Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvordan registrerer I popperiet?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan registrerer I popperiet?

Hej

Jeg har gjort en opdagelse efter anskaffelse af en Iroast-2. Det er ikke nødvendigt at lægge øret helt ind til den for at konstatere, om den kørerhmy: Så nu sidder jeg og undrer mig over, hvordan mere erfarne ristere holder styr på, hvornår bønnerne popper. Jeg kunne til nød høre det, da jeg forsøgte mig med varmluftsovnen. Men i dette inferno af larm er det da umuligt at høre noget. Kan man se det? Evt. at det er sket?

Re:Hvordan registrerer I popperiet?

Hej Stalling,

Det er svært, ja! :-D
    Men det er bestemt ikke umuligt...
    Og volumen af knæk\'ne afhænger også af bønnen, så måske har du påtaget dig opgaven med en \"svær\" bønne.
    Men ikke desto mindre, så er min erfaring, at man _ikke_ skal lægge øret helt hen, for så blander man for meget \"bønne-mod-glas-lyd\" ind i billedet. I stedet holder jeg hovedet 30-40 cm\'s fra - såvel vandret som lodret.

Kan ikke sige andet end at det kræver øvelse :-)

// Martin

Comment

Hej Martin

Kan man virkelig høre noget gennem den larm...:-) Nå, hvis det kræver øvelse, er der håb endnu. For ingen øvelse har jeg masser af...

Comment

Netop I-Roast er jo også berygtet for at være noget af det mest larmende man kan få, så det gør det helt klart ikke nemmere. Ikke desto mindre er der mange der er rigtig glade for den, så det må jo kunne lade sig gøre.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg er skam også glad for den. Nogle af ristningerne har resulteret i kaffe, jeg ikke troede mulig - og én der var noget i nærheden af udrikkelig, så sur var den.

Comment

Man kan nemlig lave noget helt fantastisk kaffe på den - så bare hæng på!

Med tiden kan du overveje om du skal tweake den lidt med en kalibreringsmodstand:

// Egholm

Comment

Egholm wrote:
              Hej Stalling,

Det er svært, ja! :-D
              Men det er bestemt ikke umuligt...
              Og volumen af knæk\'ne afhænger også af bønnen, så måske har du påtaget dig opgaven med en \"svær\" bønne.

// Martin
              Var der ikke nogen der kunne anbefale nogen \"lette\" bønner, som selvfølgelig også er velsmagende :-)

Hjalle
              Miss Silvia m. Manometer & PID
              Rocky SD
              Xpressivo Barista stamper
              Behmor 1600

Comment

Working...
              X