Opslag

Collapse
No announcement yet.

en meget mærkelig oplevelse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• en meget mærkelig oplevelse

Her i morges oplevede jeg noget meget mærkeligt, jeg stod på banegårdspladsen i Århus og trængte i den grad til en kop ordenlig kaffe.
    Problemet var bare at kl var ca. kvalme og det eneste sted som var åbent var 7-eleven men desperat var jeg så jeg tog chancen.
    I butikken havde de instaleret et monster af en fuld automatisk Lavazza maskine og det er så her den mærkelige oplevelse komme ind i billed, personalet i butikken kunne åbenbar se at jeg var kaffe trængende og samtidig var lidt interesseret i maskinen så en af medarbejderen kommer hen til mig og siger, \"ja det er jo ikke Sigfrid men der er mindst lige så godt som Baresso og så er det billigere\" efter den udtaelse blev jeg selvfølgelig nød til at prøve maskine af, gutten i butikken anbefalede mig at prøve noget med mælk i da de rene skud efter han menig ikke var super gode, jeg trodsene dog hans anbefalig og prøvede et rent skud. Til min store overraskelse havde 7_eleven manden ret, det var bestemt ikke Sigfrid kvalitet men det var bestmet på \"højte\" med Baresso, efter den oplevelse blev jeg nødtil at købe en Capa\' og her vil jeg gå så langt og sige at den var go\'.
    Det er da lidt mærkeligt og også lidt skræmende, at man kan gå ind i en 7-Eleven butik og køben en kop \"maskin kaffe\" som min. er på niveau med det der bliver serverede på en \"rigtig kaffebar\"
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:en meget mærkelig oplevelse

Det siger mig ét eller andet med de der 7-eleven maskiner. Jeg læste ét eller andet om dem for noget tid siden. Nu siger du det er en Lavazza, så det er jo nok ikke korrekt, når jeg synes at kunne huske, at det var friskristede bønner der er i.

Og når du nu også nævner Baresso, kan jeg nok slippe afsted med dette uden at gå helt OT. Jeg var derinde forleden dag, hvor kæresten og jeg ventede på at skulle i biffen (til den sene forstilling, så Sigfred havde lukket). Jeg bestilte en stor cappucino, som jeg har drukket flere af før og ikke syntes smagte direkte grimt. Jeg ved ikke om mine smagsløg det sidste ½ år er blevet mere kritiske, eller om baristaen havde fået det forkerte ben ud af sengen. Men den capa var helt forfærdelig (og nok 80 grader varm), så jeg tog 3-4 sip af dem og efterlod resten :angry:
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Og i øvrigt. Respekt til den opmærksomme 7-eleven ekspedient. Det var da mere interesse end man kan forvente på de fleste caféer B)
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

ja der helt sikkert respekt til 7-eleven manden!!!
        Men jeg er sikker på at han sagde at det var en Lavazza maskine, men du har ret i at det er med indbygget kværn og såvidt jeg kunne se to forskellige slags bønner.
        Men hensyn til din tese om at dine smagsløg er blevet mere kritiske skal jeg ikke kunne hverken be eller afkræfte, men kan sige at jeg har en medstuderende som er blevet andsat hos Baresso og det har på ingen måde værret med til at hæve standarten og hvis det bare er lidt sigende for stedet så står det ikke alt for godt til.
        Jeg har iøvrig selv haft samme oplevelse med Baresso\' capa som dig og her ikke købt espresso drikke hos dem siden
        Michael EPO Rasmussen

Comment

7-Eleven\'s automater er WMF maskiner der bruger 2 typer hele bønner og rigtig, frisk mælk til kaffen - og de laver noget af den bedste fuldautomatiske kaffe på markedet...
          Dog har jeg oplevet nogle steder at justeringen af mælken og mælkeskummet ikke har været helt ok - hvilket resulterede i en noget lunken fornøjelse.
          /Thomas
          kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

[img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

Comment

kaffeagenten wrote:
            7-Eleven\'s automater er WMF maskiner der bruger 2 typer hele bønner og rigtig, frisk mælk til kaffen - og de laver noget af den bedste fuldautomatiske kaffe på markedet...
            Dog har jeg oplevet nogle steder at justeringen af mælken og mælkeskummet ikke har været helt ok - hvilket resulterede i en noget lunken fornøjelse.
            Jammme det er jo en WMF bistro eller retter to de har stående, det må da værre nået nær den ultimative kontor maskine, hvis man altså har jursteret mælken ordenligt.
            Har du nogen idé om hvad sådan en koster??
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Hej..

De maskiner de har i de 7-eleven jeg har været i er en Schaerer Coffee Celebration.. Det er en super fed maskine, someregel med 2 kværne, men kan fåes med 4.. :woohoo:

Men det er rigtigt med mælken.. Latte og cappa smager noget skoddet, når de ikke er indstillet ordentligt.. De har haft problemet i 7-eleven på vesterstationsvej i Odense, faktisk fra de fik maskinen.. Men de har lige fået det justeret, så nu smager de faktisk ganske godt..

Was bei uns im Zentrum steht, ist Kaffeegenuss, der die Menschen berührt.
              Hilsen Johnny

Faema Legend S1
              Faema MD3000 Touch
              Mahlkoenig Vario
              Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Working...
              X