Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kalkfilter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kalkfilter

Jeg har en konkret forespørgsel på hvad de af jer som bor på sjælland, i hovedstandsområdet bruger af kalkfiltre? Jeg ved der er flere holdninger til hvilke filtre der er gode, om vandet bliver surt osv. Hos TCC var de meget i tvivl, for selvom de har haft filtre på deres Marzocco, så havde de oplevet skader på maskinerne.

Derfor er der nogle af jer som har specielt gode erfaringer med kalkfiltre, så ville det være super cool at høre lidt om.

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Re:Kalkfilter

Hvilken form for skader? Det kan forårsages både af vand der er for mineralholdigt og af vand der har for få mineraler.

Jeg bor godt nok ikke i hovedstandsområdet (:-)), men jeg har da et kalkfilter på min maskine. Det er et bestmax-filter til at sætte på slangen i vandtanken.

Da jeg tømte min dampkeddel for vand forleden bemærkede jeg at der ikke var specielt meget kalk på indmaden i den selvom det er første gang i 1½ år jeg tømmer den tank.
    Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Jeg bruger et DVA filter, med resin, der kan regenereres med salt, det fjerner totalhårdheden i vandet, så kalken ikke binder. Jeg har testet med sådan et sæt, hvor man drypper med nogle forskellige væsker. Det virker super og der er ingen bi-smag.
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Hej, jeg har også et DVA filter idag hvilket er rigtig fint, men vi flytter til et område hvor kalkindholdet er langt højere og derfor er jeg lidt i tvivl om DVA filterets egenskaber...

Tak for indspark indtil videre.. Hvad med BestMAX filtre? Ville de være bedre at benytte i Københavns området?

/wedoo
        LM GS/3 MP
        BestProtect Filter
        Compak K-10 Fresh
        Tools: espro/RB/Pullman
        Roaster: 800N Connoisseur

Comment

For at fjerne totalhårdheden og ikke blot karbonathårdheden tror jeg du er bedst tjent med DVA filteret. Læs evt følgende tråd
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Working...
          X