Opslag

Collapse
No announcement yet.

Den første gang.....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Den første gang.....

Hej Alle...

Så skal jeg prøve at riste, for første gang på min nye Gene cafe:-) jeg har læst den anden gene cafe-tråd, men jeg har lige par spørgsmål alligevel..

1. når jeg er færdig med ristningen skal jeg så lade bønner ligge på et fad i 24 timer eller skal jeg komme dem i en ventileret pose når de er kølet af..

2. jeg skal riste PNG Sigri til stempelkanden, så jeg skal vel prøve at ramme C+ eller FC...

på forhånd tak

Reen første gang.....

thefufighter wrote:
    Hej Alle...

Så skal jeg prøve at riste, for første gang på min nye Gene cafe:-) jeg har læst den anden gene cafe-tråd, men jeg har lige par spørgsmål alligevel..
    Tillykke med din rister, og held og lykke med ristningen

thefufighter wrote:
    1. når jeg er færdig med ristningen skal jeg så lade bønner ligge på et fad i 24 timer eller skal jeg komme dem i en ventileret pose når de er kølet af..
    Det er et godt spørgsmål og det har været diskuteret her før. Der er vist ikke noget rigtigt eller forkert svar. Hvis jeg var dig, vill ejeg opbevare halvdelen på den ene måde og halvdelen på den anden måde, og så smage mig frem efter noget tid. Husk at det altid er din smag der bestemmer, hvad der er rigtigt

thefufighter wrote:
    2. jeg skal riste PNG Sigri til stempelkanden, så jeg skal vel prøve at ramme C+ eller FC...
    Jeg ville gå efter en C+ med PNG\'en

Husk at hvis du bruger Gene\'ens nedkølingsprocess, skal du stoppe ristere lidt før du mener bønnerne er færdige...
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Reen første gang.....

oki, det er jo ikke andet for end at komme igang....

Comment

Reen første gang.....

så blev jeg færdig med det første forsøg, jeg prøver lige at sætte et billede ind...

Comment

Reen første gang.....

thefufighter wrote:
          så blev jeg færdig med det første forsøg, jeg prøver lige at sætte et billede ind...
          Ååhh...ja hvor er det smukt. Møddommen er brudt. Og billedet viser tydeligt en \"let rysten\" over en bleg og udmattet \"bønne\".

Velkommen i de voksnes rækker min dreng :woohoo:
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Reen første gang.....

Brownie wrote:
            Ååhh...ja hvor er det smukt. Møddommen er brudt. Og billedet viser tydeligt en \"let rysten\" over en bleg og udmattet \"bønne\".

:laugh: .. :silly:
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

Reen første gang.....

Brownie wrote:
              thefufighter wrote:

He he tak...

det bliver spændende at smage, men jeg tror at bønner skulle ha\' haft lidt længere...

Comment

Working...
              X