Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vakuumpakkede bønner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vakuumpakkede bønner

I den seneste blog fra TCC beskrives hvordan deres guatamalanske (det var mit bedste bud) leverandør er begyndt at vakuumpakke bønner - til stor tilfredshed for forfatteren, Klaus Thomsen.

Vacuum packing has long been high on the priority list for us. Daterra was the first farm to do this. Our Kariaini coffee was vacuum packed ...

Jeg er næsten 100% sikker på, at jeg engang fik fortalt af Thomas fra Sigfreds Kaffebar, at jeg skulle holde mig fra vakuumpakkede bønner. Ideen var god fordi bønner ikke kom i kontakt med luft, men til gengæld var man nødt til at forbehandle bønner før de kunne pakkes, hvilket betød farvel til en masse gode smagsstoffer. Det er i hvert fald ca sådan jeg husker hans forklaring.

Er der sket noget nyt på området, eller er to eksperter bare uenige? Mit bedste bud er, at det er fy-fy når bønner er ristet, men top-notch når de endnu er grønne. Korrekt? Nogle bud?
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Re:Vakuumpakkede bønner

rsbrix wrote:
    Er der sket noget nyt på området, eller er to eksperter bare uenige? Mit bedste bud er, at det er fy-fy når bønner er ristet, men top-notch når de endnu er grønne. Korrekt? Nogle bud?
    Du har lige præcis fanget det rigtige. Thomas har helt sikkert snakket om ristede bønner. Disse skal man ikke købe vakuumpakkede, men i poser med ventil. Pakningen af grønne bønner i vakuumposer er ret nyt og en svær proces. Man skal være sikker på, at der ikke er en eneste dårlig bønne i sådan en pose, da hele posen så kan blive ødelagt. Derfor kan man kun vakuumpakke bønner af højeste kvalitet (ifølge foredrag jeg var til med Daterra, som har opfundet vakuumpakningen af grønne bønner)
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Working...
    X