Lidt nysgerrig ang. triple filter 22grams , er der nogen af jer der har erfaringer med det ?
Opslag
Collapse
No announcement yet.
triple filter
Collapse
X
-
triple filter
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cupEmneord: Ingen
-
Re:triple filter
Ja kunne godt forestille mig at man ikke napper 3 af dem inden man går i sengHvor mange kilo stamper man med, stadig 15 kilo eller?
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Tjaaa ... det gør jeg ... problemet ligger i at det er en høj puck du skal stampe og det er svært at få den ensartet i hele puck\'en, men der er nogen der sværger til triple filter .. så det kan da lade sig gøre.Administrator på EspressoBar
Nuova Simonelli Appia 1.GR.
Mazzer Kony Electronic
Comment
-
Har man godt styr på de 4 M\'er så er der gode chancer for at have styr på processen :-)
Jeg startede selv med udgangspunkt i et standard dobbeltfilter og brugte ca samme stampetryk og formalingsgrad som setup til bundløst trippel.
Så havde jeg skudt mig nogenlunde ind på processen.
En hjælp kan være kun så vidt muligt at ændre på en parameter af gangen....og så sørg for at have elimineret eventuelle klumper i den formalede kaffe fra din kværn.
God fornøjelse.Expobar Brewtus II
Macap MC4 stepless
Gaggia MDF
Heartware Precision
Izzo tamper custom made konveks 58,4mm
Comment
-
Så skulle I prøve at styre et enkelt filter med en diameter på 83 mm :laugh:
På min E61 har jeg et oversize bryghoved som jeg desværre kun har et \"enkelt\" filter til, som altså svarer til en quadrople. Det holder ca. 31 gram ...
Tro mig, det er ikke svært at styre - det er umuligt - og jeg beholder kun bryghovedet fordi det er så usædvanligt
PoulFaema E61 med oversize bryghoved
Faema E61 Ariete
Isomac Tea
HotTop Analog rister
IRoast
Rossi RR45
San Marco SM90
Comment
-
ChrZacho wrote:
PS .. det kræver jo et bundløst PF\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Comment
-
BaristaDK wrote:
ChrZacho wrote:
PS .. det kræver jo et bundløst PFAdministrator på EspressoBar
Nuova Simonelli Appia 1.GR.
Mazzer Kony Electronic
Comment
-
Godt ord igen, den havde jeg ikke lige tænkt over...\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Comment
-
Når jeg bruger triple-filter er det primært til den \"store\" latte. Til espresso\'er er det altid det dobbelte. På mit originale Silvia-PF er det ikke muligt at montere triple-filter. Det fulgte i øvrigt med det bundløse som jeg købte (forholdsvis) billigt hos www.quahwa.dk
Jeg doserer ca. 21-22 gr og stamper ca. 15 kilo som med dobbeltshots. Så rent teknisk er det forholdsvis ens.Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
...when the pupil is ready, the teacher will appear...
Comment
-
Tja nu får jeg helt lyst til at gå i gang med triple filter , men hvor køber jeg et BF mærke rancilio ?Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Tja har fundet denne , men skal jeg bløde de 75usd eller fåes de billigere ?Ja ved godt man kan få nogen der ligner til 199kr.Men kan godt lide rancilios pga af håndtaget osv.
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup