Opslag

Collapse
No announcement yet.

Det billige alternativ

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det billige alternativ

Jeg kunne ikke lige finde det rigtige sted at placere denn tråd så jeg prøver her.

Blandingen af at være studerende og en syg trang til kaffe er i længden noget skidt. Jeg er helt vild med Sigfreds espresso blend, men det er altså en dyr fornøjelse i længden (ca240 kr/kg mener jeg). Omvendt har jeg på det seneste prøvet mig med nogle bønner fra en italiensk specielbutik i Aarhus der hedder Il Mercatino, men bønnerne oplever jeg bestemt ikke som friske og jeg synes sgu ikke det er godt nok. Jeg har det sådan at jeg gerne vil indkøbe de gode bønner når jeg ved jeg skal have gæster der skal imponeres, men til hverdag kunne jeg godt bruge et billigere alternativ. Hvor finder jeg mon dette?
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Reet billige alternativ

Har du overvejet at riste selv?? ... ofte halverer det prisen på bønner.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Reet billige alternativ

Det er en stor investering for mig at skulle ud og købe rister nu. Jeg har kun for nyligt købt både maskine og kværn. Derudover tror jeg det vil være nemmere for mig at reducerer mine egne fejlkilder lidt endnu så jeg har får bedre styr på mine teknikker.

Når det så er sagt, så så jeg afstemningen på forsiden om ristning, hvor en af svarmulighederne var \"Ja, i ovn, på pande el.l.\". Jeg var ikke klar over det var muligt, og har ikke nået at undersøge det nærmere. Er det rent faktisk muligt at lave gode resultater på den måde?
      Udstyr
      Rancilio Silvia
      Mahlkönig Vario

Comment

Reet billige alternativ

jeg rister i ovn, og jeg kender flere der gør det med gode resultater. Så hvis økonomien ikke er til at købe en rister så er det bare igang med ovnen. Hvis du har spørgsmål til hvordan så skriv endelig.
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Reet billige alternativ

EPO wrote:
          jeg rister i ovn, og jeg kender flere der gør det med gode resultater. Så hvis økonomien ikke er til at købe en rister så er det bare igang med ovnen. Hvis du har spørgsmål til hvordan så skriv endelig.
          Super. Jeg har lige knap spørgsmål, for jeg ved knap hvor jeg skal starte Skal de ganske enkelt smides i ovnen, eller?
          Udstyr
          Rancilio Silvia
          Mahlkönig Vario

Comment

Reet billige alternativ

Nu fandt jeg lige agenternes guide, så jeg må hellere prøve mig lidt frem
            Udstyr
            Rancilio Silvia
            Mahlkönig Vario

Comment

Reet billige alternativ

Hej..

Kaffe-agenterne har en ganske udemærket guide til ristning i ovn..

Jeg ristede selv i ovn til og starte med.. Og det var ganske udemærket..

Men man kan da godt mærke når man får sig en rigtig rister.. Men absolut bedre end og købe halv gammel kaffe..

Så bare få bestilt lidt grønne bønner.. Og klø på..
              Hilsen Johnny

Faema Legend S1
              Faema MD3000 Touch
              Mahlkoenig Vario
              Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Reet billige alternativ

rsbrix wrote:
                Nu fandt jeg lige agenternes guide, så jeg må hellere prøve mig lidt frem
                lige et godt råd, lad værre med at riste for store mængder af gange, max 200g gerne mindre til at starte med.
                Hvis din ovn ikke varmer lige jævnt over det hele, hvilket de færreste ovne gør, så er det en go\' idé at røre lidt rundt i bønnerne, men det skal gå lidt hurtig så du ikke få lukket alt for meget varme ud af ovnen.
                Go\' fornøjelse og held og lykke med det

PS glæder mig til at høre om resultatet
                Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Reet billige alternativ

rsbrix wrote:
                  Jeg kunne ikke lige finde det rigtige sted at placere denn tråd så jeg prøver her.

Blandingen af at være studerende og en syg trang til kaffe er i længden noget skidt. Jeg er helt vild med Sigfreds espresso blend, men det er altså en dyr fornøjelse i længden (ca240 kr/kg mener jeg). Omvendt har jeg på det seneste prøvet mig med nogle bønner fra en italiensk specielbutik i Aarhus der hedder Il Mercatino, men bønnerne oplever jeg bestemt ikke som friske og jeg synes sgu ikke det er godt nok. Jeg har det sådan at jeg gerne vil indkøbe de gode bønner når jeg ved jeg skal have gæster der skal imponeres, men til hverdag kunne jeg godt bruge et billigere alternativ. Hvor finder jeg mon dette?
                  For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, så prøv at kigge på KaffeMekkas bønner. De ligger lige lidt lavere i pris end de fleste andre mikroristerier. Og de er absolut gode alligevel
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Reet billige alternativ

Jeg vil gerne bakke op om Kaffemekka\'s bønner - de er rigtig gode, og absolut til en fair pris!
                    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Working...
                    X