Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cafemælk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cafemælk

Hejsa,

Nu har jeg benyttet Cafemælk til de sidste 4-5 Cafe Latte og Cappucino der er blevet nydt over weekenden og det må siges at være en super mælk, god i smag nem at arbejde med alt i alt et rigtig godt produkt, jeg har sågar også nydt et glas kold Cafemælk direkte fra kartonen og også her er den i top

Så nu skal det bare frem i nogle flere butikker så alle kan få glæde af den.

Vi må lige holde hinanden underrettet efterhånden som den evt. dukker op i det lokale supermarked eller købmand etc.
    Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
    - Mito istantaneo 75
    - BestMax filter

Re:Cafemælk

lars.frederiksen wrote:
    Hejsa,

Nu har jeg benyttet Cafemælk til de sidste 4-5 Cafe Latte og Cappucino der er blevet nydt over weekenden og det må siges at være en super mælk, god i smag nem at arbejde med alt i alt et rigtig godt produkt, jeg har sågar også nydt et glas kold Cafemælk direkte fra kartonen og også her er den i top

Så nu skal det bare frem i nogle flere butikker så alle kan få glæde af den.

Vi må lige holde hinanden underrettet efterhånden som den evt. dukker op i det lokale supermarked eller købmand etc.
    Ja så absolut og gå dem lidt på klingen , så de kan få noget cafemælk på hylderne
    Selvom det er svært kan du så prøve og beskrive cafemæken smagen/samligne lidt med eks. sødmælken ? og har du kunnet opservere nogle forskelle i selve arbejdsgangen til latte/cappucino ?
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:

Ja så absolut og gå dem lidt på klingen , så de kan få noget cafemælk på hylderne
      Selvom det er svært kan du så prøve og beskrive cafemæken smagen/samligne lidt med eks. sødmælken ? og har du kunnet opservere nogle forskelle i selve arbejdsgangen til latte/cappucino ?
      Puha, ja det er sgu\' svært, but here goes:

Jeg syntes at mælken giver kaffen bedre smag, det kommer jo også an på hvilken Blend man benytter, og jeg er jo helt grøn i faget, men syntes dog at jeg begynder at kunne smage forskel på de forskellige blends jeg smager, det jeg mener med bedre smag er at den smager ikke lige så meget af mælk som f.eks. sødmælk gør, og tror da klart det har noget med den noget lavere fedt procent at gøre, Cafemælk holder jo kun 1.5%, så man kan godt nyde en Latte mere uden at skulle tænke på vægten

Vedr. arbejdsgang syntes jeg at den for mig som begynder giver en bedre foam mere skinnende og fløjels agtig overfalde kontra det jeg har kunnet opnå med Arla Express Sødmælk.

Ja, det var mit bud, det kan jo også være at man bare er forblændet af et nyt produkt hvem ved
      Med venlig hilsen

- Izzo Vivi PID IV
      - Mito istantaneo 75
      - BestMax filter

Comment

lars.frederiksen wrote:
        Vedr. arbejdsgang syntes jeg at den for mig som begynder giver en bedre foam mere skinnende og fløjels agtig overfalde kontra det jeg har kunnet opnå med Arla Express Sødmælk.
        Lyder sgu godt .. hvad med når den drikes er den ligeså creame\'t som sødmælk??
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
          Lyder sgu godt .. hvad med når den drikes er den ligeså creame\'t som sødmælk??
          Nej, jeg syntes ikke den er lige så creame\'t og det må igen hænge sammen med den lavere fedt procent ?
          Med venlig hilsen

- Izzo Vivi PID IV
          - Mito istantaneo 75
          - BestMax filter

Comment

Er der nogen, der har fundet Cafémælk i handlen indtil videre - altså i et alm. supermarked?
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
              Er der nogen, der har fundet Cafémælk i handlen indtil videre - altså i et alm. supermarked?
              Nej desværre ikke endnu, men Løvbjerg har lovet mig at de på et eller andet tidspunkt godt vil prøve at ta\' det hjem
              Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

hvis man bor i det sønderjyske kan man ved at ringe til Superbrugsen i Rødekro få cafemælken bestilt hjem , jeg skal bare lige ringe en dag i forvejen så bestiller hun den hjem til mig jeg har lige lagt en bestilling på 8 liter , ahh det glæder jeg mig til.
                Fortid
                La Marzocco GS3
                Hottop KN8828-P

Bumper TS
                Motta Knockbox
                Nutid
                French Press-Bodum 4 cup

Comment

Så lykkes det endelig og få fat i Cafemælken hos superbrugsen Rødekro , som tidligere nævnt skal jeg bare lige ringe en dag i forvejen og så bestiller hun den til mig når hun alligevel bestiller fra Naturmælk. De har ikke pt. planer om at lave hylde plads til den , det hænger lidt sammen med efterspørgslen på nuværende tidspunkt , prøvede dog og snakke godt for sagen.
                  Smagen er rigtig god (smagt i natura) , og skal man sammenligne den ville det nok være en mellem ting af en minimælk og en arla sød , behagelig i det hele taget , den er sikkert også god til andet end i kaffen.
                  Jeg får nok desværre ikke tid til at arbejde mere med Cafemælken i dag , det bliver først i morgen den skal testes i latte/cappu , så glæder mig da til at se hvordan den arter sig.

Fortid
                  La Marzocco GS3
                  Hottop KN8828-P

Bumper TS
                  Motta Knockbox
                  Nutid
                  French Press-Bodum 4 cup

Comment

Du burde da at have en god mulighed for at få gjort dig nogle erfaringer. 10 l.!!

Jeg skal en tur i Kvickly igen og have lagt lidt mere pres på dem...
                    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
                      Du burde da at have en god mulighed for at få gjort dig nogle erfaringer. 10 l.!!

Jeg skal en tur i Kvickly igen og have lagt lidt mere pres på dem...
                      Hæhæ , mente ellers kun jeg havde bestilt 8 liter , men Dorthe som hun hedder stod med 10 liter klar til mig da jeg kom , så der skulle være plads til at ungerne kan få lidt på cornflaksene i morgen:laugh:
                      Fortid
                      La Marzocco GS3
                      Hottop KN8828-P

Bumper TS
                      Motta Knockbox
                      Nutid
                      French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
                        Så lykkes det endelig og få fat i Cafemælken hos superbrugsen Rødekro , som tidligere nævnt skal jeg bare lige ringe en dag i forvejen og så bestiller hun den til mig når hun alligevel bestiller fra Naturmælk. De har ikke pt. planer om at lave hylde plads til den , det hænger lidt sammen med efterspørgslen på nuværende tidspunkt , prøvede dog og snakke godt for sagen.
                        Smagen er rigtig god (smagt i natura) , og skal man sammenligne den ville det nok være en mellem ting af en minimælk og en arla sød , behagelig i det hele taget , den er sikkert også god til andet end i kaffen.
                        Jeg får nok desværre ikke tid til at arbejde mere med Cafemælken i dag , det bliver først i morgen den skal testes i latte/cappu , så glæder mig da til at se hvordan den arter sig.

Og jo kunne da også lige nævne at prisen pr. liter var 9,95kr. og holdbarheds datoen siger 25-5 til 3-6 .
                        Fortid
                        La Marzocco GS3
                        Hottop KN8828-P

Bumper TS
                        Motta Knockbox
                        Nutid
                        French Press-Bodum 4 cup

Comment

Joh så fik jeg da testet lidt af cafemælken , dog kun de 7 liter da 3 liter den 2-6 om morgenen var til at smide ud ( var blevet surt )
                          Men ellers havde jeg nogenlunde samme oplevelse af den som Lars .F har beskrevet , jeg vil da tilføje at den umiddelbart gør sig lidt bedre i koppen , dvs. det virker som om cafemælken bliver mere fremhævet/tydeligere når man laver sin latte-art eksempelvis.
                          Fortid
                          La Marzocco GS3
                          Hottop KN8828-P

Bumper TS
                          Motta Knockbox
                          Nutid
                          French Press-Bodum 4 cup

Comment

Jeg er stadig ikke løbet ind i Cafemælken, nogen der kender et sted på eller i nærheden af Als hvor det forhandles?

Min lokale Brugs gad ikke bøvle med at tage 5ltr hjem... :angry:
                            Administator på espressobar
                            Izzo Alex Duetto
                            Toper Cafemino
                            Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                            Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Roed wrote:
                              Jeg er stadig ikke løbet ind i Cafemælken, nogen der kender et sted på eller i nærheden af Als hvor det forhandles?

Min lokale Brugs gad ikke bøvle med at tage 5ltr hjem... :angry:
                              Skod butik!! jeg har fået den lokale løvbjerg til at tage 2l hjem af gangen, det er sku da service
                              Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Working...
                              X