Opslag

Collapse
No announcement yet.

Den bedste kaffe i London?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Den bedste kaffe i London?

Hej.

Jeg tager til London på Søndag og skal være der en uges tid på kursus. Det er godt nok ude ved Heathrow lufthavn jeg skal på kursus og også bo. Men jeg regner da med at tage en aften eller to ind til London. Nogen der har nogle gode kaffeerfaringer de vil dele?

Jeg har indtil videre selv fundet Flat White, som jeg regner med at aflægge et besøg. Den anbefales af James Hoffmann "ham'sjæl'"
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Reen bedste kaffe i London?

Flat White er helt sikkert et besøg vær, men jeg kan også anbefael at kigge forbi Algerian Coffee Stores på 52 Old Compton Street. Det er en rigtig hyggelig butik som bla sælger en af mine farvorit blends, VELLUTO NERO, men de har meget andet godt.
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Jeg kom lige i tanke om at det også er hos dem, altså Algerian, at jeg engang købte noget de kalder Weasel coffee, som er den vietnamesiake udgave af Kopi Luwak
      Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
        Jeg kom lige i tanke om at det også er hos dem, altså Algerian, at jeg engang købte noget de kalder Weasel coffee, som er den vietnamesiake udgave af Kopi Luwak
        Jeg så den godt lige derinde. 22 Pund for 57 g. :blink:

Tak for tippet. Der skal jeg bestemt se, om ikke jeg kan komme ind...

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

hvis du får tid kan jeg iøvrig også anbefale en tur på Bramah's Museum of Tea and Coffee
          Michael EPO Rasmussen

Comment

Der er også Monmouth Coffee Shop, de har tre butikker i London, men desværre ingen webshop Jeg kan ellers meget godt li' deres organic blend
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Klart Flat White. De er ret dygtige. Men læg lige mærke til deres New Zealandske dosering :blink: Den er rimelig hæftig. Jeg tror ikke jeg nogensinde har set nogle klemme så meget kaffe ned i en filterkurv.
              Monmouth er også et besøg værd, mest for hyggen. Jeg må være ærlig og sige jeg har været skuffet over kaffekvaliteten derinde, de sidste gange jeg har været der (alle SO kafferne havde et betragteligt slør af røg i aromaen) men måske det er blevet bedre - de har vist fået ny rister.
              James åbner jo i øvrigt forhåbentligt snart eget risteri og kaffebar i London. Vi har snakket med dem igennem længere tid og nu begynder der at ske noget. Men desværre er det stadig noget tid endnu, så det bliver ikke på denne tur, du kan besøge dem.
              Så har jeg hørt at Climpson & Sons skulle være ret god. Den ligger 67 Broadway Market i Hackney, hvis du kommer den vej.
              Og så for charmen (og bestemt ikke kaffen) Bar Italia på Frith Street i Soho. Ikke så langt fra Flat White.
              God tur!
              Klaus Thomsen
              World Barista Champion 2006
              Kig ind på vores Blog her
              The Coffee Collective

Comment

klaus wrote:
                Monmouth er også et besøg værd, mest for hyggen. Jeg må være ærlig og sige jeg har været skuffet over kaffekvaliteten derinde, de sidste gange jeg har været der (alle SO kafferne havde et betragteligt slør af røg i aromaen) men måske det er blevet bedre - de har vist fået ny rister
                Jer er rimelig sikker på at de har fået ny rister, jeg plejer heller ikke at være super imponeret over deres kaffe, men sidst jeg var der over (midt dec.) var det altså rigtig godt, men der ud over syntes jeg, som du også skriver, at det er et hyggeligt sted.
                Michael EPO Rasmussen

Comment

Puha, jeg får travlt derovre. Men tak for alle tippene. Der er da noget at gå efter

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

Øv, så tog jeg hele vejen fra Heathrow ind til London centrum i dag for at få mig en god kop kaffe på Flat White. Og så kom jeg 10 min. efter lukketid. Ifølge deres website skulle de have åbent til kl. 9pm, men de lukkede på kl 7pm. Nitte!!

I stedet gik jeg en tur ned til Algerian og købte et halvt kg. af den Velluto Nero, som EPO anbefalede. Derefter gik jeg til Bar Italia, og du har helt ret, Klaus, det er en ret fed kaffebar. Der stor en stor, gammel, rød svend af en Gaggia 4-gruppers lever maskine, som de laver deres espresso på. Det er første gang jeg har fået espresso fra en lever maskine. Jeg fik mig en cappuccino, som var ganske udmærket. Men jeg tror såmænd efterhånden at en gang skosværte med lidt kogende vand i vil smage godt efter det kaffe jeg har fået herovre :S

Nå, men det var lidt skuffende, at jeg ikke kom på Flat White, men så er det godt, at jeg snart skal hjem, så jeg selv kan lave mig en ordentlig kop kaffe

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

Comment

velkommen hjem igen, glæder mig til at høre hvad du syntes om Nero\'en
                      Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                        Jeg kommer først hjem i aften - hvis ellers ikke det styrtede fly i Heathrow stopper det hele i dag også.

Jeg har ikke åbnet for bønnerne endnu, men jeg har naturligvis duftet dem. Umiddelbart dufter de til at være meget mørktristet - en duft på kanten af det brændte. Ifølge beskrivelsen skulle det jo være en meget blød (tror der stod smooth) blanding, så det overraskede mig lidt med dén duft. Men jeg glæder mig da til at få den smagt

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                          EPO wrote:
                          Jeg kommer først hjem i aften - hvis ellers ikke det styrtede fly i Heathrow stopper det hele i dag også.

Jeg har ikke åbnet for bønnerne endnu, men jeg har naturligvis duftet dem. Umiddelbart dufter de til at være meget mørktristet - en duft på kanten af det brændte. Ifølge beskrivelsen skulle det jo være en meget blød (tror der stod smooth) blanding, så det overraskede mig lidt med dén duft. Men jeg glæder mig da til at få den smagt
                          Jeg må erligt indrømme at det er længe siden at jeg har købt dem færdig ristet, jeg plejer at købe dem grønne. Men når jeg selv rister dem plejer jeg nu også at riste dem til full city + så det kan godt passe at den er noget mørk
                          Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
                          X