Opslag

Collapse
No announcement yet.

Skifte steamarm på Gaggia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skifte steamarm på Gaggia

Hej Espressobar.dk - jeg har læst mig til, at Rancillio steamarmen kan monteres på Gaggia Classic. Jeg vil nemlig meget gerne, have en sådan steamarm, da jeg har prøvet en silvia og erfaret en hvor let mikroskum laves. Nogen som har erfaringer med dette ?
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Re:Skifte steamarm på Gaggia

Ser ud til, at det sagtens kan lade sig gøre - jeg vil derfor bestille en sådan arm.. Nu er spørgsmålet, om jeg skal bestille en 3 huls ende med?
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Comment

Ifølge min personlige erfaring, har antallet af huller og deres størrelse, stor indvirkning på, hvor nemt det er at lave mikroskum. Men der er naurligvis også andre faktorer, nok primært tryk og størrelse på kedlen. Her ved jeg ikke hvordan en Gagia Classic stiller sig i forhold til en Silvia - der må du nok tale med nogle af leverandørerne.
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Jeg kan læse mig til, at den har den samme størrelse og omtrent samme kraft som en Silvia.. Den store forskel er den meget dårligere steamarm, som mange sifter.. Jeg har også fundet rigt med information om hvordan og hvorfor man bør skifte den. Men man bør vel rive sådan en steamtip med hjem fra kaffe-agenterne når man alligevel bestiller armen
        Rocket Cellini Classic
        Mazzer Mini

Comment

NU har jeg ikke selv en 3-huls spids, jeg har ikke fået taget mig sammen til at hente den. Personligt synes jeg, at det er \"ok\" at steame med almindelig spids, men mange siger,at det er meget nemmere med en 3-huls. Endelig så koster den vist 70kr, så jeg ville nok købe og så se, hvad der passsede mig bedst
          85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
          -- Winston Churchill

Comment

HALVFJERDS KRONER!!!!!!??? Det er da tyveri ved højlys dag at tage så mange penge får sådan et lille stykke messing eller rustfrit stål.
            Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
            Østerbro

La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

kaffe-agenterne.dk sælger den til 110 kr.!!
              Rocket Cellini Classic
              Mazzer Mini

Comment

Working...
              X