med valutakurserne :P :P :P

Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600

Comment

Rart med lidt respons, troede ikke der var nogen der ønskede sig en Hottop-B...:woohoo:

Men et hurtigt kig på realtidskurserne siger at pundet nærmer sig 8 rent , men det er jo svært at spå om fremtiden, men det kan jo også Hasbean hæver prisen på et tidspunkt qua den lave pundkurs,
      da deres gevinst pr. rister falder, da de nok stadig skal afregne i dollars for eksempelvis.

Mener Bellabarista har hævet deres priser, GeneCafe steg fra 269 til 299 pga vekselkursen.

Mener at prisen på B tidligere var 540£ hos hasbean, så det er ikke sikkert de kan holde den lave pris.

Nogen der ved om P-modellen er ude af deres sortiment?

Comment

Hasbean får Hottop P på lager igen, men de ved dog ikke lige pt. hvilken dato/uge....
        Fortid
        La Marzocco GS3
        Casadio Macinadosatore Istantaneo
        Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
        Reg Barber 58mm Anodized/Stål
        Pullman/Synesso ridgeless
        Bumper TS
        Motta Knockbox
        Nutid
        Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
        French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
          Hasbean får Hottop P på lager igen, men de ved dog ikke lige pt. hvilken dato/uge....
          Der er ingen grund til at købe en P - måske tværtimod. Udstyrskriiiig :laugh: :laugh:

Men som Randy G skriver på Home-Barista:

Only you can decide whether the \"B\" is better suited to your needs. The B is superior for someone who wants fine control over their roasts. These are often used as sample roasters by small roasteries and growers or processors who cannot justify the $5000+ cost of a commercial sample roaster.

If it helps, I converted my P to a B and now run two Bs. I could switch back any time I want, but I personally never liked the somewhat convoluted programming nor the three minute constraints of the segments. I also did not like the lossy nature of the programming of the P. The P is good for someone who, once they find a roast they like, just wants to hit a button and get something close. The B is for someone who doesn\'t mind making adjustments during a roast when necessary to get exactly what they want.
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Brownie wrote:
            Der er ingen grund til at købe en P - måske tværtimod. Udstyrskriiiig :laugh: :laugh:
            Det er jeg enig i
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

Steve skrev at de ikke havde andet end en håndfuld tilbage og at det ikke var sikkert at de fik flere.

ChrZacho wrote:
              Brownie wrote:
              Det er jeg enig i
              Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på forskellen mellem de 2...:unsure:
              B\'ern kan man styre gennem hele Batchen, ned til laveste niveau,
              mens P\'ern forprogrammerer man og kan kun ændre \"eject\" tidspunktet?

Ikke at det bliver en P istedet.

Comment

På P kan du ikke bestemme varmelegmet, det kan du på B.
                På B kan du justere ALLE parametre under vejs (svjv) på P kun TEMP.

På P kan du redigere profilen og gemme 9 forskellige profiler.
                På B kan du ikke analyserer profilen den kan dog gemmes efter rist ... mener der kan gemmes 3 profiler.

Det er de forskelle jeg kender til ...
                Administrator på EspressoBar
                Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                Mazzer Kony Electronic

Comment

LSM wrote:
                  Steve skrev at de ikke havde andet end en håndfuld tilbage og at det ikke var sikkert at de fik flere.

ChrZacho wrote:
                  Brownie wrote:
                  Det er jeg enig i
                  Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på forskellen mellem de 2...:unsure:
                  B\'ern kan man styre gennem hele Batchen, ned til laveste niveau,
                  mens P\'ern forprogrammerer man og kan kun ændre \"eject\" tidspunktet?

Ikke at det bliver en P istedet.
                  Hey LSM, her et par link til P og B med lidt vido nede på siden, take a look

http://www.thingscoffee.com.au/produ...&products_id=5

http://www.thingscoffee.com.au/produ...&products_id=4
                  Fortid
                  La Marzocco GS3
                  Casadio Macinadosatore Istantaneo
                  Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                  Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                  Pullman/Synesso ridgeless
                  Bumper TS
                  Motta Knockbox
                  Nutid
                  Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                  French Press-Bodum 4 cup

Comment

Har travet diverse artikler om dem igennem, og det var umiddelbart også det indtryk jeg havde fået, hvor forskellen mellem dem er. Men der var så en enkelt, kan ikke huske hvilken, der gjorde mig i tvivl.

Og så er det jo har at have nogle ekspertkommentarer til at bistå. :woohoo:

Comment

Koblingen er lige stået af på min bil så det bliver ikke denne gang jeg skal have Hottop, jeg må vist prioritere :-(
                      Rocky SD
                      Behmor 1600

Comment

Her kan man se forskellen:

http://www.hottop.co.nz/?page=1
                        GeneCafé
                        Tre Spade Il Macinino
                        Moccamaster KBG 741 +guldfilter
                        Bodum stempel
                        Saeco Conica skodkværn

Comment

Hasbean-indkøb for fynboer...

Skal have købt mig en Hottop-B hos hasbean og en del bønner....

Så hvis der skulle være nogle fynboer eller andre der vil hente i odense, der skal have bønner eller andet udstyr med fra hasbean, skal de være velkomne til at melde tilbage.

Mvh

Thomas

Comment

Nu nede i 4020 DKK..... har du bestilt ?? :-) Det er dælme en god pris..
                            Rocky SD
                            Behmor 1600

Comment

Jeg har allerede bestil før jul og den er netop dukket på med ups her til morgen )... Og naaarj hvor er den fed i forhold til min ellers trofaste Gene rister...

Jeg kan kun sige, at den er super nem og bruge total lydløs så der er popkorn koncert i forhold til gene\'en
                              Manufacture Technika III
                              Hottop-B rister
                              Isomac Granmacinino kværn
                              Mazzer Mini Electronic B kværn
                              Reg Barber stamper
                              Been Nero knock-box
                              Bodum stempelkander
                              Diverse mælkekander

Comment

Working...
                              X