Opslag

Collapse
No announcement yet.

check mark .ting der skal prøves inden man dør

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• check mark .ting der skal prøves inden man dør

Latte med Ris Mælk = Yikes

Så er det prøvet kan ikke anbefales.

Re:check mark .ting der skal prøves inden man dør

Hvad er rismælk egentligt? Det lyder sgu\' lidt vammelt:S
    Rancilio Silvia
    Motta 58 mm konveks stamper
    Bodum stempelkande
    Knockbox af mærket skraldespand
    Forhåbentlig snart en bedre kværn...

Comment

Det er vel i samme modbydelige kategori som soiamælk!

Min kone overtalte mig engang til at lave hendes latte med soiamælk. Det frembringer noget fantastisk makroskum ( a la sæbebobler) v. steaming, hvis nogen skulle være interesseret... :laugh:
      Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

At spise syltede svalereder (asiatisk specialitet)
        Der erkender man virkelig sandhedsværdien af følgende udsagn: Det er skidt fugl, der skider i egen rede.

At drikke det dersens lemurkaffebønnecrap:
        Smagsmæssigt synes jeg såmænd det var ok (uden dog på nogen måde at være synderligt storslået), men jeg kunne fanden-ta\'-mig på intet tidspunkt abstrahere fra det faktum at det var kommet ud af røven på et kattelignende kræ.
        Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
        Mario: Mahlkönig Vario, the Third
        Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
        Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Kleen™ wrote:
          At spise syltede svalereder (asiatisk specialitet)
          Man kan også få suppe kogt på disse reder. Har dog ikke prøvet det!

Soya- og rismælk er sikekrt fremstillet på nognlunde samme måde - og har naturligvis intet med mælk at gøre. Faktisk tror jeg også den rette betegnelse er soyadrik og risdrik.

Man kan nu godt steame soyadrik til mikroskum. Min eks kunne godt lide en cappuccino med soya i stedet mælk ind imellem.
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
            [b]
            Det har jeg heller ikke prøvet, og må tilstår at jeg ej heller føler et presserende behov derfor...:S

Men jeg har i nogenlunde samme kategori prøvet vandmand kogt i en suppe/fond-lignende substans. Hvis man kunne abstrahere fra konsistensen, så var det (i mild grad) spiseligt.

Hvilket er mere end man kan sige om andefods-suppe (med fuldautentiske andefødder sejlende rundt).
            På den positive side omkring det asisatiske køkken må jeg dog fremdrage kandiserede sommerfugle. Verri najs, indeeeeed...:P
            Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs

Comment

Kleen™ wrote:
              MoBak wrote:
              Det har jeg heller ikke prøvet, og må tilstår at jeg ej heller føler et presserende behov derfor...:S

Men jeg har i nogenlunde samme kategori prøvet vandmand kogt i en suppe/fond-lignende substans. Hvis man kunne abstrahere fra konsistensen, så var det (i mild grad) spiseligt.

Hvilket er mere end man kan sige om andefods-suppe (med fuldautentiske andefødder sejlende rundt).
              På den positive side omkring det asisatiske køkken må jeg dog fremdrage kandiserede sommerfugle. Verri najs, indeeeeed...:P
              Jeg kan høre du har været mere modig end jeg var, da jeg var i Kina i november og nu her i Singapore. Jeg gik konsekvent udenom \"exotic meat\". Kinesere har sgu ingen skrumpler omkring hvad de hælder i deres mad :side:
              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Af ting der skal prøves før man dør, er at bruge en lidt for lille mælkekande og så glemme at slukke for dampen inden du hiver steameren ud af kanden =) det kan faktisk tape ens kaffehjørne ind i et flot mælkelag. Desvære gik mit billed tabt af det =)
                8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Kleen™ wrote:
                  Kandiserede soltørrede blæksprutter.... knap så positiv en oplevelse, men skulle da prøves.
                  Sage espressomaskine BES920UK
                  Nuova Simonelli Oscar
                  Mahlkönig Vario
                  Xpressivo Stamper
                  Gene Cafe
                  Bodum Antigua kværn

Comment

MoBak wrote:
                    Jeg kan høre du har været mere modig end jeg var, da jeg var i Kina i november og nu her i Singapore. Jeg gik konsekvent udenom \"exotic meat\". Kinesere har sgu ingen skrumpler omkring hvad de hælder i deres mad :side:[/quote]

hehe - det er nok ikke uden grund at man siger at det eneste der er tilbage når kinesere har spist svin er \"øf\'et\"...

Comment

eller hvad med en rumænsk ko mave suppe :blink:
                      jeg var på charterferie i Rumænien for nogle år siden og hørte om en af deres specialiteter : ko mave suppe ! Den skulle jeg prøve, men hver gang jeg kom ind på en restaurant, udsatte jeg det til næste dag.
                      På min sidste dag var der ikke flere \"næste dag\" og jeg bestilte suppen. Tjeneren sagde først nej ! Han fortalte at det var en suppe med kød, og jeg svarede at det vidste jeg godt - jeg slog mig på maven og sagde COW.. Han blev pludselig begejstret og hentede derefter suppen til mig.
                      Suppen lignede en god flødebaseret hønsekødssuppe, og jeg tænkte hvor er komaven i det her, er den bare kogt med ? Jeg stak glad skeen i suppen og kørte rundt.
                      Op til overfladen kom nu stykker af komaven. :S :S
                      Det lignede tynde stykker gulvtæppe.....
                      Blødt og gummi-agtigt på den ene side, på den anden side fimrehårsagtigt !
                      En af mine venner påstod efterfølgende at det har det nok været..og jeg kan faktisk ikke udelukke det :silly: .
                      Jeg spiste et stykke, men det var helt umuligt at tygge, så jeg sank det bare :unsure: .
                      Det skulle jeg nok ikke have gjort, jeg kæmpede i hvert fald resten af måltidet med en enorm kvalme.
                      Jeg spiste ikke mere af komaven, men \"kun\" selve suppen.
                      Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at sende suppen retur. Tjeneren blev jo så begejstret da han forstod at jeg faktisk gerne ville prøve en af deres specialiteter...:dry:
                      Men jeg gør det sgu aldrig igen
                      Mazzer Mini Electronic A
                      TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                      Gene Café kafferister
                      Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                      Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Fuck, det lyder klamt - som en supergusten udgave af skotsk haggis.
                        Gad vide om der er nogle, der kan stikke dén...?

Comment

Gad vide om der er nogle, der kan stikke dén...?
                          Hvad med den italienske maddike-ost Casu Frazigu? Under modningsprocessen lægger en bestemt flueart æg i osten, når æggene klækker æder larverne sig så gennem osten og giver den en speciel smag. :S Osten anses for at være spiselig så længe der stadig er \"liv\" i den.
                          Rancilio Silvia
                          Bodum stempelkande

Comment

YUCK!
                            - kan det blive endnu vamlere (e.g. 250 gram svinefedt med sukat og pomerans - I dare you?!...:-)

Comment

- kan det blive endnu vamlere (e.g. 250 gram svinefedt med sukat og pomerans - I dare you?!...
                              Lækkert... Ærgeligt at jeg har spist aftensmad - ellers havde jeg sgu\' snuppet sådan en portion...
                              Rancilio Silvia
                              Bodum stempelkande

Comment

Working...
                              X