Opslag

Collapse
No announcement yet.

VVS

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• VVS

Hej derude i kaffeverdenen.

Lige et hurtigt VVS spørgsmål.

Jeg er helt væk hvad angår VVS men vil høre om I ikke mener at jeg kan tilslutte min kommende La Spaz til den her på billedet?
    Jeg tænker at man kan slukke for vandet på den dims med skruen der sidder længst til højre på det hvide vandrør. Er det rigtigt og skal man bruge noget specialværktøj til det. (den rokker sig ikke ud af flækken med en alm. skruetrækker) Måske den er kalket fast!!

Hvis man man kan slukke for vandet på den så kan man vel få et T-kryds (VVS dims). På T-krydset eller en fordeler eller hvad det nu hedder vil jeg så tilslutte den alm. vandhane plus slangen til min kommende legetøj.

Giver det overhovedet nogen mening?? Er det sort snak??

Nogen ide om hvad størrelse gevind jeg skal have fat i? Og hvad gevind (hvis man bruger det) bruger man til vandtilslutningen til maskinen??

Bum bum mange spørgsmål fra en grøn gør det selv VVS mand

Kasper
    Hjemme:
    ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
    La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
    Mazzer Robur E

Arbejde:
    ECM Michelangelo 2grp
    Mazzer Major

Re:VVS

Dimsen hedder en balofix med kugleventil og ja, du skal kunne dreje den med en skruetrækker for at slukke for vandet. Dimensionen ser ud til at være 1/2\". Et t-stykke ville være en udmærket løsning og prøv at finde en hvor du med en kugleventil kan slukke for vandet til kaffemaskinen separat. Du skal yderligere være klar over at de armerede slanger til kaffemaskinen normalt har en 3/8\" tilslutning, så du skal også tænke på en reducering fra 1/2\" 3/8\" oppe ved vandtilslutningen. Måske kan du finde et t-stykke hvor den ene gevind er på 3/8\"
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Tak Sonne du er svaret på mange af mine bønner!! SJ har det fortrinligt her på østerbro

Med vold løses mange problemer!! Balofixen skulle bare ha en hård medfart så artede den sig.

Nå hvor får jeg sådan et t-stykke uden at måtte vende vrangen ud på min tegnebog?

Kasper
      Hjemme:
      Mazzer Robur E

Arbejde:
      ECM Michelangelo 2grp
      Mazzer Major

Comment

Ja, du skal nok skal nok ha mulvarpeskindet op af lommen hvis der findes en VVS butik på Østerbro. Prøv hellere billigvvs.dk eller lignende.
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Er det noget lign. den her jeg skal ha?

Jeg kan kun finde dem med muffe, muffe, muffe. Det er vel en nippel jeg skal bruge for af kunne skrue slangen på den 3/4\'\'. Plus at det vel også skal være en nippel for at jeg kan skrue min vandhane på igen??

Er det ikke rigtigt? :huh:

Kasper
          Hjemme:
          Mazzer Robur E

Arbejde:
          ECM Michelangelo 2grp
          Mazzer Major

Comment

Hej..

det du også skal have er sådan 2 her
            http://www.lavprisvvs.dk/shop/galvan...s-208450p.html

Også skal du have en ekstra balofix til og kunne lukke for vandet til maskinen..
            Det er sådan en her..
            http://www.lavprisvvs.dk/shop/forkro...l-224418p.html

Men den absolut nemmeste løsning, dog ikke den billigste er den her..
            http://www.lavprisvvs.dk/shop/afspae...2-224426p.html

Den passer lige imellem det du har. Og har den lovpligtige kontraventil indbygget..
            Du kan jo skrue den af igen når du flytter. Og så bruge den det nye sted..
            Hilsen Johnny

Faema Legend S1
            Faema MD3000 Touch
            Mahlkoenig Vario
            Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Hej - jeg ville lade den nuværende hane sidde, skrue slangen til opvaskeren af og sætte denne http://www.lavprisvvs.dk/shop/dobbel...i-212376p.html på hanen. Så skruer du din Waterblock herpå og nipler ned i 3/8\" i messing med fiberpakninger, (ikke galvaniseret hvis jeg må...), slutter din panserslange mellem filter og messing, sætter en TREOTTENDEDEL ballofix på ud-studsen af filtret (så du kan lukke og tage Spaz\'en af uden at filtret mister tryk!), skruer den næste panserslange på ballofix hhv. Spaz.

//Tim
              Dalla Corte Super Mini
              Mazzer Major E
              Mahlkönig Encore

Comment

Cherub wrote:
                Hej - jeg ville lade den nuværende hane sidde, skrue slangen til opvaskeren af og sætte denne http://www.lavprisvvs.dk/shop/dobbel...i-212376p.html på hanen.
                //Tim
                Det lyder meget godt altsammen hvis jeg bare havde haft en opvaskemaskine.
                Hjemme:
                Mazzer Robur E

Arbejde:
                ECM Michelangelo 2grp
                Mazzer Major

Comment

Så er det vel bare ud at købe én...
                  Med en Spaz i huset skal der også til at drikkes en del mere kaffe, og så bliver du træt af at klare opvasken manuelt...
                  Administator på espressobar
                  Izzo Alex Duetto
                  Toper Cafemino
                  Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                  Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Køkkenet er fra 30erne og bordpladen er ikke højt nok oppe til at presse en opvaskemaskine ind under.

Opvasken tager konen jo så det er ikke noget problem :P

Om 2 mdr. flytter vi i vores kolonihave og der er opvaskemaskine og så lover jeg at tilslutte maskinen der!
                    Hjemme:
                    Mazzer Robur E

Arbejde:
                    ECM Michelangelo 2grp
                    Mazzer Major

Comment

Working...
                    X