Er lige nødt til at dele en oplevelse med åndsfæller. Har lige ramt den lige i røven:woohoo: Jeg er helt grøn i \"faget\", så der har selvfølgelig været plads til forbedringer. Men et par gange er det ellers lykkedes at ramme en ret god kop kaffe. Men i himlen dog, hvor det blegner i forhold til den kop, jeg lige har brygget! For første gang nogensinde er der sammenhæng mellem duften af de nymalede bønner og smagen. Ikke noget der bider i munden, rund og fyldig, og en himmelsk aroma.
Et rent blindskud på Colombia Excelso fra kaffeagenterne ristet på en I-Roast med modstand 2,7 kohm.
6 min 160 grader, 2 min. 164, 4 min. 170, 2 min. 184, 1 min. 200. Og så slukkede jeg maskinen, straks den begyndte at køle og gav den 2½ min på 230 grader. 7 gram groft kværnet til 1½ dl og 3-4 minutter i Swiss Gold til en enkelt kop. That is kaffe!!
Et rent blindskud på Colombia Excelso fra kaffeagenterne ristet på en I-Roast med modstand 2,7 kohm.
6 min 160 grader, 2 min. 164, 4 min. 170, 2 min. 184, 1 min. 200. Og så slukkede jeg maskinen, straks den begyndte at køle og gav den 2½ min på 230 grader. 7 gram groft kværnet til 1½ dl og 3-4 minutter i Swiss Gold til en enkelt kop. That is kaffe!!
Comment