Hej,

Jeg er begyndt at forsøge mig lidt med noget ristning, da jeg har lånt Roeds Imex rister.

Til at holde styr på mine rist - så jeg kan lære noget af dem og genskabe dem, når jeg rammer den helt rigtige blend/rist - har jeg lavet et regneark til at logge mine rist.

Hvis nogle skulle kunne få glæde af det, ligger der hermed frit for at hente det. Da jeg kun har ristet to rist indtil videre, finder jeg sikkert ud af, at nogle ting skal laves om hen ad vejen. Gode forslag modtages gerne

Lige et par kommentarer til arket:

- Der kan skrives i alle hvide felter - resten er låst (kan låses op).

- Meningen er, at man skriver den ønskede mængde for blenden øverst (celle B1) og derefter taster de bønner ind, som man ønsker i blandingen med procentsats. Derefter regner arket ud, hvor mange gram, man skal komme i (de blå felter). Hvis ikke procenterne giver 100 vil celle D8 være rød.

- Jeg regner med at hver blend skal have et ark (man kan kopiere fra arket \"Template\&quot. For hver rist jeg laver af et blend kopierer jeg sektionerne \"Risteprofil\" og \"Smagskommentarer\" og sætter det nedenunder. Jeg har tænkt mig at sætte et billede ind af hver rist, så jeg kan sammenligne ristninggraden (både kopieringen og indsættelse af billede kræver at man låser arket op).

Hvis der er nogle som har en bedre løsning de vil dele, er jeg da meget interesseret

[file name=Kafferistning_template.xls size=122880]http://www.espressobar.dk/components/com_fireboard/uploaded/files/Kafferistning_template.xls[/file]

Post edited by: MoBak, at: 2007/06/21 11:48