Opslag

Collapse
No announcement yet.

En ekstra hane

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• En ekstra hane

Vi skal snart til at renovere vores køkken - og renovere betyder at det ikke bare er udskiftning af elementer

Det betyder heldigvis at jeg har mulighed for at nogle kaffe relaterede tilpasninger B)

F.eks. skal jeg have sat et kalkfilter på vandet - men jeg vil helst ikke lave tilslutning af vand til maskinen, da jeg nødig vil lave huller i en rimelig dyr bordplade - hvor hullerne nok ikke passer når maskinen opgraderes.

Planen er altså at der foruden den alm. varme/kolde køkkenhane skal være en kold med kalkfrit vand - lidt ligesom de der med varmt vant. Men at købe sådan en, og så ikke tilsluttet varmelegme er lidt dyrere end jeg synes om (ca. Kr. 7500)

Den kan så passende også bruges til vandkedler m.v.

Men - jeg har ikke kunnet finde en hane - uden der også er vamtvands tilslutning.

Så derfor - HJÆLP - har i andre et godt forslag til en løsning, og helst uden at det daglige forbrugsvand også skal være kalkfrit.

Hvis løsningen er at gøre det kolde vand kalkfrit - er der nogen af jer der har erfaring med om vandtrykket nedsættes kraftigt ?
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Re:En ekstra hane

Jeg ville anskaffe mig et almindeligt armatur og så sætte en prop for den ene tilgang! Hvilket jeg ikke er sikker på er nødvendigt, for der ryger jo ikke koldt vand retur til den varmeslange eller omvendt...
    Med mit DVA filter er trykket reduceret, men med et bestmax, bliver det vist ikke reduceret ret meget.

Håber du forstår hvad jeg mener...
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Grohe laver den vandhane du søger vi har dem på arbejde.

Mvh. hansen

Comment

BaristaDK wrote:
        Hvilket jeg ikke er sikker på er nødvendigt, for der ryger jo ikke koldt vand retur til den varmeslange eller omvendt...
        Hej..

Jo vandet vil løbe ud af det varme tilslutningsrør.. Så det vil jeg ikke anbefale..

Men det du skal have er en såkaldt Servanthane..
        Det er en vand hane til enten koldt eller varmt vand..

LINK

Her er lige et par stykker.. ellers søger du bare i google efter en Servanthane..

Edit: Nå, kan ikke få linket til og virke.. Copy/paste.. så er den i vinkel.. :woohoo:
        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
        Faema MD3000 Touch
        Mahlkoenig Vario
        Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
          BaristaDK wrote:
          Hvilket jeg ikke er sikker på er nødvendigt, for der ryger jo ikke koldt vand retur til den varmeslange eller omvendt...
          Hej..

Jo vandet vil løbe ud af det varme tilslutningsrør.. Så det vil jeg ikke anbefale..

http://www.vvs-shoppen.dk/pl/Badevær...haner_798.aspx

Her er lige et par stykker.. ellers søger du bare i google efter en Servanthane..

Edit: Nå, kan ikke få linket til og virke.. Copy/paste.. så er den i vinkel.. :woohoo:
          Jeg synes da bare tit man ser på sådan nogle intermistiske hjemmelavede udekøkkener at der kun er et rør tilsluttet... men hvad ved jeg...

Den store Dr. har talt!!!
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Journey wrote:

LINK

[/quote]

Det er bare super - lige hvad jeg har ledt efter.

Men lidt rystende fagkendskab jeg har mødt - jeg har spurgt i køkkenbutikker og større byggemarkeder - og ingen kendte dem.
            /Anders
            Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
            Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
            Hario Siphon
            HotTop 8828B
            Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Working...
            X