Opslag

Collapse
No announcement yet.

1 kg grønne bønner veksles for 500 g ristet bønner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1 kg grønne bønner veksles for 500 g ristet bønner

Hej alle i galde ristere.

Jeg har ved en fejl fået 1000 g grønne bønner Papua New Guinea Plantation Sigri A Grade fra Kaffe Mekka! Da jeg ikke rister, ville jeg høre om en af jer der gør kunne tænke sig at slå pjalterne sammen med mig om at få dem ristet!

Forslag. Jeg sender bønnerne med Posten og når de er ristet sender du blot halvdelen tilbage til mig f.eks.?

Nogen der er friske?

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:1 kg grønne bønner veksles for 500 g ristet bønner

Hej Henrik,

Hvis du bor i Kbh-området må du gerne låne min I-Roast 2 til at riste... Jeg arbejder i Valby så der kunne den hentes, ellers i Espergærde.

Jeg vil meget gerne høre lidt mere om din Silvia som du har til salg )

Mvh.
    Kristian
    KristianK
    En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

Comment

Re:1 kg grønne bønner veksles for 500 g ristet bøn

Oh tak, men jeg bor i Nykøbing Sj, og kommer ikke så meget til København, og da jeg ikke aner bønne om ristning, ville jeg heller overlade det til en der ved hvad han/hun laver

Hvad vil du vide om den?

Den er i pæn stand, men der er selvfølgelig brugsspor (på toppen efter kopper) og på drypbakken, men ellers er den flot. Jeg købte den brugt her af en der stort set aldrig havde brugt den da han havde fået den byttet under garantien, men i mellemtiden havde opgraderet, han kørte på kildevand og det har jeg også gjort!

Der er et kalkfilter til den der er stort set nyt, det får man selvfølgelig med, der er som sagt en Expressivo Luc med, men hvis du er hurtig kan den veksles yil en Presso Primo.

Men send mig en mail på dyk(a)mil.dk .

Hilsen Henrik
      Henrik Palshøj

Comment

Nykøbing Sj, min gamle home turf! B)

Stoler ikke helt nok på mine riste-evner endnu, ellers ville jeg da gerne have hjulpet dig.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg ved intet om ristning af bønner, men Kaffeagenterne har en guide til ristning i ovn (sådan en har du vel?):

http://www.kaffe-agenterne.dk/ristse...a5e0fccbd0a44a

Du behøver jo ikke riste hele kiloet, bare noget af det. Det kunne jo ende godt.

Comment

Medmindre du kan finde nogen i nærheden, som vil riste dem, er ovnen fin, man skal jo starte et sted... B)

Apropos at få dem sendt, så koster det efterhånden en del at sende, så forsendelse frem og tilbage vil koste næsten lige så meget som bønnerne i sig selv.

Så synes klart du skal prøve med ovnen og så har du mulighed for at lege lidt med risteprofiler mm...

Comment

ellers kan jeg godt gøre det...
              Mazzer Mini Electronic A
              TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
              Gene Café kafferister
              Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
              Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Send mig en PM med din adresse, så sender jeg dem til dig i morgen, prøvet at riste 200g i går i ovnen, og det blev sq ikke så godt .

Hilsen Henrik
                Henrik Palshøj

Comment

Working...
                X