Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kolde espresso drikke

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kolde espresso drikke

Nu er sommeren kommet til Danmark. Er der så ikke nogen der har en masse gode kolde kaffe drikke opskrifter. Det kunne jo være man kunne få damen til at drikke en kop/glas dejlig kaffe sammen med en. (hun har fået te opdragelsen hjemmefra)

Re:Kolde espresso drikke

Mentonic wrote:
    Nu er sommeren kommet til Danmark. Er der så ikke nogen der har en masse gode kolde kaffe drikke opskrifter. Det kunne jo være man kunne få damen til at drikke en kop/glas dejlig kaffe sammen med en. (hun har fået te opdragelsen hjemmefra)
    Det blev vist vendt sidste sommer...:laugh:

her
    og her

Så der var et sted at starte.

Comment

Ja dem har jeg læste igennem... Kunne være der var nogle som kunne nogle flere

Men jeg må bare igang med en omgang iced Caffé Latte måske med en lille smugle bailey. Den tror jeg måske jeg kan få damen til at drikke.

Comment

Mentonic wrote:

Men jeg må bare igang med en omgang iced Caffé Latte måske med en lille smugle bailey. Den tror jeg måske jeg kan få damen til at drikke.
        Det kunne jeg jo ikke vide...hmy:

Men fandt lidt internationalt...

Håber det giver lidt mere om ikke andet, så nogle ideer..:cheer:

Comment

Tak for det... nu må jeg bare til at igang med at få damen til at drikke noget kaffe...

Comment

Jeg har sådan en lille blender (magic bullet) Letmælk,lidt rørsukker,3 isterninger og så et dobbeltshot = Genialt.. og så smager det af kaffe og ikke sådan noget sødt noget man \"får\" på caferne til 45 kr hmy:
            Bjarne. København K

Rocket Cellini
            ECM K2
            Reg Barber stamper

Comment

Forleden tog jeg lidt chocolade is, jeg havde tilovers og blendede med lidt isterninger, lidt mælk (for konsistensen) og et skud espresso. Den blev sådan helt milkshakeagtig. Ikke helt dum i varmen ;-)

Morten
              Spaz VII. Mazzer Mini E mod B. Gene Cafe

Comment

Mentonic wrote:

Uha den lyder også god .. Jeg bruger en gang i mellem noget som hedder Irish Cream, som forhandles af en espressokæde i Malmö (Espressohouse). Det giver en god smag af espresso + irish coffee :-)
                --
                Nuova Simonelli Oscar
                Rancilio Rocky SD
                Svensk vand - dejlig kalkfrit (næsten)

Comment

Jeg har det sidste stykke tid eksperimenteret lidt, og er kommet til følgende:

1 stk. doubleshot (eller mere :cheer
                  Sødmælk
                  1 Bakke isterninger (eller mere, det skal blive til slushice så der skal bruges en del)
                  2-3 spsk sukker
                  1 spsk Vaniliesukker

Sødmælk blendes med sukker, vaniliesukker, og isterninger til man opnår en
                  slushice. Dette hældes i glas og espressoen tilsættes.

Efter ønske kan man tilsætte mere eller mindre sukker/vaniliesukker.

Det er den perfekte tørstslukker i sommervarmen.

Comment

Nu blev man jo helt inspireret, så det er et resultat af min kolde drik tidligere på dagen.

1) dobbelt shot espresso
                    2) isterninger
                    3) Chokolade sirup
                    4) Øko Latte Mælk 1,5%

billdet er ikke det bedste, det blev taget med en iphone, men resultatet blev godt og absolut drikkeværdigt..
                    --
                    Nuova Simonelli Oscar
                    Rancilio Rocky SD
                    Svensk vand - dejlig kalkfrit (næsten)

Comment

Ser sku godt ud :-)
                      Administator på espressobar
                      Izzo Alex Duetto
                      Toper Cafemino
                      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                      X