Hejsa , overvejer om jeg skulle bestille lidt ristet Kopi Luwak hjem ( bare ca. en palle )bare for at få stillet min nysgerighed . Er der evt. nogen herinde der har prøvet ? hvis ja hvor har i bestilt ?
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cup
Jeg har haft fornøjelse af at prøve flere forskellige \"lorte kaffer\"
Jeg har prøvet både Civet og Weasel fra Algerian Coffee Stores i England, men jeg har også prøvet Kayumas\' Kopi luwak, sidst nævnte her jeg kun prøvet at købe i Indonesien.
Hvis man her penge man ikke ved havd man elllers skal bruge til kan jeg godt anbefael at man prøver \"lorte kaffe\" men jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg syntes det er pengene værd.
Rent smags mæssigt er det meget mild kaffe med toner at chokolade og sirup, men det mest karakteristiske ved smage, syntes jeg, er at man så tydeligt kan smage jorden hvilket i denne her sammenhæng klart er et kompliment. Jeg kan kun sammenligne det med bedre vine, hvor jorden i så utalt grad kan smages på slut produktet.
Jeg syntes personligt at der mange andre kaffe til betydelig lavere pris som er mindst lige så gode/spændende.
Hvis man alligevel bevæger sig i det pris lag så syntes jeg at Kopi Tongkonan Toraja er noget mere interessant rent smags mæssigt.
Michael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Risteriet har den normalt på lager ved jeg, de har også et indlæg i deres blog om den.
Administator på espressobar Izzo Alex Duetto
Toper Cafemino
Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)
Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...
Jeg har haft fornøjelse af at prøve flere forskellige \"lorte kaffer\"
Jeg har prøvet både Civet og Weasel fra Algerian Coffee Stores i England, men jeg har også prøvet Kayumas\' Kopi luwak, sidst nævnte her jeg kun prøvet at købe i Indonesien.
Hvis man her penge man ikke ved havd man elllers skal bruge til kan jeg godt anbefael at man prøver \"lorte kaffe\" men jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg syntes det er pengene værd.
Rent smags mæssigt er det meget mild kaffe med toner at chokolade og sirup, men det mest karakteristiske ved smage, syntes jeg, er at man så tydeligt kan smage jorden hvilket i denne her sammenhæng klart er et kompliment. Jeg kan kun sammenligne det med bedre vine, hvor jorden i så utalt grad kan smages på slut produktet.
Jeg syntes personligt at der mange andre kaffe til betydelig lavere pris som er mindst lige så gode/spændende.
Hvis man alligevel bevæger sig i det pris lag så syntes jeg at Kopi Tongkonan Toraja er noget mere interessant rent smags mæssigt.
Takker , ja det er sådan at jeg har fået den Kopi luwak på nethinden , og nok ikke kan få den ud før jeg har prøvet , nogen har det måske med en gang og kører en ferarri f et eller andet.Selvfølgelig drikker jeg ikke disse kaffe/prisklasser til dagligt , men det skal nu prøves alligevel.
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Prøv at checke dette ud - Alle dem jeg kender der har prøvet Kopi Luwak synes ikke det er noget specielt - Jeg kender så ikke nogen der har prøvet Jacu, men det lyder spændende - Og Steve (hasbean) synes den er fin...
Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Takker , ja det er sådan at jeg har fået den Kopi luwak på nethinden , og nok ikke kan få den ud før jeg har prøvet , nogen har det måske med en gang og kører en ferarri f et eller andet.
Det er nok den bedste begrundelse for, at prøve Kopi Luwak, jeg nogen sinde har hørt. Jeg kan kun sige go for it!!!
PS. glæder mig til at høre hvad du syntes om det
Michael EPO Rasmussen
Takker , ja det er sådan at jeg har fået den Kopi luwak på nethinden , og nok ikke kan få den ud før jeg har prøvet , nogen har det måske med en gang og kører en ferarri f et eller andet.
Det er nok den bedste begrundelse for, at prøve Kopi Luwak, jeg nogen sinde har hørt. Jeg kan kun sige go for it!!!
PS. glæder mig til at høre hvad du syntes om det
Jep , skal nok vende tilbage når jeg har fået drukket de par kilo:laugh: og fortælle om det har været en succes eller om pengepungen bare er blevet lænset. Men lidt spændt er jeg da.
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Hhhmmmmmm.. jeg har lige været inde og kigge på risteriet\'s hjemme side.
260,- for 125 g ristet og så kan man få lidt mængde rabat hvis man køver 250 g til 505,-
Det er godt nok en hamper pris for en gang \"katte lort\" men jeg trode faktisk det var dyere.
Michael EPO Rasmussen
Hhhmmmmmm.. jeg har lige været inde og kigge på risteriet\'s hjemme side.
260,- for 125 g ristet og så kan man få lidt mængde rabat hvis man køver 250 g til 505,-
Det er godt nok en hamper pris for en gang \"katte lort\" men jeg trode faktisk det var dyere.
Ja det er mange penge for en gang katte lort , så må ikke håbe man bliver for afhængig af den , for så må man da i gang med lidt lotto eller lign
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Men jeg håber din kværn passer i formalingsgrad, det er sq surt at smide de 3 første skud i vasken :S
Administator på espressobar Izzo Alex Duetto
Toper Cafemino
Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)
Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...
Comment