Opslag

Collapse
No announcement yet.

2 gennemløb i Brita kande

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 2 gennemløb i Brita kande

Er der nogen her, der har erfaring med at hælde vand 2 gange gennem Brita kande.
    Jeg har prøvet: 1. gennemløb reducerede dH fra 19 til ca.5, og 2. gennemløb fra 5 til ca. 4, altså kun en beskeden reduktion fra 1. til 2. gennemløb.
    Er der noget, der taler imod at bruge 2 gennemløb?
    mvh/Preben

+1 - søger også svar på dette

Comment

Jeg tror at mene at det måske er lidt spild af tid. Brita´ens filter bliver jo ringere jo længere tid du bruger det, eller der slipper mere igennem om man vil.
      Jeg har smagt på vandet og kaffe fra min Brita kande efter 30 dg. og skiftede filter og smagte og sammenlignede. Jeg kunne ikke smage forskel.
      Jeg kan smage forskel på KBH´s hårde vand fra hanen og Brita´ens vand.

Hvis du laver kaffe med et gennemløb og også laver kaffe med 2 gennemløb af vandet, må du vælge den der smager bedst, men jeg tvivler på du kan smage forskel.

Comment

Nu tænker jeg mere på om der er andre der har erfaring med at få hårdheden ned på omkring de 4 efter 2. gennemløb, eller om det ingen betydning har... Jeg er lidt rookie i vand og har, efter at ha' læst en del posts her på siden, endnu ikke fundet nogle konkrete tal på hvor meget kalk en brita kande egentlig fjerner.... Det er lidt same-old story med mig. Netto's den billige Kildevand vs. Brita kande...

Comment

Working...
        X