Opslag

Collapse
No announcement yet.

Citater om kaffe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Citater om kaffe

Hej alle.

I forbindelse med min mit arbejde med at skrive en Barista-ordbog (der er blevet et lidt mere ambitiøst projekt med tiden), brugte jeg et par aftner på at finde nogle morsomme citater om kaffe.

Her er et par af de mere morsomme.

Jeg har oversat dem til dansk og akkrediateret dem jeg kunne finde oprindelse på.

Hvis du ligger inde med et citat, så vil jeg da meget gerne høre fra dig, i håbet om at jeg kan få det med i min ordbogen (der som nævnt er ved at blive til lidt mere end blot en ordbog).

[ul][li]\"Hvis jeg var en kvinde ville jeg bruge kaffe som parfume\" (John Van Druten)[/li]
    [li]\"Hvis jeg får kaffe nok, kan jeg regere verden\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Irsk kaffe er den eneste drik, der i et enkelt glas giver dig alle fire esentielle fødevaregrupper: alkohol, koffein, sukker og fedt.\" (Alex Levine)[/li]
    [li]\"Jeg ville gerne stoppe med at drikke kaffe, men jeg er ikke typen der giver op så let.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe gør os seriøse, alvorlige og filosofiske.\" (Jonathan Swift)[/li]
    [li]\"Det er umenneskeligt, efter min mening, at tvinge mennesker der har et ægte medicinsk behov for kaffe, til at vente i en kø bag mennesker der tilsyneladende opfatter det som en eller anden form for rekreativ aktivitet. Jeg vil vædde på heroinvrag ikke udsættes for noget sådant. Jeg vil vædde på at når seriøse heroinvrag går ud for at købe deres heroin, så vil de ikke tolerere at vente i kø, mens en eller anden dilettant foran dem bestiller en cappuccino med hasselnøddesmag og kaneldrys.\" (Dave Barry)[/li]
    [li]\"Lad være med at le af kaffen. Den dag kommer hvor du også blive gammel og svag.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Om jeg gerne vil have kaffen sort? Findes det i andre farver? \" (ukendt)[/li]
    [li]\"Al Columbias kaffe, vil stadig ikke gøre mig til et morgenmenneske.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Min blodtype er City ++\"
    [li]\"Jeg kan lide min kaffe som jeg kan lide kvinder: varm, stærk og dampene.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe leder mænd til at spilde deres tid, skolde deres fingre og bruge alle deres penge. Alt sammen for en lille smule sort, tyk, rædselsfuld, bitter og ildelugtende pøl af vand.\" (Kvinders fælleserklæring mod kaffe, 1674)[/li]
    [li]\"Faktisk så forekommer dette at være det grundlæggende behov i næsten enhver større krise: en god og varm kop kaffe.\" (Alexander King)[/li]
    [li]\"Alle skulle tro på et eller andet her i livet. Jeg tror jeg vil have mig en kop kaffe mere.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe i England er bare ristet mælk. \" (ukendt)[/li]
    [li]\"I Seattle har man ikke fået kaffe nok, før du kan tråde nålen på en symaskine... mens den kører. \" (Jeff Bezos)[/li]
    [li]\"Hvis det ikke indeholder koffein, så er det ikke kaffe!\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Jeg har ingen problemer med koffein. Jeg har problemer uden kaffein.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Jeg kan lide min kaffe stærk, ikke dødbringende\" (Col. Potter i TV-serien M*A*S*H)[/li]
    [li]\"Lad være med at drikke kaffe om morgenen. Det vil holde dig vågen hele formiddagen.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Evigheder: Den tid det tager at lave en kop espresso om morgenen.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Koffein er ikke et rusmiddel, det er vitamin!\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe dufter som friskmalet himmel.\" (Jessi Lane Adams)[/li]
    [li]\"Decaf? Nej tak, det er farligt at fortynde koffeinen i mit blod.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Søvn er et tegn på koffeinmangel.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Alt for meget kaffe. Men hvis det ikke var for kaffen, så ville jeg overhovedet ikke have nogen identificerbar personlighed.\" (David Letterman)[/li]
    [li]\"Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe.\" (Flash Rosenberg)[/li]
    [li]\"En morgen uden kaffe er som at sove.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Ved 16 kopper kaffe om dagen bliver søvn irrellevant.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Morgenmad: En 1-liters Caffè Latte med et sugerør.\"
    [li]\"Kaffe får jorden til at dreje. kærlighed er kun med at at befolke den.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe skal være sort som helvede, stærk som døden og sød som kærlighed.\" (Tyrkisk ordsprog)[/li]
    [li]\"Kaffe: Fundamentet for bevidsthed.\" (ukendt)[/li]
    [li]\"Kaffe, I henhold til danske kvinder, er for kroppen lige så væsentlig som Guds ord er for sjælen.\" (Isak Dinesen)[/li][/ul]
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Citater om kaffe

God idé!

Jeg har et enkelt jeg kan bidrage med. Det er sagt om kaffetyper som Kopi Luwak og andre der har været igennem dyrs fordøjelsessystem:

\"This is coffee from assholes to assholes\" (George Hovell, citeret i bogen \"Kaffe\" af Rasmus Kjær og Jens Henrik Thomsen)
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Tak MoBak - den er ganske vist lidt barsk :blush: men naturligvis skal den med :woohoo:
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Sat lige og kiggede lidt rundt på forumet og stødte på din tråd. Jeg ved ikke om du er færdig med dit projekt, men jeg har da noget som du evt. kunne bruge. Det er godt nok ikke et citat og som kaffe-elsker/kaffe-nørd har du sikkert allerede det med i dit projekt eller læst det før.

Men Lord Byron (22. januar 1788 - 19. april 1824) var en engelsk digter, havde et syn på tyrkisk kaffe, som kom til udtryk i følgende digt:

Og Mokkas bær fra Arabien kom ind til sidst
        I små, fine porcelænskåle, det er ganske vist
        Guldskåle med filigran var placeret underneden
        For at beskytte gæsternes hænder mod heden
        Kryddernellike, kanel og safran var kogt med
        I kaffen, som jeg fandt blev spoleret dervedOg det kan han jo have ganske ret i.

Der udover har Napoleon Bonaparte sagt følgende

Stærk kaffe i rigelige mængder vækker mig. Den giver mig varme, usædvanlig styrke og en smerte, som ikke er helt uden nydelse. Jeg vil hellere lide end være følelsesløs.Brug det hvis du kan. Hvis ikke, så er du blevet et kaffedigt rigere - og ved hvad Napoleon synes om kaffe.... :lol:

//Henrik

Comment

Coffee is not rocket science,,,, its way more complicated than that :laugh:

og så selfølgelig

Coffee makes the world go round :P
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

Comment

\"Life is too short for bad coffee\" - Stephen Leighton (HasBean)

Comment

\"A mathematician is a device for turning coffee into theorems.\", Paul Erdös (som var en berømt, omrejsende matematiker).

Comment

Takker mange gange... der er bestemt et par stykker der kan bruges :-)
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Comment

Kaffe uden tobak er som kød uden salt :dry: :laugh:

/Wolff
                  Fortid
                  La Marzocco GS3
                  Casadio Macinadosatore Istantaneo
                  Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                  Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                  Pullman/Synesso ridgeless
                  Bumper TS
                  Motta Knockbox
                  Nutid
                  Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                  French Press-Bodum 4 cup

Comment

Behind every successful woman is a substantial amount of coffee. ~Stephanie Piro
                    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Søvn er et ringe substitut for kaffe

Comment

Faldt lige over denne gamle tråd og fandt mange gode kaffe-citater. Jeg har en at tilføje som godt nok ikke er fra nogen berømthed, men kan selv rigtig godt lide den.

Citat (ukendt)
                        \"Arbejder på at være flink – kaffe hjælper på den sag\"

Det er en bekendt der har haft denne i sin signatur i mange år.
                        Vh. Michael

Jeg er egentlig ret flink EFTER dagens første kop kaffe :-)

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎