Opslag

Collapse
No announcement yet.

Findes det 3. knæk ??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Findes det 3. knæk ??

Jeg har netop ristet Risteriets Monsooned Malabar. Jeg ristede på en pocorn maskine.
    Jeg ristede for 2 dage siden samme bønne på min Imex rister og kunne ikke få bønnerne til at blive bare en lille smule mørke. Derfor min gamle popcorn rister.

Jeg er overbevist om at jeg hørte et tydeligt 3 knæk. Er det muligt eller er det et ujævnt 2 knæk ?
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Re:Findes det 3. knæk ??

Hej..

Nej der findes ikke noget 3. knæk.
    Det du har hørt vil jeg også tro er et lidt langt 2. knæk.. Muligvis forsaget af lige lidt nok varme..
    Så kan det 2. knæk nemlig godt lyde lidt langt..
    Nogen gange rister jeg en French Roast. Og der lukker jeg først bønnerne ud, når der er olieudtræk på stort set alle bønnerne..
    Der er jeg ihvertfald ikke nået 3.knæk.. Og mørkere end french roast tror jeg godt ikke rigtig man kan bruge til noget..
    Hilsen Johnny

Faema Legend S1
    Faema MD3000 Touch
    Mahlkoenig Vario
    Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Jeg har nogengange set nogle omtale brand i risteren som 3. knæk Så nej, det findes ikke, og hvis det gør, vil du helst ikke opleve det
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Ha ha nej så vil jeg helst ikke opleve 3 knæk...
        havde godt nok heller aldrig hørt om det !

Og jeg var slet ikke ude på at få en french roast, bare en full city eller full city +. Det var nemlig ikke lykkedes i Imex risteren, selvom jeg ristede i 25-30 min:S
        Derfor måtte jeg have gang i den gamle popcorn rister.
        Jeg ristede i 20 min - 1. knæk kom efter 7 1/2 minut, 2. knæk efter 12 1/2 og så det underlige (:unsure: ) 3. knæk efter 18 1/2. Resultatet ser dog fint ud - bønnerne er riste til full city, nu venter bare den endelige test - smagstesten...:woohoo:
        Mazzer Mini Electronic A
        TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
        Gene Café kafferister
        Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
        Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Working...
        X