Opslag

Collapse
No announcement yet.

Huset lugter af kaffe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Huset lugter af kaffe

Kan i hjælpe?

Jeg har mit lille kaffehjørne i omklædningen, hvor jeg laver min kaffe.
    Men mit problem er at lugten er overalt og i hele huset.
    Det lugter ikke af frisk kaffe, men sådan lidt bittert af gammel kaffe.
    Jeg holder mine maskiner pæne og tømmer knockboksen hver dag og maskinen er kun tændt et par timer, mens jeg drikker kaffen.

Hvad gør i andre?
    Dalla Corte Mini Special...
    Mahlkönig K30 Vario'er
    Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Re:Huset lugter af kaffe

Kan det tænkes at det er kaffe duften fra når du brygger der sætter sig i tøjet?

Personligt ville jeg mene at omklædningen er et dårligt sted, du kan ikke undgå fugt, det er ikke en god blanding i min optik.

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Comment

du rister ikke kaffe vel thebat18?

Jeg har aldrig haft problemer med kaffelugt, heller aldrig hørt om det før.
      dog kan der godt dufte lidt når jeg rister =)
      8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
      og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Thybo, jo jeg rister selv kaffen =)
        Men efter en uge, lugter det stadig kraftigt i huset. Jeg vil prøve at riste ude i udestuen her næste gang, så må jeg se om det kan udelukke det. for der kommer en del røg, når kaffen kommer over første knæk. dertil holder jeg døre og vinduer åbne, så det kan komme ud
        Jeg bemærker det mest når jeg har været ude og kommer ind.

Jeg tænker på gammel kaffe der sidder på maskinen, efterhånden som den varmer op, kan det have noget at sige?
        Mahlkönig K30 Vario'er

Comment

Hej

Har aldrig selv opdaget at der lugter af kaffe, men når jeg har brygget et par shots hænger duften af espresso i luften et par timer, men ikke noget sur lugt.
          Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

min lejlighed(45m2) dufter generelt af kaffe hele tiden. Jeg kan lugte det når jeg kommer hjem fra arbejde. Det generer ikke, for det er ikke en gammel kaffelugt.

Hvis du rister indendørs kan jeg forstå det, for lugten bliver hængende overalt, også i tøjet og på huden. Gammel ristet kaffe lugt er ikke nogen god lugt..

Jeg vil prøve at riste ude i udestuen her næste gang, så må jeg se om det kan udelukke det. for der kommer en del røg,
            God idé.
            Mazzer Mini Electronic A
            TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
            Gene Café kafferister
            Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
            Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Hvis du ikke har mulighed for at føre røgen fra ristningen væk, er der vist ikke noget at sige til at der dufter/ lugter af kaffe

alternativet til udestue kunne måske være at lukke risteren inde bag plexiglas plader under emhætten - min står på mit værksted under en emhætte med udsugning, og der dufter kun ganske lidt af kaffe i kælderen efter en ristning

har din emhætte ikke udsugning, er du nok nødt til at bruge udestuen

i øvrigt - er det dig der synes det dufter af kaffe, og kæresten der synes det lugter
              :lol:
              /Anders
              Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
              Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
              Hario Siphon
              HotTop 8828B
              Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Nu rister jeg ikke, så det kan nok være det, der er forskellen. Men her i huset er der som regel den dejligste duft af kaffe. Vore gæster bemærker den, når de træder ind ad døre, og et smil breder sig i deres ansigter: \"Ahhhh, her dufter sgu altid så dejligt af frisk kaffe\" er nok den kommentar jeg hører oftest, ja forleden kom naboen ind og ville \"snakke\" (hans undskyldning for at få en kop kaffe), han havde kunnet dufte det helt ude på svalegangen da han kom hjem fra arbejde.

Nej - det er bestemt ikke en sur eller bitter duft, men derimod en dejlig varm duft af frisk kaffe der er herhjemme - naturligvis bedst, når jeg lige har lavet kaffe, eller når jeg lige har hjembragt et kilo bønner :-)
                Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hobzon. jeg tror du har fat i noget.
                  Som du selv siger, så er det når du kommer hjem med noget dejlig friskristet kaffe at huset dufter dejligt og naboerne kommer forbi.
                  Sådan var det også da jeg købte og kværnede kaffe nede i kvickly. dejlig frisk kaffe-duft i et par meters umiddelbar omkreds

Så jeg tror at i alle har ret, i at det da er fordi jeg rister i ovnen derhjemme ( jeg er igang emd at lave en kafferister, men det tager noget tid, før den er færdig) og så hænger den brændte olie-røg tungt i luften i lang tid efter.

Jeg køber noget kaffe, her senere idag ( nok til et par uger) og så tester jeg det :P
                  Mahlkönig K30 Vario'er

Comment

Working...
                  X