Der var lige en alternativ løsning ifht. RandyG\'s boren i låget på Hottop\'en. Der er lige lidt med placeringen af føleren for. at den er i bønnerne
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Alternativ termometer til Hottop
Collapse
X
-
Re:Alternativ termometer til Hottop
hjalle wrote:
Viser de to værdier hhv. hvad Hottop\'en siger temp er, og hvad du selv kan måle derude foran ?
Timeren startede på 18 og havde derfor smidt bønnerne i, den står på 17 på billedet.
Billedet er under Preheat, tror der er noget strålevarme, da der ikke er nogen bønner i.
Comment
-
God idé, men bliver ledningen ikke hurtig slidt i stykker pga. den roterende tromle? Jeg syntes ikke rigtig jeg kunne undgå dette da jeg engang prøvede samme nummer.- La Spaziale S1 Dream
- Bestmax S
- Ceado E37S
- Rancilio Rocky SD
- Hottop B
Comment
-
KimH wrote:
God idé, men bliver ledningen ikke hurtig slidt i stykker pga. den roterende tromle? Jeg syntes ikke rigtig jeg kunne undgå dette da jeg engang prøvede samme nummer.
Så det slid der påføres, er kun når jeg tager frontlåget af og på.
Mht til temperaturmålingerne vil jeg mene de er godt korreleret med hvad der opnås med RandyG\'s metode, har dog kun ristet 2 gange efter jeg begyndte at måle.
Med udgangspunkt i SM\'sguide ligger temperaturen dog cirka 20 grader under ved 1. knæk.
Men noget af det kan ihvertfald skyldes placering af måleren
Comment
-
Jeg putter den tynde K-probe ned gennem bønnehullet, så kører proben direkte i bønnerne - Det giver mig en rigtig god temperaturafløsning!Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Comment
-
-
LSM wrote:
Den tynde k-probe, en ligesom denne her?- La Spaziale S1 Dream
- Bestmax S
- Ceado E37S
- Rancilio Rocky SD
- Hottop B
Comment
-
LSM wrote:
Har ikke købt nogen endnu, men de sender til DK og prisen er incl forsendelse...
Men ved selvfølgelig ikke om den er lang nok.- La Spaziale S1 Dream
- Bestmax S
- Ceado E37S
- Rancilio Rocky SD
- Hottop B
Comment
-
KimH wrote:
Cool nok B) Kan du også anbefale et godt og \'forholdsvist\' billigt termometer med datalogger der passer til denne slags prober?[/quote]
Arduino måske
Eller noget i den stil.
Comment
-
LSM wrote:
Arduino måske
Eller noget i den stil.[/quote]
Aaaarrrh, måske lige nørdet mok for mig :blush: Jeg havde nu mere noget i denne retning i tankerne: Omega eller Extech- La Spaziale S1 Dream
- Bestmax S
- Ceado E37S
- Rancilio Rocky SD
- Hottop B
Comment
-
Nej det var nu bare den \"tråd\" som du også har... Men man kunne faktisk få fat i en og \"bygge den ind\" i hottoppenSort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Comment
Comment