Opslag

Collapse
No announcement yet.

Café eller????

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Café eller????

Tænker jeg lige vil smide mit spørgsmål ind her...

Er der nogen af Jer der har tænkt på, eller går med en ide om, at gå skridtet videre med kaffen? Altså åbne en kaffebar, café eller lign. så det ikke kun var på hjemme-basis, men mere seriøst?

Erfaringsmæssigt synes jeg ikke der er mange der laver kaffe på caféer og lign. der har synderligt meget forstand på det. Så har man bare lidt hjerte og en smule forstand på kaffe og brygning, skulle jeg mene der var et udemærket grundlag for at starte...
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Re:Café eller????

Jrg leger dagligt med tanken om at åbne en café/kaffebar selv, jeg har dog lige noget uddannelse som jeg geren vil ha\'overstået først, men jeg vil bestemt ikke afvise at jeg på et eller andet tidsåunkt kunne finde på det
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Tænker er vist ikke det rigtige ord - så konkret er det ikke - Drømmer om, er nok mere det rigtige. Det kunne da være rigtig fedt at eje en rigtig kaffebar med espresso\'en i alle afskygninger som speciale. Drømmen er da dejlig, men indtil videre hives den tilbage til virkeligheden hvor der også er 2 små børn (ja, og en kone), der prioriteres højest - så det ville nok ikke være det rigtige tidspunkt at begive sig ud i et eventyr som selvstændig...

...men hvornår er det rigtige tidspunkt? Det tryghedssøgende ego, skal jo nok altid finde en undskyldning for at lade alt \"være ved det gamle\"
      Vibiemme Domobar Inox
      Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Det er jo lige det... trygheden der holder de fleste tilbage, men har man et godt bagland og et godt netværk, burde det kunne lade sig gøre at føre drømmen ud i livet...
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK du har så ret, jeg har da også leget med ideen, faktisk en del, meen jeg bor i en lille by så jeg vil tro at jeg står for at drikke ca. 50% af den kaffe som der bliver drukket her i byen pr. dag :unsure: Men hvis drømmen skal udleves så må man jo flytte efter det, og det bedste bud heromkring er vist Århus..

Vibiemme Domobar Super PID
          Santos #55
          Gene Café
          La Cimbali Junior /R
          Clever

Comment

Det må være en meget lille by hvor langt ligger Århus fra dig?

Comment

Yup, den er ikke stor Der er ca. 60-70 til Århus herfra alt efter hvor i Århus man skal henad, men pga. Silkeborg tager det Ca. en hel time at køre dertil i bil..

Santos #55
              Gene Café
              La Cimbali Junior /R
              Clever

Comment

60-70 er jo ingenting. Barista\'er møder vel alligevel op af formiddagen :laugh: - til gengæld har de sgu nok ikke fri kl. 16hmy:
                Vibiemme Domobar Inox
                Baratza Sette 270

Comment

Det kommer jo helt an på hvordan din forretning er skruet sammen... Når jeg møder kl.7 har jeg som regel fri kl.16. og hvis jeg møder kl.11 har jeg fri kl.20 osv.

Comment

Ok, du er måske så heldig du står i en kaffebar i dag?
                    Vibiemme Domobar Inox
                    Baratza Sette 270

Comment

Nej det er jo ikke så langt igen, men hvis jeg skulle have min egen cafe eller være med i en så ville jeg foretrække at bo ret tæt på den. Ang. mødetider er jeg ikke så pjevset, jeg kunne godt finde på at holde åbent fra tidlig morgen til sen aften, i starten ihverttilfælde, for at se hvornår der er mest run på cafeen, det kommer jo sikkert også an på hvor man får den banket ned henne ad!?

Santos #55
                      Gene Café
                      La Cimbali Junior /R
                      Clever

Comment

En café ja... Så har rig mulighed for at lege med kaffe hver dag!:woohoo:

Comment

Personligt tror jeg ikke det er noget for mig. Jeg er for meget organisator til, at jeg ville blive en god barista i min egen forretning, og jeg er for passioneret omkring kaffe til, at det ville blive en god forretning.

Jeg har en bekendt der ejer et par caféer nord for København. Jeg tror hellere jeg vil spørge ham om lov ti at lave kaffe et par uger i ferien eller i weekender - for hurtigere at få den erfaring der mangler for at lave bedre kaffe.

Men det er da en interessant tanke at lege med - ikke mindst fordi man måske kunne være med til at gøre en forskel omkring danskernes kaffekultur (eller mangel på samme).
                          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                          Østerbro

La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Okay hvad er det for nogle caféer?
                            Mener ikke at man kan blive for pasioneret til at det kan gå ud over potientialet for at opbygge en god forretning. Selvfølgelig kan man ikke være for kritisk når det gælder om at opbygge en kundekreds. Det går jo ikke at lade kunden vente i 20 minutter på en espresso

Comment

poulsen wrote:
                              Yup, den er ikke stor Der er ca. 60-70 til Århus herfra alt efter hvor i Århus man skal henad, men pga. Silkeborg tager det Ca. en hel time at køre dertil i bil..
                              Jeg bare ÆÆÆLLLSKER Silkeborg ... specielt omkring kl 8 og 16 ... :evil:
                              Administrator på EspressoBar
                              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                              Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍