Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cellini ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cellini ?

Hejsa,

Kender nogen af jer den formalet espresso man kan få af mærket Cellini?

Svigermor har efter jeg er begyndt at snakke espresso givet mig nogle dåser af Cellini "classico" og Cellini "100% Arabica"

Glæder mig til jeg får en maskine jeg kan prøve dem på...

BTW: har stadig ikke fundet ud af hvilken maskine + kværn jeg skal have, men det kommer meget meget snart (håber jeg)

// Frederiksen
    Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
    - Mito istantaneo 75
    - BestMax filter

Re:Cellini ?

Hej Lars.

Jeg kender ikke det pågældende mærke, men jeg har selv prøvet en formalet espresso fra Føtex i en sort dåse. Og jeg må blankt erkende: Selv om min nuværende kværn slet ikke maler fint og ensartet nok til espresso, så foretrække jeg dog selv at male bønnerne frem for at bruge den formalede - der er ganske enkelt meget mere smag i friskkværnet kaffe. Den første kop efter jeg åbnede dåsen var såmænd meget god, men allerede den næste kop (et par timer senere), kunne jeg fornemme en afmatning. Ved den tredie kop senere om aftenen, sammenlignede jeg med en kop friskmalet, og så var jeg overbevist.

Hvad angår valg af espressomaskine, så er der også på dette område mange her på espressobar.dk, der langt bedre kan rådgive dig, end jeg - men for mit vedkommende har en Ranciolio Silvia været et rigtigt godt sted at starte. Jeg har også erfaret hvor vigtig kværnen er, så med et meget stramt budget ville jeg starte med kværnen og så købe en billig espressomaskine. Du kan lave glimrende espresso med en god kværn og en dårlig espresso, men det er næsten umuligt at lave god espresso med en dårlig kværn og en god espressomaskine.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Jeg startede med en OBH Chilli maskine og en Zassenhaus kværn .. B)

Og det var da bestemt bedre end de fleste cafe'er og helt sikkert bedre end pulver :sick: ..

Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

lars.frederiksen wrote:
        Kender nogen af jer den formalet espresso man kan få af mærket Cellini?
        jeg kender godt Cellini kaffe og jeg er ikke super imponeret, hvis det endelig skal være formalet espresso kaffe på dåse, så vil jeg nok fortrække Lavazza. Men generelt er jeg ikke tilhænger af formalet dåse kaffe.

Hobzon wrote:
        med et meget stramt budget ville jeg starte med kværnen og så købe en billig espressomaskine. Du kan lave glimrende espresso med en god kværn og en dårlig espresso, men det er næsten umuligt at lave god espresso med en dårlig kværn og en god espressomaskine.
        Enig, jeg vil enda gå så lang og sige at jeg ville fortrække en go' kværn og en mocca kande frem for en rimelig maskine og en dårlig kvæen.
        Uden at kende dig budget nærmere så vil jeg da starte med at anbefael dig en Rancillio Silvia eller en Nuova Simonelli Oscar på maskin siden. Og så en Rocky eller Manufacture Casa ellert evt en Compak K3 på kværn siden.
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎