Opslag

Collapse
No announcement yet.

E61 gruppehoved i udu

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• E61 gruppehoved i udu

Jeg var begyndt at tro jeg var blevet et rent geni efter alt det arbejde jeg har lavet med min egen espressomaskine, så jeg tog et projekt på mig som (åbenbart) var for meget.

Jeg sidder med en 2 gruppers espressomaskine, som har besluttet sig for at give mig fingeren. Den varmer fint op og både varmtvands udtaget og steam funktionerne virker perfekt, men gruppehovederne… De har begge virket indtil jeg besluttede mig for at skille dem ad, da jeg synes at den ene løb markant langsommere end den anden.

Begge gruppehoveder fyldes op med vand og kobberrørene som fører til gruppehovedet er så vidt som muligt også blevet afkalket og renset, for at sikre det ikke var dem som var fejlfyldte (er ikke sikker på at forrige ejer brugte filter).

Selve gruppehovet bliver når man trykker på en af knapperne (single-, double shot eller manuel) fyldt op med vand, men der kommer ikke noget ud… Det øverste rør (mushroom’en) er blevet renset og hvis man fjerner magnetventilen, som sidder under gruppehovedet, så løber vandet også flittigt ud der, når man vel og mærket trykker på en af knapperne, men ellers sker der ikke en skid.

Jeg har forsøgt skiftevis at fjerne den bolt som sidder foran og møtrikken i siden, hvor vandet burde komme ud, men der sker ikke noget. Som i kan se på de vedlagte billeder, så er der ikke umiddelbart noget som blokere for at vandet skulle komme den ene eller den anden vej, men alligevel nægter den at fungere.

Det skal siges at maskinen er volumetrisk styret, ved ikke om det har relevans, men hellere være på den sikre side.

Nogen som har nogle gode løsningsforslag, for jeg er fuldkommen lost?

Vedhæftede filer

Det lyder lidt som om der er en ventil der ikke længere åbner som den skal.
    Hvis vandet kan løbe ud af bundventilen, så kommer det vel forbi møtrikhullet i siden på vejen? Eller hvordan?

Hvilket fabrikat og model er det?

Comment

Det kan godt passe at ventilerne er i udu, havde selv tænkt tanken, men undrede mig over at de begge røg samtidig.

Det er en Wega (modellen kan jeg ikke huske på stående fod), hullet i siden er på tilbagevejen, vandet bliver presset ned for så at blive skubbet op igennem hullet og ud til gruppehovedet.

Comment

Første tanke er at du måske har monteret bundventilerne forkert?
        Flugter de 2 huller med hullerne i gruppen?

Comment

Lige umiddelbart, så flugter hullerne ja

Comment

Tjaaa, jeg besluttede mig for at tage dit råd og skifte ventilen og pludselig så virkede den igen, tusinde tak for hjælpen

Comment

Working...
            X