Opslag

Collapse
No announcement yet.

Knockbox eller ligende

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Knockbox eller ligende

Jeg er lidt plads belasted hvor jeg har mit udstyr stående så mangler et sted at dosere uden at det hele rammer gulvet.

Tænkte på enten en under kværnen med hive ud skufffe eller at bore et hul i bordpladen og bare lade det falde ned i en spand nedenunder.

nogle ideer ? ved godt det er for lidt plads men det er svært at lave andet sted pt

Re:Knockbox eller ligende

prøver lige med billede

Comment

Hmm, der er godt nok ikke meget plads, men lækkert setup iøvrigt...

Hvis du kan få plads til at bore et hul i bordet,og montere en eller anden form for tværpind til at slå på, så vil det da nok være den bedste løsning.
      Administator på espressobar
      Izzo Alex Duetto
      Toper Cafemino
      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Roed wrote:
        Hmm, der er godt nok ikke meget plads, men lækkert setup iøvrigt...

Hvis du kan få plads til at bore et hul i bordet,og montere en eller anden form for tværpind til at slå på, så vil det da nok være den bedste løsning.
        Ja det er lidt skidt men jeg fik ikke ros for at vælge en større model og så blokere for bagtrappen.

Men tror også det bliver noget bore bore save save udgaven

Comment

Står den der, hvor den stod da jeg var hjemme hos dig Flemming? I så fald kan jeg godt se problemet, for så er kværnen faktisk nødt til at stå på skrå, hvis ikke den skal rave ud over kanten på bordpladen.
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Roed wrote:
            [quote]Hmm, der er godt nok ikke meget plads, men lækkert setup iøvrigt...

[quote]

tak nu mangler jeg bare at lære at bruge det

Comment

Hobzon wrote:
              Står den der, hvor den stod da jeg var hjemme hos dig Flemming? I så fald kan jeg godt se problemet, for så er kværnen faktisk nødt til at stå på skrå, hvis ikke den skal rave ud over kanten på bordpladen.
              nej det er en nykøbt ikea ting som står ved siden af køleskabet hvor der var rod før

Comment

Er der plads FORAN kværnen til at du kan skære et hul i bordpladen? Hvis der er, så ville det HELT klart være en løsning jeg ville foretrække, og så lave det så pinden fra en knockbox, kan sættes fast på tværs af hullet, men en lille affaldsspand nedenunder.

Hvordan den tværgående pind så rent praktisk skal fastgøres ved jeg ikke - det kunne være med et par udskæringer på undersiden og så et solidt metalbeslag til at fastholde tværstangen (den skal jo kunne tåle lidt tærsk).
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

og så kunne det faktisk se ret blæret, innovativt og unikt ud..
                  go for it
                  Mazzer Mini Electronic A
                  TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                  Gene Café kafferister
                  Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                  Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Ikke nok med det - det ville også se prof ud. Tro mig - jeg HAR forsøgt at overtale min bedre halvdel til at lave et par huller i køkkenbordspladen... det faldt dog ikke i god jord, så jeg lever med IKKE at få koblet min kommende espressomaskine på vandværket, at have fast afløb eller at have en smart indbygget knock-box i bordpladen.

Men drømme kan man jo altid :-)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Comment

Working...
                    X