Opslag

Collapse
No announcement yet.

Espressobar Blend 2009 Første Smagsindtryk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Espressobar Blend 2009 Første Smagsindtryk

Var på visit hos Kaffemekka igår og skulle jo selvfølgelig have 1 Kilo af den nye blend med hjem
    Vel Hjemkommet fra Hasselager måtte jeg straks prøve at dufte & smage.
    En efter min mening smagsoplevelse af de større, med en helt anderledes smag & duft end hos de andre blends jeg har prøvet. Jeg har godtnok nogle efterhånden over 50 år gamle smagsløg
    men syntes jeg kunne ane et eller andet med noget mørk Varlhona chokolade i smagen & Måske nogle meget modne brombær. Alt i alt fortryder jeg nu at jeg kun købte 1 Kg
    Smag den selv & Døm selv
    Astoria Sibilla
    Bestmax Filter
    Mazzer Major Electronic
    JURA X9

Re:Espressobar Blend 2009 Første Smagsindtryk

Dejligt du kan lide den! Og tak for anmeldelsen...

Jeg kan også se, at Niels nu har fået lagt begge vores blends på sin hjemmeside:

http://kaffemekka.dk/default.asp?Act...CategoryID=223
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jo er da også spændt på at smage på øko blenden 2009, har ristet en batch her i formiddag af de 2 kg. jeg fik med hjem, jeg har dog ristet den lidt lysere end den færdigristede man kan købe hos Mekka, så nu skal den lige hvile og så må der smages...
      Fortid
      La Marzocco GS3
      Casadio Macinadosatore Istantaneo
      Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
      Pullman/Synesso ridgeless
      Bumper TS
      Motta Knockbox
      Nutid
      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
      French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
        Jo er da også spændt på at smage på øko blenden 2009, har ristet en batch her i formiddag af de 2 kg. jeg fik med hjem, jeg har dog ristet den lidt lysere end den færdigristede man kan købe hos Mekka, så nu skal den lige hvile og så må der smages...
        Jamen Wolff jeg er spændt på at høre hvad du synes om den, når du rister lysere. Ser for mig ud som om den færdigristede er meget mørkt ristet.
        Astoria Sibilla
        Bestmax Filter
        Mazzer Major Electronic
        JURA X9

Comment

Jeg har lige taget hul på min ristning af EBB2009, som jeg har ristet på en hottop en anelse lysere end det KaffeMekka sælger.

Den har ligget 6 dag efter ristning, så løb min tålmodighed op.

Synes de smager rigtig godt, en god balance, men samtidig mere kraft og smag end i fx Kaffemekkas Super Aroma, som ellers også er udmærket. Ved ikke, om jeg kan fange de brombær, men der er i hvert fald også noget \'jordlighed\' i bunden af den, smager af, at der er noget Mandheling el. lign deri.

Den giver et rigtig flot tyktflydende shot med et bundløst PF, rigeligt med crema.

Comment

Working...
          X