Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvor grundig rengøring af HotTop?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor grundig rengøring af HotTop?

Hvor grundig er I andre med rengøringen af jeres HotTop? Jeg laver den almindelige rengøring med at tage tromlen ud og rengøre kammeret med en klud ca. hver 10 gang. Samtidig smider jeg filtrene i opvaskemaskinen.

I dag valgte jeg så også at skille ventilatoren og rense den - det trængte den godt nok til :unsure: men hvad mere?

Skiller I maskinen helt af og rengør omkring motoren osv.? Og hvad med kammeret - gør I andet end at tørre det med en klud?

Poul
    Faema E61 med oversize bryghoved
    Faema E61 Ariete
    Isomac Tea
    HotTop Analog rister
    IRoast
    Rossi RR45
    San Marco SM90

Re:Hvor grundig rengøring af HotTop?

Efter 20 riste tog jeg min tromle ud for første gang - Der var næsten ingenting at gøre rent, lidt chaff-støv på højre side men en tør klud tog det uden problemer... Jeg gjorde ikke mere

Næste gang jeg beslutter mig for at gøre den ren, skal jeg muligvis være lidt grundigere ;P
    Sort som en panter, sort som slanter
    Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
    Sort som piloten I en Tie Fighter
    Sort som pletterne på Pongo
    Sort som alle andre end Tintin I Congo
    Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Jeg skilte min ad efter måske 250-300 ristninger, mest for at få rengjort indersiden af ristekammeret som var blevet temmelig \"seasoned\" ... det fik mig til at indse, at den skal have \"den store tur\" for hver 100 ristninger -- der samler sig meget skidt inde i, fx på indersiden af yderkappen. Husk også at holde øje med, om topfilteret trænger til udskiftning. TSP, Trinatriumsulfat (Matas) og en grøn skuresvamp er fint til rengøring af de store metalflader (pas på med agnbakken, den er vist aluminium). Tromlen kan også blive helt pæn med TSP (undgå at bruge det på fronten).

Jeg tager bagenden af ca. hver 30. rist og rengør ventilator og bagplade grundigt. Samtidigt aftørres og støvsuges så meget man nu kan komme til.

Den amerikanske HotTop side har gode vejledninger til adskillelse og samling.
      Kim

Comment

Hvor tit/eller efter hvor mange rist ca. skifter i topfilteret på Hottopen , eller kommer det ogå i opperen engang imellem ?
        Fortid
        La Marzocco GS3
        Casadio Macinadosatore Istantaneo
        Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
        Reg Barber 58mm Anodized/Stål
        Pullman/Synesso ridgeless
        Bumper TS
        Motta Knockbox
        Nutid
        Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
        French Press-Bodum 4 cup